De Grote Examenthread van 2011

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door oeloeimanu, 26 apr 2011.

1. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Succes iedereen! :)

2. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Good luck guys!

Vorig jaar was ik een fanatiek poster in dit topic. Nu kijk ik erop terug.
    Mooie tijden.

3. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Vandaag gaat het dan beginnen.. Ik doe VWO in de vakken Engels, Nederlands, Geschiedenis, M&O, Economie en Wiskunde.

Voor NL sta ik een 5.6 en dat is gelijk het vak wat ik als eerst heb. Ben redelijk slecht in NL dus hoop maar op een gunstige nomering :9.

4. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Examenmenschen good luck~!

5. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er staat nergens in het examenreglement dat je een marker mag gebruiken, alleen blauwe en rode potlood. Weet iemand of dat nou wel of niet mag? Nogal handig bij Nederlands namelijk.

edit: laat maar:
    Basispakket, bestaande uit:
    - Schrijfmateriaal incl millimeterpapier
    - tekenpotlood
    - blauw en rood kleurpotlood
    - liniaal met millimeterverdeling
    - passer
    - geometrische driehoek
    - vlakgum
    - elektronisch rekenapparaat (zie 3.:cool:

(valt onder schrijftmateriaal)

Laatst bewerkt: 16 mei 2011
  6. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Good luck! En denk in deze periode wel aan je hobby's en sport. Tijd voor jezelf nemen kan het leren bevorderen! Even wat anders aan het hoofd. Althans dat had ik :cool:.

7. Viper62

Viper62 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Succes allemaal!

En zoals Mark al zei, gooi je niet helemaal op het leren want laatste moment werk helpt toch niet en je hebt er veel meer aan om zonder stress en uitgerust aan je volgende examen te beginnen!

8. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Bleeeh geen zin meer.:+

9. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat vonden we van het Nederlands examen VWO?
    Eerlijk gezegd waren de onderwerpen alles behalve waar ik op gehoopt had, maar het ging toch best redelijk. Vond de tweede tekst, die je moest samenvatten best lastig. Maar gelukkig mocht je veel woorden gebruiken waardoor je ook wat "losse flodders" kon schieten. Al met al een redelijk goed gevoel, moet wel een voldoende zijn :)!

10. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Dit waren ook niet echt mijn favoriete onderwerpen. De tekst van tekstverklaring leek eerst heel moeilijk maar nadat ik hem helemaal gelezen had snapte ik hem op zich wel. De samenvatting-tekst vond ik wel te begrijpen alleen waren de "punten" waar je je aan moest houden erg onduidelijk. Zo heb ik alleen de eerste helft van de tekst samengevat, omdat er naar mijn mening niets in het tweede deel stond wat overeen kwam met de "punten".

11. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij is het nog te vroeg om te zeggen hoe het ging. Ik kan beter geen verwachtingen hebben denk ik, zeker als het alle kanten op kan gaan.

Inderdaad, die punten die in de samenvatting moesten vermeld worden waren nogal algemeen en daardoor niet heel duidelijk.

12. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Blegh, de samenvatting vond ik onduidelijk en lastiger dan de geoefende examens. Mis daar behoorlijk wat punten volgens mij, ook bij de tekstverklaring heb ik lang niet alles goed. Ik denk (het ligt natuurlijk aan de norm en het precieze aantal punten, heb nu geen zin om het helemaal precies na te kijken) dat ik ongeveer een 6/6,5 zal hebben. Niet genoeg om een acht te blijven staan voor mij.

13. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens, de punten waar je je aan moest houden waren ronduit ruk. En wat jij zegt, ik heb het laatste "a4tje" nauwelijks gebruikt. Die gevolgtrekking kon je volgensmij halverwege het 2e a4tje vinden, en toen hield het op.

14. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ja precies, vanaf de helt van het 2 a4'tje begonnen de schrijver over de oorzaken, en dat werd niet gevraagd in de samenvatting.

Ik ben trouwens vergeten de antwoorden op mijn kladblaadje te zetten waardoor ik niet al mijn antwoorden meer weet, maar nu ik heb zo nagekeken heb, lijkt het erop dat ik tussen de 5 en de 6 zit. Ik moet een 5.4 halen dus dat wordt krap :+.

15. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het goed inschat 34 punten.:eek: Maar misschien kijk ik te soepel na.

16. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het toch aardig pittig. Sommige antwoorden van mij vond ik eigenlijk goed en zijn niet in het antwoordenmodel, dus maar een klacht bij LAKS. Kom op ~26 punten uit. Mag een 4.2 halen, ben benieuwd.

17. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Heb toch gekeken, haha had me voorgenomen niet te kijken. Van de eerste tekst enorm veel goed, de samenvatting toch ook nog wat puntjes behaald. Echter zat ik er bij de gevolgtrekking helemaal naast, haha jozoes. Maar dat zijn "maar" 3 puntjes. Denk dat dit wel op een 6 uitkomt!

18. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mezelf hopelijk goed nagekeken: 39/51 punten :)
    volgens examenklacht.nl ligt mijn cijfer dan tussen de 7,9 en 8,7 :D

19. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    In het begin snapte ik helemaal niets van tekst 1 maar na deze eens rustig te hebben gelezen snapte ik hem wel aardig, de vragen die hierbij hoorden vond ik ook wel redelijk te doen.

De 3 samenvattingspunten zijn aardig breed inderdaad, dadelijk maar eens nakijken welke punten die ik genoemd heb goed zijn. Ik kwam uiteindelijk op 236 woorden uit, dus mag nog net. :9 En jullie?

20. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Huh, deed je VWO eindexamen? Daar mocht je er maar 220 (max.) hebben toch?
    Ja even een dubbel check gedaan...

Deel Deze Pagina