De Grote Voetbaldraad [Deel 34]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 23 mrt 2011.

?

Wie wordt er kampioen?

1. FC Twente

40,7%
  2. Ajax

59,3%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Inderdaad :mad:. Maar we hadden gewoon gelijk met Liverpool moeten staan, dat ten eerste. :mad:

2. SammyR

SammyR Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Wel grappig, als je kijkt wanneer Ajax de CL o.a won (1974,1975,1976) en Bayern (1977,1978,1979) zie je dat het precies elkaar volgt.

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Cijfers kloppen niet helemaal ;)

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.613
    Lijkt er op alsof Ajax toch Sightorsson heeft binnengehaald.

Nu maar eerst oefenen op die kutnaam :emo:

5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    En Mats Rits..

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.613
    Dat zijn de betere namen :p

Lekker op de Belgentour weer :p.

7. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Denk dat die Sigthorsson best een goeie is. Heel koelbloedig en kalm, redelijk goeie techniek, goed koppen. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.613
    Intussen hebben wij weer goed nieuws, schijnt dat Martins Indi in belangstelling staat van FC Berlusconi. Ik zeg, verkopen voor 5 miljoen, leuke linksback en spits halen :D.

9. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Manolev stond dat ook. Lijkt me heel raar. Vind die BMI namelijk niet een geweldige speler.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.613
    Nee is inderdaad niet ontzettend goed, maar als ze geld bieden, why not. Het is AC Milan en die willen fors geld uitgeven om de ploeg wat te verjongen.

11. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Sightorsson, tja, ik ben er niet helemaal zeker van. Een echte Ajaxspits is het niet maar zoals De Jong en Pantelic al aantoonden hoef je dat ook niet te zijn om die positie prima in te vullen. Met een beetje slimheid kom je ook een eind. Sigthorsson heeft dan ook nog zijn doelgerichtheid op hen voor.

Ach, het is al heel wat dat we onze spits begin mei al binnen hebben ipv ergens in augustus. 8)

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Toch had ik liever Dost gehad. Dat vind ik wel een echte 4-3-3 spits

13. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Hopelijk laat Ajax zich niet uitkleden voor en 21-jarige Ijslander die een goede tweede helft van het seizoen heeft gedraaid. Ze proberen nu via een persoonlijk akkoord met Sigh AZ onder druk te zetten.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.613
    Daar zijn ze wel goed in. Is de juridische afdeling van Ajax al ingelicht?

15. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ajax speelt ook helemaal niet het echte Ajax 4-3-3. We hebben buitenspelers die nooit de achterlijn halen omdat er een rechtspoot op links staat en een linkspoot op rechts, en bovendien gaan ze ook zelden hun man voorbij.

Leuk, het roepen om een echte Ajaxspits, maar volgens mij is dat helemaal niet noodzakelijk. Iemand die goed met z'n rug naar het doel kan voetballen en er af en toe nog eens een bal in rost vind ik veel belangrijker. Daarom doen/deed Siem en Pantelic het ook opvallend goed, dat is namelijk het enige wat ze goed hóeven te doen.

AZ heeft niet zoveel te willen. Hij nog een contract voor een jaar. Het is dit jaar nog een klein prijsje vangen, of volgend jaar helemaal niets.

Ik ken die gast overigens helemaal niet. Kijk nooit naar AZ.

Laatst bewerkt: 5 mei 2011
  16. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Keihard he die Amsterdammers, maar er zijn ook tijden geweest dat ze belachelijk hoge transfersommen hebben betaald.

@Nera

Ze willen graag wachten of Newcastle United concreet wordt, omdat die meer kunnen betalen.

17. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Sigthorsson is nou niet iemand die veel met zijn rug naar de goal speelt. Hij is juist de lopende man die zijn acties maakt richting de goal. Dat bedoelde ik dus ook met geen echte Ajaxspits. Weet niet waar jij dan op doelt?

18. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik ken die Sightorsson niet echt, maar daar gaat het me ook niet zo om. M'n punt is dat een echte Ajaxspits niet echt noodzaak hoeft te zijn omdat Ajax ook het Ajaxspelletje niet echt speelt. Er zijn dus meerdere opties denkbaar.

Volgens mij is een type Pelle of Vennegoor ideaal voor dit Ajax. Iemand naar wie je de bal speelt, hoog of laag, en die eigenlijk alleen maar de ballen af hoeft te laten vallen naar de spelers om hem heen.

Maar kijk je naar Barça, die voorin ongeveer dezelfde type spelers hebben lopen, dan zie je dat je met een totaal andere spits (Villa, toch meer een naar voren gerichte afmaker, normaal gesproken) ook prima kunt gedijen.

Een 'echte Ajaxspits' is simpelweg iemand die alle facetten van het spits zijn beheerst. Da's niet zo'n lastig te duiden definitie :D

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

Dost is toch ook een type Pelle (maar dan beter) ?

Hij heeft zelf niet echt een actie maar kan wel een bal vasthouden , kaatsen en ook wel aardig afmaken.

Maar goed zoals je zegt deed Pantelic het ook goed bij Ajax, als Sigthorsson meer dat spelletje speelt heb ik daar ook wel vrede mee.

Los van die wedstrijd waar hij 4 keer in scoorde heb ik die jongen eerlijk gezegd weinig aan het werk gezien.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.613
    Dost is toch ook geen spits voor een team van kaliber Ajax? IMO maar een matig ventje die alleen in de lucht heerst, maar de kunst van het kaatsen niet echt onder de knie heeft.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina