The Fighter
Het begin van de film deed me denken dat ik twee uur naar Christian Bale zou moeten kijken en zijn tokkiefamilie en dat de film daar ook écht over zou gaan. Dit viel me echt tegen. Gelukkig werd na een half uur veel beter duidelijk waar de film over gaat. Namelijk de verhoudingen tussen allerlei personages in het dorpje Lowell, die worden bepaald door het succes en mislukken van hun helden.
Ondanks dat de zussen van de broers Eklund/Ward me een beetje irriteren, vind ik het verder een heel sterke film. De transformatie die beide broers meemaken vind ik heel sterk gespeeld door Bale en Wahlberg, net zoals dat Melissa Leo en Amy Adams geweldig de ruzies opstoken.
De onmogelijke keuze waar Micky Ward voor staat, tussen zijn familie of zijn liefde en hun verwachtingen van hem, wordt geweldig verteld in deze film. Ik leefde echt mee met Micky en kon me ook heel goed met hem identificeren. Vooral dat constante zuchten als zijn vriendin weer eens in de clinch ligt met zijn moeder en zussen.
Echt een aanrader! In het begin dacht ik even dat Bale de hoofdrol zou hebben als Dicky Eklund, maar dat is gelukkig niet zo. Wahlberg en zijn medespelers stelen absoluut de show. Oh, en de muziek is lekker.
Cijfer:
8,2/10
Klik om te vergroten...