1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm hoop motorpech. Zag je wel nog rijden, 1.5 week terug. Op de weg tussen Pijnacker en de rotonde die Zoetermeer/Berkel/Rotterdam(Delft) koppelt.

    Ga morgen een route door Zeeland rijden. Eerste tour van het jaar. Toch staat er alweer 6000km op de GS... Gaat weer hard.
     
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ja man komt wel goed.. klinkt toch als accu of spanningsregelaar probleempje.
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Je had even een werkplaatshandboek moeten downloaden en de FI (fault indicator) code uit moeten lezen.
     
  4. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben helaas niet zo technisch aangelegd. Me moeder kwam al met het idee om een keer een motoronderhoud cursus te volgen ofzo. Lijkt me opzich wel leuk, en handig. Voorlopig nog niet naar school dus tijd heb ik ook zat. Iemand toevallig ervaring met zoiets?

    Net trouwens de motor weer opgehaald. Was een sensor (dpb-sensor ofzo???) kapot. Was €68 plus €66 arbeidsloon, dus viel opzich wel mee.


    Edit: Ik dacht trouwens dat het FI lampje stond voor Fuel Injection :F:
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2011
  5. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Even wat impressie foto's van mijn weekendje weg. Was echt supervet :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Gelukkig dat hij het weer doet Beumah :)
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2011
  6. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Kan m niet vinden op nieuwsgroepen.

    dusssss :D

    pm?
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Zal zodra ik thuis ben even kijken!


    Ff copy/paste van MF af.


    Mijn vriendin heeft nog rijles en laatst waren we bij dealers langs geweest om te kijken naar een Z750R, bijna alle dealers hadden een matzwarte staan maar wij waren opzoek naar een zwart/groene. Die kon wel besteld worden maar de levering kon wel 2-3 maand duren door de aarbeving/tsunami in Japan, misschien zelfs wel langer. In Leeuwarden stond nog een groen/zwarte en aangezien ik en ook mijn vriendin weinig geduld hebben hebben we de motor gekocht.

    Weekje later(afgelopen zaterdag) konden we hem ophalen:

    bij de dealer
    [​IMG]

    eerste fotos thuis genomen
    [​IMG]

    [​IMG]


    In die week tijd al wat extra goodies besteld dus een paar uur na het ophalen stond ie al in de werkplaats bij een vriend (Z-Jimmy)

    Andere vriend van mij bezig, uitbesteden die handel ;)
    [​IMG]

    [​IMG]

    Z-Jimmy vond de originele kentekenplaathouder zo zwaar dus die ging nog door zijn rug, of deed stiekem een gebedje naar het oosten :+
    [​IMG]

    Rotzooi er weer op
    [​IMG]

    Stuurtje moest nog
    [​IMG]

    Stuurtje klaar
    [​IMG]

    En eindresultaat
    [​IMG]

    [​IMG]


    Andere uitlaat is besteld en onderweg en rimstriping moet nog geplakt worden. Ik mag de motor inrijden en berijden totdat ze haar rbw heeft gehaald.
     
  8. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ja nice hoor! Vette fiets en groot gelijk dat ze deze wil want dat is wel de mooiste kleurstelling.
    Ben benieuwd naar de eerste wheelie pic :+
     
  9. RvQ

    RvQ Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, blunder van het weekend. Zonder benzine gestaan :D. Stotteren, geen power meer pats boem uit. Gelukkig stond de benzinekraan nog niet op reserve en kon ik vrij snel weer verder. Wijze les.
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zeer nette fiets die Z750R!
     
  11. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    gaan we nu echt hier naartoe?

    [yt]W9VaVS5Jqrg[/yt]

    *Gaat weer gauw naar zn triple luisteren hmmm :)
     
  12. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Sjorrit: Die Z750 heeft idd een bijzonder mooie kleurstelling, feliciteer je vriendin met de aankoop.



    Ik ga wel wat stoken in m'n achtertuin tegen die tijd.


    Over geluid gesproken. De Termignoni's zitten er eindelijk op bij m'n 1100. Is ook niet zonder slag of stoot gegaan. Het bochtje van de linker demper was verkeerd gelast, dus die kwam compleet naar buiten te staan (en moest met veel teveel geweld worden vastgeschroefd). Maar gelukkig had Goedhart nog een titanium setje liggen waar ze even het bochtje van geruild hebben.

    Dus, ze zitten er op! M'n vader heeft het laatste sleutelwerk verricht gisteren. Helaas zit ik nog in A'dam. Misschien vrijdag een stuk rijden, morgen nog werken :mad:. Kan echt niet wachten om eindelijk te horen hoe een 1100 hoort te klinken.

    M'n moeder had nog een paar iphone piccies gemaakt (nummerplaatje zat scheef dus dat was m'n vader ook aan het corrigeren geloof ik):


    [​IMG]

    [​IMG]

    ECU en luchtfilter zijn ook gemonteerd, evenals kabel voor de acculader en Garmin:

    [​IMG]

    Die hele kabel partij zat ook weer op z'n Italiaans trouwens. |:-
     
  13. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ziet er lekker uit en zal wel nog lekkerder klinken :D
    Wij willen een Filmpje!!!!

    Ben net terug van SO-Products om mijn vering af te laten stellen.
    Die man flink aan die knoppen lopen draaien en uitleggen.. super interessant!

    Lijkt nu gewoon of ik een andere motor onder mijn kont heb.. voelde eerst elk miniscuul hobbeltje en nu voel ik wat ik wil voelen.. of ik grip heb of niet \o/

    Zit sterk aan te denken om hem daar maar helemaal even onder handen te laten nemen want wat is dit een vooruitgang!
     
  14. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, ik zal even kijken of een leuk flyby filmpje kan fixen ergens.


    Trouwens wel een goed idee om die vering helemaal af te laten stellen. Zou ik eigenlijk ook eens moeten doen.
     
  15. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ja echt de moeite waard hoor, het is niet in tekst uit te drukken hoe anders zoiets voelt.
     
  16. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Hij is aan de hand van jouw gewicht te werk gegaan? Of heb je aangegeven wat ongeveer de bedoeling was?
     
  17. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Zo de Z750R heeft zijn eerste beurtje gehad, heb nog wat gewrapped en rimstriping geplakt dus ben klaar voor de MFMM!

    Vering wil ik ook nog een keer naar laten kijken, wel lekker sportief zo maar voel elke kiezelsteen waar ik over heen rij.

    3M carbon wrap
    [​IMG]


    Zonder striping

    [​IMG]

    [​IMG]

    Met striping

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Wanneer hij echt met mijn gewicht bezig wou moesten er andere veren op.
    Dus dat is wellicht iets voor een volgende keer, nu heeft hij een bepaald optimum ingesteld voor de stock vering.

    Vanmiddag met wat MF'ers naar de demodag van honda geweest in eibergen.

    Eerst op een VFR1200 automaat gereden.. ik ging al erg snel over naar de flippers want dat ding schakelt veel te snel op uit zichzelf maar best leuke motor om mee te touren.

    Daarna een Repsol meegehad, damn wat is dat ding snel:
    [​IMG]

    Lachen trouwens die andere 2 gasten hadden voor de gein zon chopper mee met een raceoutfit aan :+
     
  19. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Sjorrit: Hij is wel mooi geworden zo met nieuwe uitlaat en striping. Die uitlaat heb je er wel verdomd snel opzitten trouwens. Ga je met de Zet of met je eigen motor morgen? Ik ben er ook weer te vinden, zal wel wat drukker zijn als vorig jaar in september, met dit mooie weer.

    ---------

    Ik had trouwens me vriendin voor der verjaardag een proeflesje gegeven, omdat ze nooit begreep wat ik er nou zo leuk aan vind, en ze ook niet achterop duft. En nu vind ze het helemaal geweldig. Ze is nu eerst nog bezig met de auto, maar daarna wil ze ook wel voor de motor gaan. Helaas wil ze nog steeds niet achterop, maar aan de ene kant begrijp ik dat ook wel. Het zal niet heel erg comfortabel zitten achterop bij mij.


    EDIT: Zal ik trouwens ff een poging wagen om een nieuw topic te openen?
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2011
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    MFMM was saai zeg, teveel politie dus iedereen reed heel braaf op 2 wielen en met de juiste snelheid. Ga in het najaar niet weer heen.

    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina