De kans is erg nihil, en ik zal je uitleggen waarom.
Call of Duty gebruikt niet voor niets de Q3 engine, deze hebben ze zodanig gefinetuned dat hij heerlijk op 60fps draait. Helaas zijn de games niet echt HD ( Ps3 versie van Black Ops is bijvoorbeeld niet eens 60fps en HD ), maar ze kunnen echt geen nieuwe engine ontwikkelen die 60fps draait, en grafisch in de buurt komt van de shooters van tegenwoordig. Daarnaast kost het uiteraard erg veel geld en tijd om een nieuwe engine te ontwikkelen, en aangezien Activision elk jaar een nieuwe CoD wil uitbrengen zie ik dit gewoonweg niet gebeuren.
Elk bedrijf wil geld, dat lijkt me duidelijk, dat is ook de enige reden dat ze games maken. Dat betekend niet dat je jarenlang op dezelfde engine kunt teren en elk jaar maar een vervolg uitbrengen die op bijna alle vlakken hetzelfde is als de vorige games in de serie. Het is ook niet raar dat gamers uitgekeken raakten op Guitar Hero, Tony Hawk, en talloze andere series die zo ten onder zijn gegaan. Toevallig zijn Guitar Hero en Tony Hawk ook Activision games, en die hebben ze ook gewoon doodgemelkt.
EA steekt er tenminste nog erg veel moeite in, met sequels die daadwerkelijk vernieuwend zijn, nieuwe IP's e.d. EA is natuurlijk niet de enige uitgever/dev die dit doet maargoed.
Laatst bewerkt: 12 mei 2011