Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Gelukkig heb ik de laatste 3 jaar al veel in groepjes gewerkt en vind dat juist relaxed. Ben wel iemand die actief meedoet in de groep en ook caak de leiding neem(soms tot ergernis v/d wat luiere mensen).

    Kan je wat meer vertellen over de tweede taal?
    Ik ben nogal een ramp op gebied van taal(engels gaat me wel makkelijk af though)
     
  2. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    In groepjes werken kan relaxed zijn, maar zoals NamedWarrior al zegt leren sommige mensen er echt niets van en die sukkelen er lekker doorheen. Zo heb ik nu 2 project genoten die absoluut 0 initiatief tonen en zéér slecht in Engels zijn. Dit betekent dat ik ze exact moet vertellen wat ze doen (wat ze dan ook keurig op tijd uitvoeren) en alles moet verbeteren. Dit is zo zonde van mijn tijd dat ik het liever zelf doe.

    Ik hoor dat nu al dat alle hogescholen hun 'vreemde taal' anders aanpakken. Ik heb gewoon standaard 2 of 3 van de 13 uren in de week Duits, dus dit is ongeveer 20% van je studie! Ik had in eerste instantie voor Spaans gekozen, omdat je dan je in praktisch heel Zuid-Amerika verstaanbaar kan maken. Echter moest ik bij Spaans op nul beginnen en Duits red ik me redelijk mee. Ik heb dus voor de makkelijke weg gekozen zodat mijn taal niet mijn moeilijkste vak is. Engels is een makkie vergeleken met Nederlands en andere talen, maak je daar dus niet druk om.
     
  3. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Precies die punten over groepsprojecten, heb maar zelden een geslaagd groepje gehad waar iedereen op een goed niveau zat en dingen op tijd, goed af had en mee deed aan discussies. Laatst zelfs met twee 4e jaars gezeten en wij als 2e jaar en een 3e jaar studenten moesten ze nog van alles uitleggen. Zelfs woorden als I,We etc. kwamen non-stop voor, dan kan ik me aan zo'n niveau redelijk ergeren af en toe.

    Niet dat mijn niveau heel hoog is vooral engels grammar zitten bij mij nog vaak fouten maar standaard lay-out en basis regels zit er nog wel redelijk in bij mij.

    Over de 2e taal op HU staat nu een groot nieuw iets te wachten. Dit jaar kon ik zelf kiezen voor spaans en duits, zelf spaans gekozen door mogelijkheden en interesse. Ben zelf verschrikkelijk slecht in dingen stampen dus voor mij is een taal echt een hele opgave plus dat ik veel gemist heb door tijdelijk naar het buitenland ben geweest.

    Duits hoor ik dat het heel simpel is vooral omdat het op punt 0 begint en meestal is heb je er al iets meer kennis over, daarnaast gaat het tempo best snel en zal je echt wekelijks het bij moeten houden om te halen. Laten we zeggen dat je wat je vroeger op middelbare school als examen kreeg bij frans/duits je nu per week moet kunnen.

    Al veranderd het volgend jaar en kan je elke taal volgen die op de HU gegeven word, weet alleen zelf nu uit me hoofd dat als het goed is de volgende talen erbij komen en waarschijnlijk nog wel een aantal meer. Frans, Japans & Chinees. Mijn hint is volg in het eerste blok van vreemde taal bijvoorbeeld 2 talen, altijd handig en als bijvoorbeeld spaans niet zou lukken en duits wel je nog geen studievertraging oploopt.
     
  4. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Dat is inderdaad de reden dat ik na week 1 geswitched ben van Spaans naar Duits. Het gaat allebei heel erg snel, maar Duits valt op sommige vlakken gewoon te vergelijken met Nederlands, plus dat je al een bepaalde basis kennis hebt. Duits is voor mij nog 1 van mijn moeilijkste vakken (samen met Statestieken), maar Spaans zou echt een onmogelijke opgave zijn geweest.

    Als je toch per se een nieuwe taal zou willen leren, is de tip om 2 talen te volgen een goede! Hogescholen en universiteiten hebben hier geen probleem mee en jij kunt de kat even mooi uit de boom kijken. Ik heb vanmiddag 4u mijn eerste van 5 tentamens, dus duik -zoals de hele afgelopen en komende week- weer de boeken in :mad:.
     
  5. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Hmm, studie Geschiedenis, waar te doen? Ik denk dat ik voor de Erasmus Universiteit te Rotterdam ga, maar ik weet niet of iemand het hier beter weet?
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Utrecht, want daar geeft Maarten van Rossum les. :+ Mijn voorkeur voor Utrecht zit hem toch vooral in stad en universiteit. Over het opleidingsniveau kan ik helaas niet oordelen (vriend van mij studeert er, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal).
     
  7. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja, Utrecht wil ik liever niet kiezen, omdat de kans groot is dat ik dan niet op kamers mag (gezien de bereikbaarheid:9).
    Bovendien is Maarten van Rossum geen groot pluspunt, omdat hij Amerika-deskundige is en de VS vind ik niet echt spannend qua geschiedenis, bovendien is zijn er al zoveel historici die zich daar op richten.
     
  8. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dude, met van Rossum heb je gewoon pure stand up comedy :cool:
     
  9. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan MER te gaan doen op de HAN omdat het lijkt me een leuke opleiding en het past wel bij mij. Maar misschien kan het zijn dat ik na een half jaar zeg dat het niet een opleiding voor mij is, het klinkt misschien raar maarja het kan gebeuren. Kan ik dan nog naar een andere opleiding overstappen?? Van verschillende mensen hoor ik dat, maar ik wil een bevestiging. Iemand die ik ken is wel overgestapt van Bedrijfseconomie naar Commerciele economie dus dan denk ik dat het van MER naar commerciele economie ook wel kan??
     
  10. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Je hebt sowieso ook opleidingen die in ~februari beginnen, dus daar kun je dan gewoon op overstappen lijkt me.
     
  11. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik vraag me af hoe het zit met de studiefinanciering. Sinds januari krijg ik mijn aanvullende beurs niet meer, met de mededeling dat ze dit aan het herberekenen waren of ik dat nog wel 'verdiende'. Alleen nu heb ik al tijden niets gehoord en ze blijven me dat vertellen. Iemand ervaring mee?
     
  12. Seh

    Seh Guest

    Ik wil me uitschrijven op de HRO, maar het is zo freakin' onduidelijk overal dat ik nergens kan vinden hoe het precies moet. 8)
     
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Weet niet hoe het op de HAN is, maar ik weet dat op de HVA kan je rond februari probleemloos overstappen naar CE,BE,HRM en nog een paar geloof ik.
    Ook aan het begin van het tweede jaar is het nog mogelijk aangezien het eerste jaar van de MER, BE, CE en nog een aantal opleiding bijna hetzelfde propedeuse jaar hebben en v/a jaar 2 ga je pas dieper op je specifieke opleiding in.

    Kan overigens niet aanraden de MER te gaan doen maar dat terzijde:+
     
  14. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    gewoon op studielink toch?
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.605
    Leuk Bevonden:
    17.760
    Pff moet ergens weer echt de motivatie vandaan halen om volgend jaar weer te gaan studeren, heb er echt totaal geen zin in..:emo:
     
  16. Seh

    Seh Guest

    Ja, alleen moet ik daar bank rekeningen en dingen invullen maar van hoe wie wat waar kan ik nergens vinden. 8)
     
  17. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je volgens mij ook op locatie Museumpark zijn. Daar zit de afdeling studentenzaken. Loop gewoon even langs een decaan ;) Zij kunnen je daar alles over vertellen.
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als het goed is heb je een login van studielink gehad een keer.
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Kwestie van inschrijven voor een gave, uitdagende studie. Met al die laffe 8-contacturen-per-week cursussen kan ik begrijpen dat veel studenten motivatie missen.
     
  20. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Why not?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina