Werd geinvite door Nightbringer, BigSyke en Kuttekop en heb een paar potjes met ze gespeeld en zo zag je ook gelijk dat Gears echt een spel is om met vrienden te spelen!
Er zijn natuurlijk wel een paar puntjes waar ik van hoop dat het veranderd word in retail zoals:
- Retro Lancer mag van mij wat betere aim krijgen als je
gebruikt en de damage mag iets omlaag zodat ie op de lange afstand wat meer kan meekomen. De blindfire moet veel en
VEEL minder precies zijn, want in combinatie met de hoogste damage domineert de retro lancer in close range waardoor de shotgun (met uitzondering van de sawed off, maar daar komen we zo op!) soms wat nutteloos is.
- Sawed off moet in in my opinion een pickup worden op de map, veelste sterk en het maakt de vaak spannende shotgun battles (Gnasher vs. Gnasher) meer een kwestie van 'Ik hoop verdomme dat de persoon met de DBS mist en dat ie me dan niet gaat dood melee'en'.
- Boomshot mag iets sterker lijkt me, ik schoot op old town twee booms recht naast iemand maar die bleef vrolijk door huppelen.
Verder is de balance heerlijk! The Digger is één van de betere nieuwe toevoegingen qua wapens die ik ooit gezien heb en de longshot is weer heerlijk zoals in Gears 1 en misschien wel beter.
Daarbij spelen de maps ook erg lekker! Wel lijkt het me slim om op checkout iets te veranderen zodat niet één team de digger/longshot spawn kan campen want dan zijn ze vrijwel onoverwinnelijk.
Wat heb jij trouwens gerookt?
De DBS heeft een reticule die praktisch het complete scherm in beslag neemt en is ook in het spel gebracht om nieuwere spelers een kans te geven tegen de pro's die vaak overheersend waren met hun gnasher. Missen met de DBS is daarbij ook vrijwel onmogelijk, ook al gib je je tegenstander niet dan is er nog een grote kans dat je hem downed.
Ik blijf erbij dat de Gnasher in combinatie met wallbouncen en al die andere tricks één van de moeilijkere dingen is om te doen in Gears, daarom waren de shotgun battles ook altijd zo intens. Tot dusver zijn de meeste DBS users degene die achter een hoek blijven staan om zo een gegarandeerde easy kill te krijgen, omdat de tegenstander geen kans heeft om er iets aan te kunnen doen.
Klik om te vergroten...