Wall Bouncing is van origine uit GW1 en de effectiviteit ervan is een stuk minder dan in Gears 2. Vandaar dat GoW 1 nog altijd meer individuele skill vereiste dan Gears of War 2.
Edit:
(Bronnetje..)
Mensen betichten van het niet gebaseerd zijn op feiten terwijl je zelf leugens verkondigd is niet helemaal jofel .. Wall Bounce is een term die stamt uit het Gears of War 1 tijdperk. Bounce impliceert dat er fysiek contact is tussen de cover en je character, wat in Gears 1 zo was en in Gears 2 niet. (Of je was een hele slechte bouncer )
Als de term in 2007 gebruikt werd dan is het toch wel vreemd. Zoals te zien is in dit filmpje werd de term al gebruikt voordat GoW 2 uberhaubt uit was. GoW kwam namelijk uit in November 2008 en de video komt uit juni 2008.
Het klopt dat Obscure erg biased is ten opzichte van Gears 1 en ik ook wel een beetje, maar om dan meteen te zeggen dat zijn mening niet klopt is een beetje hypocriet als dat van jou ook niet klopt
Mijn impressies van de Beta: Ik hoor iedereen klagen over de Retro Lancer en de Sawed-Off. Ik heb eigenlijk helemaal geen problemen met die twee wapens. Zelf gebruik ik de Hammerburst (Lekker van veraf enemies downen) en de Gnasher (Maakt nog steeds prima one shots en wint het van de machine guns op medium afstand als je cover hebt. Aangezien ik met mijn Gnasher ook oneshots kan maken als ik 1 stapje dichterbij kom, vind ik het nut van de Sawed-Off maar gering, zeker omdat dat ding minder kogels heeft en na elk schot moet herladen.
Hit detectie van sniper is beter dan in Gears 2, godzijdank. Ik heb nog steeds het gevoel dat het niet helemaal zo consistent is als in Gears 1 maar hopelijk verdwijnt dat gevoel als ik wat meer gespeeld heb. Torque voelt wel een beetje stroef, en de radius lijkt iets kleiner, maar dat is op zich niet erg want Torquen was wel erg makkelijk in GoW 2.
Snub Pistol is eigenlijk precies goed. Zodanig goed zelfs dat ik nog steeds mijn Hammerburst weggooi voor de power weapons. Dat vind ik zelf een goede zaak. Boomshot lijkt iets zwakker dan in GoW 2, en daar ben ik ontzettend blij mee want ik vond 3 kogels altijd al erg raar. Je moet nu echt op iemands voeten schieten om een kill te maken, en het wapen downt bijna helemaal niet meer als je een nabij shot lost.
De nieuwe wapens, de one-hit kill sniper en de Digger Launcher, waren minder erg dan ik had verwacht. De Digger Launcher vind ik zelf een fantastische aanwinst. Het opent de deur voor een heleboel leuke nieuwe strategieën en de kogel is nog steeds goed te ontwijken dus geen guaranteed kill. Ik zie het vooral een nut dienen in competitief spel omdat je iemand kan dwingen van cover te switchen wat jou als team de mogelijkheid geeft om gebied te veroveren en/of die persoon neer te halen met je machine guns. Dat zie ik nu al een beetje als ik met vrienden speel. De One-Hit Sniper is nog steeds een beetje lame, maar niet zo verschrikkelijk overpowered als ik had verwacht. Het ding is log, het richten duurt lang, en de smokes halen je uit je aim dus het is minder erg dan ik dacht. Hij is niet echt heel veel beter dan bijvoorbeeld de Longshot of the Boomshot. Je killt er zelfs minder gemakkelijk mee tegen goede spelers.
De overall feel is nog steeds te veel richting GoW 2 ten nadele van GoW 1 in mijn opinie. Ik heb nog steeds een beetje het gevoel alsof ik maar 50% controle heb over mijn character zoals ik die zie rondzwalken over het slagveld, in tegenstelling tot GoW 1 waar ik naar mijn gevoel echt 100% controle had. De maps vond ik een beetje teleurstellend. Old Town en Checkout zitten leuk in elkaar. Trashball vond ik zelf echt totaal niet boeiend. Er liggen veel te veel power weapons op de maps naar mijn mening, alleen Checkout vind ik eigenlijk goed, met een potente power-weapon aan bijde verre zijden en granaten in het midden. Old Town is ook nog wel goed met zijn Digger vs Snipe, Torque vs Boomer, maar ik had toch liever een powerweapon in het midden van de map gezien, en dan granaten/snipers aan de zijkanten met een doorgang naar het midden. Maar ach, wie ben ik om het spel te ontwerpen. Trenches is leuk voor machine gun battles, maar voor de rest vind ik hem wat matig. Een torque of sniper in het midden had die map echt goedgedaan.
Wat ik nog wel de grootste verbetering vind aan GoW 3 beta is de smokes. Ze zorgen er nu voor dat je niet kan schieten voor enkele seconden, maar nog wel kan bewegen. Dat is mijns inziens de balans die de smoke nodig had. Ook geeft hij nu meer rook, iets waar dat ding oorspronkelijk toch voor bedoeld moet zijn. In ieder geval zijn de gare smoke grenade rushes uit GoW 2 verleden tijd.
Granaat Plants zijn nog steeds aanwezig, maar heb ik tot nu toe nog niet heel erg opgemerkt. Plants zijn nog wel een insta-kill, iets wat ik liever weg had gezien in Gears 3. (Dus een grenade plant zou dan damagen maar niet killen, wat tactisch spel zou bevorderen omdat je iemand om een hoek zou lokken voor die granaat en hem of haar dan met je machine gun of shotgun de genadeklap kon toedienen.)
Ook de sliders voor sensitivity zijn een godsgeschenk. Ik heb ze meteen in de hogere regionen (10+) gezet en dat is echt precies wat Gears nodig had. Bij Gears 2 was ik al blij met de verhoogde customization van de aimers daar, maar het feit dat we de sensitivity nog wat extra kunnen opvoeren en op een schaal van 12 kunnen zetten maakt het helemaal compleet voor mij. Zo kan ik lekker mijn scope sensitivity tweaken zodat ik hem precies goed krijg in verhouding met mijn aim/look sensitivity. Grote verbetering dus!
Voorlopig is Gears of War 3 een flinke verbetering ten opzichte van 2, maar ik zie het in competitief verband niet het niveau halen dat Gears 1 gehad heeft.
Laatst bewerkt: 26 apr 2011