[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ben nu ergens aan het begin van het 4e hoofdstuk volgens mij van Mass Effect (te lui om op te staan om te kijken waar ik precies ben :+)
    [​IMG]

    Zo weird is dat boek he... 8) Ik zie het gewoon de hele tijd voor me als de game. Alsof het hele boek een sidequest is.
    Soms moet ik mezelf ook corrigeren dat de hoofdpersoon niet mijn eigen Shepard is.

    Leest iig lekker weg. Een verademing na Elfenvuur. Hier worden dingen tenminste beschreven ipv er maar doorheen te raggen.

    Vraag me af of ik nog bekenden ga tegenkomen. :9
     
  2. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Gelezen: the hunger games. Beetje Battle Royal / Running Man achtig, leest lekker weg en zal ongetwijfeld verfilmd worden. Zeer vermakelijk, maar geen topper.

    Nu bezig: Game of Thrones. WAUW!!!!
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.584
    Leuk Bevonden:
    8.682
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.584
    Leuk Bevonden:
    8.682
    Er zijn vast wel mede LOTR-liefhebbers? :)

    [​IMG]
     
  5. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    4.952
    [​IMG]

    Tot zover ik gelezen heb (+/- een derde) echt een geweldig boek _O_ Echt een aanrader!
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.216
    Leuk Bevonden:
    4.747
    In het Engels lees je hem zeker? :confused:
    Anders moet ik die versie ook even zien te scoren in het Nederlands.
     
  7. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er tof uit. :)
    Ik moet eigenlijk die serie ook nog lezen, maar ben niet zo van de fantasy. Is LotR echt een aanrader en lijkt het op de films? Hopelijk niet van die ellenlange dialogen/beschrijvingen? ;)
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.584
    Leuk Bevonden:
    8.682
    Nou, ik heb de serie nog nooit in het Engels gelezen, maar dat ga ik nog zeker doen. In het Nederlands vond ik het beschrijvende behoorlijk meevallen. Er zit een stuk minder vaart in dan in de films, maar het boek zit vol met sfeer!
     
  9. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    :'-( Ik was de laatste tijd veel aan het lezen op mijn e-reader maar ik heb hem gisteravond gesloopt. Hij zat in mijn zak en toen ik ging zitten op bed heb ik het scherm een stukje gecracked... nu is de helft van het scherm kapot :'-( Weg 180 euro
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.216
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Hoe krijg je dat voor elkaar met dat ding in je zak. 8)
    Koop gewoon een boek, e readers zijn voor nerds en mensen met een boekenfobie ofzo. :+

    @ Modder Eter: Waar heb je hem trouwens vandaan als ik vragen mag? :eek:
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.584
    Leuk Bevonden:
    8.682
    ebay. Hij is ook bij oa. bol.com te koop, maar daar is hij best duur.
     
  12. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach dan ben ik maar een nerd. Vind het anders best handig dat ik geen boeken hoef mee te slepen van 800 pagina's dik. Lees alleen in de trein en vlak voor het slapen gaan. Plus ik heb een onuitputtelijke bron aan boeken op mijn pc staan,, cheap reading :+


    Anyways, heb dit boek net uit.
    [​IMG]

    Leuk om te lezen dat artsen ook de poten uit hun lijf mogen rennen. Heb regelmatig zitten grinniken toen ik het las. Komedie, hectische situaties en het leven alledag. Leuk boek!
     
  13. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Het vrij traag en zwaar lezen (de hardcore oude nederlandse editie met mooi nederlands tenminste:cool:), maar het is het o zo waard!
    En bovendien is het ook nog eens je burgerplicht om ze een keer gelezen te hebben:+
     
  14. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja daarom moet ik ze toch maar op mijn lijstje zetten. ;)
    Maar eerst nog een hele stapel andere boeken, ga komende week net zolang alle boekwinkels in totdat ik De Opwindvogelkronieken heb gevonden. :)
     
  15. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Ik ben uit mijn reeks jeugdsentiment Thea Beckman - kinderen van moeder aarde.weer gaan lezen. Blijft echt een goed verhaal over hoe een derde wereldoorlog voor een hele verandering van de aarde zorgde.
     
  16. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag De donkere kamer van Damokles uitgelezen (Willem Frederik Hermans)
    [​IMG]
    Het boek is uit 1958, maar is aan het taalgebruik niet te zien (enkel aan de leestekens) en staat niet voor niks in de top 10 van beste Nederlandstalige boeken aller tijden. Wat een geniaal boek, over een man die als verzetsstrijder te werk gaat in de Tweede Wereldoorlog. Hij volgt bevelen op van een man genaamd Dorbeck, maar komt er uiteindelijk alleen maar in de problemen mee. Zeker een aanrader als je geïnteresseerd bent in de Nederlandse literatuur en de Tweede Wereldoorlog.
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Gisteren dus jarig geweest. Dit is het boek wat ik heb gekregen:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Ben benieuwd. Klinkt iig als iets wat ik wel zou willen lezen. ;)

    Ze zeggen dat de post traag is geweest en dat er nog meer komt, maar ik weet dus niet of dat ook een boek/boeken gaat worden. :+ Dat post ik tegen die tijd wel.

    Ik schiet inmiddels ook al flink op in Mass Effect. (wat natuurlijk eigenlijk ook een verjaardagskado was :p).
    Echt een verademing na Elfenvuur. Leest lekker weg, al meer dus dan ik ooit had verwacht van een boek gebaseerd op een game. :p
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.216
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Ik kan die 50 jaar versie die jij hebt alleen niet vinden. In het Engels wel, dus weet je wel zeker dat die ook in het Nederlands te krijgen is? Hoop dat je een link voor me hebt, misschien bestel ik hem dan zelf ook nog wel.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.584
    Leuk Bevonden:
    8.682
    Deze versie bestaat niet in het Nederlands.
     
  20. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina