1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 19]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    In plaats van te doen alsof je ergens iets van af weet, doe eens een héél klein beetje moeite en kijk op IMDB.com. Dan zie je dat Branagh gewoon een ervaren regisseur heeft die met groot talent heeft gewerkt.
     
  2. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    @ allen die graag een Halo film willen:

    [​IMG]

    Halo Faith is een 15 minuten durende film over een groepje Spartanen die de genenator voor een MAC cannon moeten verdedigen tijdens de invasie van de covenant.

    Op facebook vragen ze ook naar de mening over een full length film.
    http://www.facebook.com/HaloTheMovie
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    mooie kandidaat om in de bios te zien dus :D
    (was nog op zoek naar een film om met mijn zoon heen te gaan)
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Doe mij maar die andere Irishman film, die volgend jaar uitkomt. :cool:

    Directed by Martin Scorsese. With Robert De Niro, Al Pacino, Joe Pesci. <3<3<3
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Allemaal vergane glorie...
     
  6. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Thanks, ik zet hem op mijn lijstje. :)

    /edit:


    April
    Films
    28. [​IMG] Gake no ue no Ponyo (Hayao Miyazaki, 2008) :: 6.3 [​IMG]
    29. [​IMG] The Notebook (Nick Cassavetes, 2004) :: 4.5 [​IMG]
    30. [​IMG] Oldeuboi (Chan-wook Park, 200:cool: :: 7.8 [​IMG]
    31. [​IMG] Koyaanisqatsi (Godfrey Reggio, 1982) :: 9.5 [​IMG]
    32. [​IMG] The Fall (Tarsem Singh, 2006) :: 8.0 [​IMG]
    33. [​IMG] Welcome to the Dollhouse (Todd Solondz, 1995) :: 5.8 [​IMG]
    34. [​IMG] Salò o le 120 giornate di Sodoma (Pier Paolo Pasolini, 1975) :: 8.0 [​IMG]

    Series
    35. [​IMG] A'dam - E.V.A. - Seizoen 1 (Norbert ter Hall, 2011) :: 7.5
    36. [​IMG] The L Word - Seizoen 5 (Michele Abbott, Ilene Chaiken, Kathy Greenberg, 2004) :: 7.2
    37. [​IMG] The L Word - Seizoen 6 (Michele Abbott, Ilene Chaiken, Kathy Greenberg, 2004) :: 8.0

    Statistieken
    Totaal 7 films (maandgemiddelde: 7.5) gekeken:
    - Kort (t/m 20 min.): 0.
    - Middel (21 t/m 75 min.): 0.
    - Lang (meer dan 75 min.): 7.

    Totale speelduur: 750 min.
    Aantal films / series herzien: 0.

    Best beoordeeld: Koyaanisqatsi (9.5, 1ste dit jaar).
    Slechtst beoordeeld: The Notebook (4.5).

    Media-verdeling
    [​IMG] 1.
    [​IMG] 8.
    [​IMG] 1.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2011
  7. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Jeetje wat een gul cijfer, gaat bij mij de geschiedenis in als één van de slechtste afsluiters die een serie (met vijf continu hoogwaardige seizoenen achter de rug) ooit heeft gekregen. Geen flauw idee wat Chaiken ermee wou bereiken, haast amateuristisch wil ik 't bestempelen.
     
  8. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    't Was ook wel een wat vreemd einde inderdaad, maar aan het eind van een serie ben ik niet echt objectief meer (door nostalgie en zo). De laatste aflevering was wel vrij slecht, maar de rest van het seizoen vond ik nog steeds goed te doen.
     
  9. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Heb hem gister ook gezien. Heb hier dan ook weinig aan toe voegen.
    8/10

    Gisteravond ook unthinkable gezien.
    Dit was dan weer een matige film. Ondanks dat het verhaal wel ok was kwam ik er niet echt in.
    6/10
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    The Fighter

    Het begin van de film deed me denken dat ik twee uur naar Christian Bale zou moeten kijken en zijn tokkiefamilie en dat de film daar ook écht over zou gaan. Dit viel me echt tegen. Gelukkig werd na een half uur veel beter duidelijk waar de film over gaat. Namelijk de verhoudingen tussen allerlei personages in het dorpje Lowell, die worden bepaald door het succes en mislukken van hun helden.

    Ondanks dat de zussen van de broers Eklund/Ward me een beetje irriteren, vind ik het verder een heel sterke film. De transformatie die beide broers meemaken vind ik heel sterk gespeeld door Bale en Wahlberg, net zoals dat Melissa Leo en Amy Adams geweldig de ruzies opstoken.

    De onmogelijke keuze waar Micky Ward voor staat, tussen zijn familie of zijn liefde en hun verwachtingen van hem, wordt geweldig verteld in deze film. Ik leefde echt mee met Micky en kon me ook heel goed met hem identificeren. Vooral dat constante zuchten als zijn vriendin weer eens in de clinch ligt met zijn moeder en zussen.

    Echt een aanrader! In het begin dacht ik even dat Bale de hoofdrol zou hebben als Dicky Eklund, maar dat is gelukkig niet zo. Wahlberg en zijn medespelers stelen absoluut de show. Oh, en de muziek is lekker.

    Cijfer: 8,2/10

    [​IMG]
     
  11. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Tucker & Dale vs Evil gekeken. Leuke comedy! Een van de leukste de laatste tijd. De twee sukkelige hoofdrolspelers maken de film briljant. 8/10
     
  12. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, vond hem tamelijk zwak. De gevechten waren een beetje te nep gefilmd (ik snap dat ze het realistisch wouden laten lijken, maar het is er niet beter op geworden). En het zit echt te vol met cliche's waardoor er weinig tot geen spanning was (in mijn ogen). Bale speelde zijn rol fantastisch, Wahlberg vond ik een stuk minder overtuigend, al denk ik dat dat meer aan het script lag dan aan de acteur.
     
  13. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Een hele serie films gekeken de afgelopen maanden.

    A Serious Man, The Blind Side, The Messenger, Kick Ass, Watchmen, Sherlock Holmes, The Immortal, Avatar, The Ghostwriter, Oldboy en Antichrist.

    Antichrist de meest bizarre van dit rijtje. Ik kan er nog steeds niet over uit.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hm, ik vind Wahlberg wel een overtuigende rol spelen. Juist omdat hij zo stil is en niet echt een kant durft te kiezen, waardoor hij ook weinig opvallende scènes heeft, komt zijn personage zo tot leven.

    Ik ben absoluut geen fan van Wahlberg, in bijvoorbeeld The Lovely Bones vind ik hem verschrikkelijk. Maar in deze film speelt hij goed, hij laat een personage zien dat groeit én iemand waar ik me goed mee kan identificeren. Ik vind dat je dan goed speelt.

    Ook snap ik je punt over clichés niet helemaal. Pas tegen het einde, komen er meer clichés in de film. Dan heb ik het met name over het einde en:

    hoe alles weer goed komt. Ze leefden nog lang en gelukkig samen.


    Maar de manier hoe daar naartoe gewerkt wordt, door de films en door de acteurs, vind ik erg goed! Oké, de zussen zijn echt fout, dat is lelijk cliché.

    Ook vind ik de film wel spannend! Ik zat op een paar momenten in de film echt met spanning te wachten wat er zou gebeuren en hoe het met bepaalde personages zou aflopen, of hoe ze zouden reageren op een bepaalde situatie.
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Senna
    Tering. Net 165 minuten naar deze documentaire zitten kijken. Toen ik eraan begon had ik geen idee dat 'ie zo lang zou duren, maar damn wat ben ik onder de indruk. Mensen die bij het lezen van de titel geen idee hebben waar of over wie het gaat hoeven deze docu absoluut niet te zien, maar voor wie een beetje interesse in de F1 heeft is dit een keiharde must-see. Ik hield 't niet droog aan het einde...

    9/10
     
  16. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet ik ook nog altijd kijken, al wel wat anderen gezien. Onze hond is zelfs naar hem 'vernoemd'.. Niet zo zeer vernoemd maar goed dat maakt niet uit.

    Nu jij hem zo'n hoge score hebt gegeven gelijk maar even 'huren'! Kom hier zelf binnenkort ook paar reviews gekeken want een schoolvakantie als dit gaat natuurlijk niet zonder een paar goeie films kijken. :)
     
  17. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb laatst "127 hours" gekeken en verdint een dikke 9/10..

    Heb ook gelijk het boek " between a rock and a hard place " besteld.

    Vorge week " mary & max " bekeken.

    Hele mooie en grappige maar ook ontroerende klei/animatie film die je wel 100 keer kan kijken.

    9/10

    Ow Matrix 4 komt eraan!
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    cliché's? Dat vond ik nou juist zo sterk aan The Fighter, de film zelf komt voor uit een uitgekauwd genre maar wist er juist een verfrissende twist aan te geven!

    Over cliché's gesproken. Gisteren gekeken
    Love and other drugs

    Speciaal voor mijn vriendin gedownload zodat we ook eens een wat luchtigere vrouwenfilm zien :+

    De film gaat over een keiharde verkoper van medicijnen die een vrouw ontmoet met Parkinson waar hij natuurlijk verliefd op wordt. Het hele verhaal is cliché, maar veel mooie vrouwen, veeeeeeel sex voor een romkom en meer dan eens best grappig

    [​IMG]

    6
     
  19. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Toevallig ook naar de "kleine" dingen gekeken zoals het acteren van Hathaway? Afgezien van het soms cliché verhaal vond ik het toch dat de performance van haar de film iets beter deed overkomen.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Huh? 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina