[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.712
    Daarom heb ik het niet zo op Dan Brown achtige boeken. Je ziet door de lelijke bomen het bos niet meer. De meeste zijn zo goedkoop en voorspelbaar dat ik er liever bij weg blijf.

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.765
    Ken Zandstorm. Van Zandstorm tot Dag des Oordeels alles al gehad en hier ook liggen. :+ Wacht nu op de Duivelskolonie die zijn beste dreigt te worden.

@ Vegeta: Ga hem denk ik wel halen, het eerste boek om eens te proeven, maar lees het wel in het Nederlands. Ik lees al mijn boeken in het Nederlands en bovendien heb ik wat moeite Engels te lezen. Het is ook wel redelijk bekend dat ik alles in het Nederlands lees.

Wat jij beschrijft klinkt heel aantrekkelijk, vooral dat goede en slechte personages zomaar dood kunnen gaan en niet, zoals bij Dan Brown achtige boeken eerst een minutenachtervolging moet plaatsvinden. Niet dat erg is, maar toch.

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ah, ik ben zelf nog niet in Zandstorm begonnen. Is het wat? :) (zonder dingen te spoilen!)

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.765
    Ik vind hem zelf wel goed, maar soms wat langdradig. Zijn boeken staan bekend om de snelle actie en spanning.

Zandstorm is wel heel leuk voor de voorgeschiedenis van de latere Sigma serie.

Heb je Steen der Wijzen al gehad? Dat vond ik verrweg zijn minste.

Het Laatste Orakel en Dag des Oordeels zeker zijn beste, bij verre. Het laatste Orakel omdat ik het nogal persoonlijk opnam.

Het laatste Orakel is trouwens een boek met een nasty bad guy.

Laatst bewerkt: 15 apr 2011
  5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nee, Zandstorm is de eerste van de Sigma serie die ik ga lezen. (heb wel al andere boeken van hem gelezen)

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.765
    Onder de naam James Clemens zeker? Daar schrijft die fantasy onder. ;)
    James Rollins is ook niet zijn echte naam.

Zandstorm zit trouwens net als al zijn andere boeken en die van zijn goede vriend Steve Berry vol met leerzame dingen die makkelijk worden uitgelegd. Hij verliest eigenlijks bijna niks uit het oog, behalve zijn geloofwaardigheid hier en daar, maar daar moet je zelf maar over oordelen.

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Geloofwaardigheid boeit me niks in boeken, anders zou ik niet zoveel fantasy lezen. :+

En ja, ook onder zijn Fantasy naam wat boeken van hem gelezen. Jim Czajkowski is zijn echte naam... Geen wonder dat hij iets anders heeft gekozen voor zijn boeken. :p

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.765
    Pseudoniemen zijn ook een stukje mode onder de auteurs de laatste jaren.

Je gaat die boeken van Rollins wel waarderen. Zit heel veel vaart in soms met zeer boeiende onderwerpen, personages en vooral de gruwelijk goede beschrijvingen van dingen soms. Je herinnert je Rowling's manier van beschrijven nog wel goed denk ik. Rollins en zijn collega auteur en vriend Steve Berry zijn daar ook een kei in.

Trouwens: Mocht iemand geinteresseerd zijn in de geschiedenis van de stad Rome en daar een roman over willen lezen. Rome van Steven Saylor is echt een wereldboek. Heel goed geschreven en makkelijk leesbaar. Makkelijker althans dan Tom Holland's Perzisch Vuur en Rubicon.

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    De eerste keer dat ik me door een boek heen moet worstelen. Elfenvuur.

Ik verwachtte dit

Maar ik krijg dit
    Eerste keer volgens mij dat ik het met zo een Biblion recensie eens ben. Ook al staat er een fout in, verder heeft de recensist gewoon gelijk.
    'Veel gevoel voor sfeer en fantasie, maar ook met veel emotie qua personages.' Pfft, sfeer en emotie my ass. :+

Jammer. Als Markus Heitz/James Clemens het zou hebben geschreven was het wel leuk geweest. Want dit is in principe wel het soort verhaal wat ik leuk vind in boeken. Ik lees maar en ik lees maar....Maar waar blijft het punt dat het leuk wordt?

Ik dacht al even dat het aan mij lag. Dat ik Fantasy moe was, maar als ik die Biblion review zo zie ben ik gelukkig niet de enige. :9
    Dit was ook het laagst gewaardeerde boek die ik nog moest lezen. Blijkbaar weten ze @ Goodreads waar ze het over hebben. ;)

Misschien hierna maar een boek lezen waarvan ik wéét dat ik het leuk vind. De Alfen ofzo. Markus Heitz <3 Even terug naar vertrouwde grond. :cool:

10. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56

Ik ben met dit boek begonnen vorige week en inmiddels al een begin gemaakt met boek twee. Wat een heerlijk boek om te lezen en het gaat ook zo vlot. Niet van die langdradige voorspelbare wegen maar vaak onverwachte wendingen en leuke personages. Vanaf het begin al spannend en dat blijft gedurende het hele verhaal.

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik zie dat het op Bol wordt beschreven als een Roman trilogie. :mad: Hoe aanwezig is al die zoetsappigheid? Niks mis mee natuurlijk, maar het is niet mijn ding (als het te veel op de voorgrond treedt). ;)

Ja, mijn verjaardag komt eraan en ben dus ieder boek wat ik tegenkom aan het checken of het iets voor mij is. :+

12. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ben je al begonnen met je verjaardagscadeau boek dan? :cool:

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nope na Elfenvuur waarschijnlijk. :cool: Was ik net in begonnen toen ik mijn cadeau kreeg, dus eerst die uitlezen. :9
    (en daarna de andere 28 ongelezen boeken 8))

14. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Dat valt dus heel erg mee. Pas op het einde van het boek heb je iets van romantiek en dan volgens mij slechts twee pagina's. Dus geen zoetsappigheid :)

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.712
    Gewoon Lord Of The Rings gaan lezen, Dulle! :+

16. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Ik moet voor Nederlands ook een boek gaan lezen. Net even naar de bibliotheek geweest en heb het boek De Aanslag van Harry Mulisch geleend. Ik ben benieuwd. :)

17. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een van de beste Nederlandse boeken!

Afgelopen dagen ziek geweest, dus dan komt Harry Potter weer eens uit de boekenkast. In 3/4 dagen tijd boek 4, 5 en 6 (nu op blz 110) gelezen O-)
    Zo slecht, maar zulke boeken lezen zo makkelijk weg als je de hele dag in bed ligt met koorts.

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.712
    Ik lees de laatste tijd ook weer veel. Ik lees nu elke dag weer 2 hoofdstukken, uit HP of uit 1q84 of beiden, rond het avonduur en voor het slapengaan. Het is geen 3 boeken in 3 dagen tijd zoals Lizza, maar ik begin weer op dreef te raken.

19. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je ziek bent en nog beroerder wordt van je tv/computer, mag het. ;)

Ben op dit moment ook bezig in De zwarte met het witte hart maar dat gaat zo traag, nog nooit een boek gelezen wat zo traag geschreven is, nu onderhand al 3 weken er in bezig en nu pas op driekwart ofzo.

@Modder is 1Q84 wat? Ben er wel benieuwd naar, maar het is iets van 3 delen toch?

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.712
    1Q84 is best tof (ben nu in het eerste boek), maar ik vond De Opwindvogelkronieken wel een grotere trip het onbekende in.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina