De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 47]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind hem wel mooi, veel overeenkomsten met het lichtblauwe shirt uit 2002/2003, wat ik één van de mooiste uitshirts vond/vind :)
     
  2. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind de huidige eigenlijk mooier, maar ja het is maar een kwestie van smaak.
     
  3. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Face it geen enkele Ajacied wil horen dat Twente kampioen wordt. Echter weten jullie dat die kans groter is dan dat Ajax dat wordt. Ploegen zijn nu Ajax thuis voordeel heeft redelijk gelijk aan elkaar. Echter moeten Ajax winnen en heeft Twente gewoon aan een gelijkspel genoeg.

    Daarnaast was het geeneens een grap...was gewoon een cynische opmerking naar alle clubs die ieder jaar weer een nieuw lelijk uit shirt moeten hebben. Kunnen ze niet gewoon dezelfde een paar jaar gebruiken?
     
  4. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat Twente genoeg kan hebben aan een gelijkspel kan ook negatief uitvallen voor Twente, dan twijfelen ze tussen de 0-0 vasthouden of aanvallen.
     
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Klopt maar Ajax zal zich daar dan waarschijnlijk op aan moeten passen. Bekerfinale is waarschijnlijk ook geen finale. Ben ook benieuwd of er spelers gespaard gaan worden.
     
  6. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoop het niet, maar ben bang van wel. Vind het ook stom dat je de bekerfinale voor het einde van de competitie speelt, ipv als laatste wedstrijd. Nou tellen kaarten ook nog eens mee voor de laatste wedstrijd...
     
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Was eerst toch altijd rond 25 mei? Ik kan me iid geval herinneren dat ik een paar keer rond die datum gegaan ben.
     
  8. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij tellen alleen direct rode kaarten mee voor eventuele schorsing.
    Denk niet dat er spelers echt gespaard gaan worden tijdens de finale, het is natuurlijk geen doordeweekse wedstrijd dat ze rust nodig zouden moeten hebben.
     
  9. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gingen bijna elk jaar en het was altijd ergens in de meivakantie, dus de eerste 1/2 weken van Mei.
     
  10. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Laatste keer dat ik er was, was Roda - NEC. Weet niet hoelang dat geleden is.
     
  11. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Vroeger was de finale altijd op Hemelvaartsdag dacht ik. Maar het is al enige tijd vlak na, of zelfs tijdens de competitie.

    Ben zelf naar Ajax-PSV, Ajax-AZ en Ajax-Feyenoord geweest van de bekerfinales. PSV was net na de play-offs, AZ was tussen het einde van de competitie en de play-offs en Feyenoord was vlak voor de laatste speelronde, zoals dit jaar.
     
  12. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    ben naar Utrecht - Feyenoord geweest .. was op 1 juni 2003
    en naar Ajax - PSV op 7 mei 2006

    maar tegenwoordig begint het seizoen ook eerder
     
  13. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    [yt]zXSPH838K5s[/yt]

    Wat een legendarische pot was dit. De wedstrijd had alles: spanning, sensatie, angst, wanhoop, intense vreugde. Man...man..man. Ik werd helemaal gek daar.
     
  14. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Oohja.
    Ben zelf naar Ajax- Utrecht (12 mei 2002) (Wamberto <3 ), Willem 2- PSV (29 mei 2005) Ajax- Az (6 mei 2007) geweest.

    @Mtthz Die wedstrijd was inderdaad geniaal!
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2011
  15. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Ajax - PSV 1998 (legendarische dag!)
    Ajax - Fortuna Sittard
    Ajax - Utrecht
    Ajax - PSV
    Ajax - 010

    Finale nummer 6 dus voor mij die ik bijwoon.
     
  16. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Ajax - Fortuna was echt de slechtste finale ooit, Ajax hoefte niet en kon niet, het tempo was zo ongelofelijk laag.. Ajax - AZ en Ajax - Utrecht waren wel awesome :)
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Eindelijk een leuke clasico.
    Ronald Koeman erna ook die beter Spaans blijkt te spreken dan Nederlands. :lol:
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Nou eindelijk, het viertal wedstrijden waar ik het afgelopen jaar het meeste naar heb uitgekeken is over. En wat was het verschrikkelijk, schaam me bijna om voetbalfan te zijn.
    Onbegrijpelijk dat deze onderlinge strijd wordt vertaald naar wie het meeste in de foetus houding kan liggen. Winnaars van de avond zijn daarin Mascherano en Pedro.
    Ik zeg: laat die 22 stervende zwanen eens een dag verplicht naar de Old Firm kijken: niveau van lik me versie, maar daar tegenover gezet strijd en toch een zekere vorm van respect. Deze respect is bij deze "Clasico" volkomen verdwenen, tot een niveau waarin bepaalde figuren zich moeten schamen om in hun shirts te lopen. Shirts die aan beide kanten onwijs veel respect verdienen, waarin (cult)helden hebben gelopen, van Overmars tot Hierro, en van Zidane tot Cruijff.
    Maar het is ze gelukt hoor, in 4x90 minuten hebben ze alles overboord gegooid.
    Mijn grootste ergernis was het feit dat de scheidsrechter verleiden en beïnvloeden bijna een hogere prioriteit kreeg dan die leren knikker in de touwen te schieten. Bij elke schijn van een overtreding weer die handjes de lucht in. Nog voordat de scheids überhaupt een kans heeft gezien om het balletje in het fluitje te laten tollen al met 5 man met volle borst om aandacht schreeuwen.
    Uiteindelijk was het als neutrale fan vooral een potje ergeren met gebalde vuisten op de bank. Matennaaierij van de bovenste plank.
    Enige lichtpuntje (naast Messi en Xavi) komt in de persoon van Abidal. Laat dit een eye-opener zijn naar de rest dat er ook nog belangrijkere dingen spelen dan voetbal, ook al is dit een enorm cliché!
     
  19. Seh

    Seh Guest

    010. :emo:
     
  20. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    heb niet alles gezien, maar wat ik zag was tenminste weer voetbalwaardig

    wat me opviel was dat de NOS gewoon iets van 3-4min beelden liet zien van blije Barcelona spelers, meestal schakelen ze 10sec na de wedstrijd naar de reclames. Even opletten hoe dat morgen gaat ;)
    Vind de NOS nog steeds walgelijk partijdig .. vind ik niet kunnen overigens.

    kan wel is een spannende finale worden \o/
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina