De Grote Voetbaldraad [Deel 35]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    De Boer geeft zelf altijd aan dat Eriksen op '10' speelt. Dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Je kunt het middenveld van Ajax op meerdere manieren uitleggen. Maakt het uit? Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat Eriksen de eerste op het wedstrijdformulier is, en dat Janssen een prima tweede zou zijn. Eriksen centraal, Janssen vanaf links, Anita vanaf rechts. Of met de punt naar achter in de vorm van Anita, en daarvoor Janssen en Eriksen. Alles is mogelijk. Het zal in de praktijk vrij weinig uitmaken lijkt me.
     
  3. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Wel leuk dat je dat talent van Ajax CT nog achter de hand hebt, en Enoh en De Zeeuw, maar misschien gaat die wel weg als Janssen komt.
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
  5. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Voor degenen die het gemist hebben:
    Droom is toch echt over:

    Volgend jaar zonder deze mensen in de basis:
    Rutte
    Manolev
    Engelaar en Bakkal
    Berg

    Maar met:
    Trainer (Co Adriaanse, zijn meerdere namen genoemd?)
    Tamata (linksback) / Nieuwe rechtsback
    Wuytens weg / Nijland / Labyad
    Lens / Nijland / later: Reis


    Alleen Berg werkt tot nu toe mee, door weg te gaan :).
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2011
  6. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    De Jong speelde het vorige seizoen niet in de spits. En door die wedstrijd tegen Twente is hij opeens de optie. In de bekerfinale raakte hij nog geen pepernoot tegen Wisgerhof en Douglas. Waan van het moment. Over het algemeen zie ik in hem geen pure spits, maar hij groeit wel in zijn rol en is op momenten best koel in de afronding. Toch mis ik bij hem kwaliteiten om echt een topspits te zijn. Tuurlijk, als hij mag blijven staan zal hij groeien in zijn rol en met een Eriksen achter hem zal hij er best wel 20 in schieten, maar het is niet mijn ideaal beeld.

    Ajax speelt overigens wel degelijk met de punt naar achter, Anita controlerend en De Zeeuw en Eriksen wat meer naar voren geschoven. Omdat Eriksen toch de diepst spelende middenvelder is, noemt Frank hem denk ik voor het gemak de '10'. Niet dat het ertoe doet hoe je het uitlegt, als het in de praktijk maar uitkomt op een punt naar achter idee.

    Derk gaat overigens echt niet Sulejmani uit de basis spelen. Het is een breedte-aankoop waar je geen buil aan kunt vallen en hij zal waarschijnlijk ook best nuttig zijn in de competitie (helemaal als Sigthorsson, een goede kopper, in de spits komt), maar hij zit een exceptionele aankoop in de weg (hetgeen ik ook al in het andere topic stelde). Ebecilio is de speler die vervangen moet worden, en het liefst ook verhuurd.

    Siem zou overigens niet in mijn basiself staan. Sympathieke jongen, maar komt simpelweg nét te kort om in een basisplaats te kunnen claimen, in de spits maar zeker op het middenveld. Ideale 12e a 13e man.

    Ideale situatie zou iets in deze trend zijn:

    Vermeer (?)
    vd Wiel (Ligeon/v Rhijn) - Alderweireld (Ooijer) - Vertonghen (Denswil) - Boilesen (Blind)
    Anita (vd Heijden)
    Eriksen (De Zeeuw) - Janssen (Lodeiro)
    Sulejmani (Serero) - Sigthorrson (De Jong/Castillion) - De Bruyne (Özbiliz)​

    Vertonghen zal echter ook nog wel vertrekken. En misschien vd Wiel ook, maar gezien zijn uitlatingen wachten we concrete interesse maar even af (een vervanger hoeft in zijn geval echter niet gehaald te worden). Qua spel past de Zeeuw overigens meer achter Janssen en Lodeiro achter Eriksen, maar staan aan de kant van hun sterke voet.

    Volgens mij wordt je met dit elftal slapend kampioen en kan je nog meedoen om de tweede plaats in de groepsronde, mits de loting meevalt. Spelers die hier niet genoemd worden, worden of verhuurd (Bonevacia, Josefzoon, Ebecilio) of vertrekken (Enoh, Atouba, Lindgren).

    Multifunctioneel ook, flanken kunnen wisselen, de Bruyne kan op het middenveld, Blind kan op het middenveld, Boilesen centrum, enzovoorts.

    __

    Overigens hoop ik dat elke club zich weet te versterken, ook PSV, Feyenoord en Twente. Bij Twente ga ik er echter niet echt van uit en PSV gaat het ook lastig krijgen. Beide clubs zullen met wat geluk in de aankopen en met creatief beleid het maximale eruit proberen te halen. Feyenoord kan met wat geluk investeren op twee-drie posities en een aantal spelers behouden (zou een schande zijn als Vlaar vertrekt). Ik had het erover met een vriend van mij die voor Feyenoord is. Met Vlaar - De Vrij in het centrum, Fer - Mokotjo - Wijnaldum op het middenveld en een goede spits, speel je sowieso mee voor play-offs. Als de geruchten omtrent Usami waar zijn, speel je gewoon top 5.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2011
  7. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Denk je echt dat De Bruyne naar Ajax gaat? Ik denk het niet, hij heeft de (top)clubs voor het uitkiezen.

    Frank de Boer heeft aangegeven dat Serero, Boerrigter(komt zeker), Sightorrson(onderhandelen met alleen AZ zelf) en Janssen de versterkingen moeten vormen. Johan Cruijff zou zelfs zijn zegen aan de Boer voor deze versterkingen hebben gegeven.

    Alleen als Van der Wiel/Vertonghen vertrekken, zal Ajax daarvoor vervangers moeten zoeken, maar ik heb niets over De Bruyne gehoord.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2011
  8. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Het heeft mijn voorkeur. Ik ben van mening dat je nu wel een grotere aantrekkingskracht hebt dan normaal, en als je dat mooi kan brengen aan zo'n speler heb je toch altijd kans? Tenminste, zo denk ik erover. Laat hij anders symbool staan voor een exceptioneel talent dat we moeten aantrekken op die positie, en niet een Boerrigter.
     
  9. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    Ik denk dat voor Frank de Boer Anita als rechtsachter ook een optie is als van der Wiel verkocht wordt. Dan heb je ook meteen een keuze minder op het (met Janssen erbij) drukke middenveld.
     
  10. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Was twee maanden geleden wel interesse voor in ieder geval. Zaakwaarnemer heeft toen Juventus en Ajax als concrete clubs genoemd. Sowieso, als die man verstandig is gaat hij nog niet naar de echte top want daar is hij eerlijk gezegd nog niet klaar voor.
     
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Anita moet op het middenveld blijven.
     
  12. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    :emo: Ogen in je achterzak laten zitten? Anita is een drama op de back en heeft een geweldige bijdrage geleverd in de tweede seizoenshelft na zijn verschuiving naar het middenveld. Dat draai je toch niet terug? Dat vang je gewoon op met jeugd.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2011
  13. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Beter vertrekt Sigthorsson naar Newcastle United of naar Borussia Dortmund of tekent hij gewoon bij. Anders hoop ik dat AZ gewoon vasthoudt aan de 5 miljoen, alles beter dan Ajax sterker maken. Maar dan zal het wel weer een arbitragezaak worden ofzo.

    Het is sowieso stom van AZ om hem niet eerder te laten bijtekenen in de winterstop, nu heb je kans dat alweer de 5e aanvaller weggaat in 2 seizoenen.
     
  14. mcbbvb

    mcbbvb Active Member

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    113
    Ik schreef dat het een optie is voor Frank de Boer. Ik zeg niet of ik dat goed vind. Ik heb gelukkig ogen aan de voorkant van mijn hoofd en ik weet dat Anita goed gepresteerd heeft als verdedigende middenvelder en dat hij Enoh uit de basis heeft gespeeld. Ik weet ook echt wel dat hij slecht was als LINKER verdediger. Hij ging daarentegen wel op de plek van van der Wiel spelen in de bekerfinale nadat van der Wiel gewisseld werd. Ik denk dat als er geen versterking gevonden wordt en/of er geen goede jeugdspelers op die plek doorbreken dat Anita een optie voor de Boer kan zijn. Excuses als ik iets zeg wat je niet bevalt maar je kan ook gewoon je mening geven en vinden dat ik geen gelijk heb ipv te doen alsof ik achterlijk ben.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2011
  15. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Sightorsson heeft laten weten dat hij echt alleen naar Ajax wil en heeft zelfs al een akkoord met Ajax. Ik kan mij niet voorstellen dat hij dan bij AZ zal blijven of voor een andere club zal gaan kiezen.

    Als AZ niet wil zakken, zou dit wel een mogelijke arbitragezaak kunnen worden. De dagen dat Ajax met miljoenen smeet zijn toch echt voorbij.
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dat is dus erg zwaar voor AZ, aangezien ze nog steeds onder curatele staan en het helemaal niet duidelijk is dat de engelse clubs wel die 5 miljoen neer leggen zonder pardon.
     
  17. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    ze zijn onlangs in categorie 2 geplaatst, dus niet meer onder curatele.

    Maar ik denk dat we hem uiteindelijk toch wel kwijtraken aan Ajax, maar het is jammer dat het zo moet lopen. Als AZ alerter had gehandeld, dan had Sigthorsson misschien een contract tot 2013 of 2014 gehad en dan hadden ze hem zelf voor een hoger bedrag kunnen verkopen en had het publiek een paar seizoenen van hem kunnen genieten ipv een.
     
  18. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    http://vod.player.sport1.nl/voetbalprimeur/6272

    De reacties van de Villarreal spelers ook :D

    Epic dat er 7 punten zitten tussen de nummer 8 en 18 in de Primera Division.
    Hercules en Almeria zijn gedregadeerd, de 3de degradatieplek kan 'gepakt' worden door Zaragoza, La Coruna, Getafe, Sociedad, Mallorca, Osasuna of Levante.

    Madrid moet thuis tegen Almeria, het zou een wonder zijn als Ronaldo daar niet gaat scoren.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2011
  19. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Even nog mijn zegje doen over zondag. Nog geen kans voor gehad, en dat mag natuurlijk wel omdat ik vervuld ben met trots.

    Zondag in een kroeg in Amsterdam gekeken. Wat een ongelooflijk mooi feest in Amsterdam. Ik krijg er nog altijd kippenvel van als ik er over na denk. De ontlading was zo groot. Eindelijk weer eens na al die jaren. Een dag kon eigenlijk niet perfecter_O_
     
  20. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Hij was dit seizoen 4e/5e spits en is net 2 jaar bijna constant geblesseerd geweest. Ze hadden hem eerder moeten proberen te laten bijtekenen ja, maar ze zijn nu al sinds de winterstop in onderhandeling en hij heeft nog steeds een nieuw contract in beraad. Dat geschreeuw van onder andere de telegraaf dat hij alleen maar naar ajax wil is alleen maar geschreeuw. Zou me verbazen als ze hem of zijn zaakwaarnemer ooit hebben gesproken.

    Mocht hij echt weggaan is dat behoorlijk ondankbaar ten opzichte van AZ, maar dat hij zegt dat hij goed voor AZ is geweest zegt al genoeg over zijn gemakzucht. Als hij een beetje ballen hebben tekent hij minimaal nog een jaar bij zoals Schaars ook deed toen hij er zo lang uit lag. Bij AZ zijn zijn kansen beter en met dat nieuwe contract dat ze hem hebben aangeboden zal hij gerust heel goed gaan verdienen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina