[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Joseph en Fresco bedoel je?

2. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Hm.. Ik vond dat hele Venus Project een beetje onrealistisch overkomen in die Zeitgeist film. Ik heb me er dan ook niet echt in verdiept...

3. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Venus Project, wat ik ervan meekrijg is beperkt, maar op basis daarvan lijkt dat het gebaseerd is op sommige dubieuze aannames. Daarnaast vind ik het sowieso al geen ideaal systeem, systemen zijn immers inherent aan onvrijheid. Ik heb ook nog niet echt ontdekt waarom het een verbetering zou zijn t.o.v. de status quo.

4. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Ja.

Peter Joseph en Jacque Fresco konden het er niet over eens komen over de samen werking met anderen... Peter Joseph wilde juist dat zoveel mogelijk mensen samen gaan werken om een Resource Based Economy mogelijk te maken... Jacque Fresco daartegen die wijst alle anderen ideeén en hulp af omdat hij de The Venus Project alleen op zijn culturele manier wil op gebouwen en niet anders.

Jacque Fresco vroeg ook om geld te doneren om een film te maken over de TVP die rond de 20/30 miljoen dollar gaat kosten en daar wou Peter Joseph ook niet aan mee werken. Omdat Peter Joseph op een eerlijke en vrijwillige basis wilt werken naar een betere wereld en niet om van andere te profiteren.

Edit: Hier het gesprek van Roxanne Meadows en Peter Joseph.

Laatst bewerkt: 25 apr 2011
  5. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Iemand verzint een systeem zonder overheid en meneer is nog steeds niet tevreden. :F: :+

Kapitalisme is productiviteit zo hoog mogelijk wat lijdt tot meer welvaart. TVP is productiviteit zo efficiënt mogelijk wat lijdt tot minder werk. Het is gewoon die hele andere manier van denken dat TVP juist zo tof maakt. Hoe het daadwerkelijk gaat werken zonder vrijheid te beïnvloeden is lastig te beoordelen. Zoveel dingen moeten gestructureerd plaatsvinden aangezien marktwerking niet meer bestaat. Er moeten er dan een hoop dingen beslist worden waar onenigheid over kan ontstaan, wat leidt tot conflicten, misschien wel meer als in de huidige samenleving. Wel ben ik een liefhebber van dit project en zie graag meer onderzoek over de mogelijkheden.

Ik moet dan toch de kant van TZM kiezen. TVP is niks meer dan een theorie voor een RBE en vasthouden aan TVP zal een negatieve invloed kunnen hebben op het realiseren van een RBE. TVP is ook niet de enige of eerste RBE, er zijn er namelijk nog veel meer. De enige reden waarom iedereen bekend is met TVP is vanwege de support van TZM. TZM is een eigen beweging en niet in dienst van TVP, ik denk ook niet dat TZM schade oploopt door deze splitsing maar er zelfs sterker door wordt aangezien er meer opties beschikbaar zal zijn. TVP was nooit het einddoel, maar de weg naar een RBE.

Voor de mensen voor wie dit allemaal nieuw is en mijn post toch willen begrijpen:
    TZM is trouwens de Zeitgeistmovement, de beweging die is ontstaan door de Zeitgeistfilms.
    TVP is The Venus Project van Jacque Fresco
    RBE is een Resource Based Economy, een samenleving waarbij bezitting een mensenrecht is en geen consumptie.

Laatst bewerkt: 26 apr 2011
  6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
  7. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mijn huidige studie zal ik er zelf geen last van ondervinden, maar een andere studie zal moeilijk worden nu. Dat wordt dus op m'n 22e fulltime werken, kut man. :+

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dit ging me toch wat te eenvoudig door de 2e kamer...

9. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    agh, nu nog door de eerste kamer.

10. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik snap niet hoe dit niet in strijd is met de rechtszekerheid? Ik heb net mazzel aangezien ik volgend jaar m'n 4e jaar in ga voor m'n bachelor. Maar stel je zit nu in je 2e jaar, maar weet al dat je uitloop hebt, dan ontkom je er alsnog niet aan?

Het meest logische lijkt me om studenten die komend jaar beginnen evt. later die boete op te leggen.

11. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    ik denk dat dat wel aan bod komt in de EK

12. Seh

Seh Guest

Precies.. Ik snap sowieso niet waarom het geld nou van de studenten gepakt moet worden, niet echt motiverend.:'-(

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
  14. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Maakt de Staten-Generaal allemaal geen reet uit, de rechter mag formele wetten toch niet aan beginselen toetsen. Ze kunnen lekker doen wat ze zelf willen.

15. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
  16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ja, bedoelt van 'eindelijk doen ze eens iets liberaals' :p.

17. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Eindelijk doen ze iets goed....

18. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Meer van: overheidsingrijpen is niet liberaal :+

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ingrijpen als er zulke dingen op het plan staan wel.

20. Seh

Seh Guest

8)
    En TVP (bijvoorbeeld) vind je ook niets? Wat voor systeem zie jij dan als ideaal voor de mensheid?

Deel Deze Pagina