De Grote Examenthread van 2011

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door oeloeimanu, 26 apr 2011.

1. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat je bij het examen mooiere zinnen hebt neergezet, anders zie ik het somber in. Ook dat je "hun" in plaats van "zij" gebruikt. :{

Voor alle examen studenten: heel veel succes met de examens\o/\o/
    Ik heb nog wat tips:
    - goed uitgerust naar je examen gaan
    - neem wat te eten en te drinken mee
    - als je echt gespannen bent, wacht dan eerst vijf minuten oid voor je aan het examen begint
    - check als je klaar bent of je alles goed hebt ingevuld/ dat je wellicht nog zaken kan aanpassen/ verbeteren.

Laatst bewerkt: 18 mei 2011
  2. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Je cijfer ligt waarschijnlijk tussen 6.4 en 8.4.

3. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    WiB heb ik (zoals verwacht) goed gemaakt. Net even grof nagekeken en ik heb maar één puntje gevonden wat ik fout had gedaan. Daarnaast had ik opgave 17 ook niet, dus dan zou ik 5 punten missen. Reken er nog een stuk of drie extra bij (slordigheden e.d.) en het is een dikke 9 :)

4. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Pff netjes man!

Bij mij gaat WiB altijd kut (sta er nu een 4,0 voor... :{), maar opzich ging het examen wel redelijk. Tenminste het bewijzen vond ik lekker gaan, terwijl ik daar in toetsweken altijd minder voor scoor.
    Ik ga hem niet nakijken want ik weet zeker dat dat extra stress oplevert..

Morgen M&O, daar heb ik al aardig goed voor geleerd, dus zo nog eventjes 2 uurtjes leren ofzo. Vrijdag Duits en economie; economie nog bijna niets voor geleerd maar is eigenlijk wel te doen (heb eigengemaakte samenvattingen) + tussen Duits en economie zit nog 2 uur om nog wat dingetjes door te lezen.

5. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    :):|:-:{

Mijn verwachtte cijfer is tussen de 6,4 en 8,3

6. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap even iets niet met M&O eindexamen 2010 tijdvak 2.
    Een aantal gegevens:

Cursussen in 2009
    naam cursus cursusgeld totaal aantal
    deelnemers
    puppytraining € 50,00 104
    gehoorzaamheidstraining € 37,50 196
    behendigheidstraining € 40,00 70
    − Het cursusgeld dient voor aanvang van de cursus door de deelnemers
    voldaan te zijn.
    − Elke cursus bestaat uit 10 wekelijkse lessen. Per les is 1 instructeur
    beschikbaar aan wie KCM aan het einde van de maand € 25,- per les als
    vergoeding betaalt.
    − Er zijn geen cursussen die in het ene kalenderjaar beginnen en in het
    daarop volgende kalenderjaar eindigen.

http://www.examenblad.nl/9336000/1/...7_n11vg41h1h4i9qe/vig3ftykqpwf/f=/bestand.pdf

Nou je moet dan de ontvangsten berekenen, geen probleem.
    Later bij een overzicht van ontvangsten en uitgaven staat er bij vergoeding instructeurs 7000 euro. Je hoeft dit niet te berekenen, maar toch vraag ik me af hoe ze bij dit bedrag zijn gekomen.

7. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Wtf, een dikke 9? Jezus dat haal ik nooit xD

Het examen ging op zich wel redelijk, maar vooral de 2e helft ging bij mij wat minder. Ik vond het soms wel erg moeilijk. De allereerste vraag was trouwens echt ziek makkelijk, ik was verbaasd dat ze dat serieus vroegen:9
    Ik ga nu maar eens de correctie doorkijken, kijken hoeveel punten ik bij elkaar kan sprokkelen. Ik hoop op een 5.0 of hoger :)

8. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    M&O is gewoon een grote vaagzooi bij elkaar. Vond die puppytraining een rukopgave. Sowieso was 2010 niet echt een goed jaar om eindexamen M&O in te doen. Tijdvak 1 was ronduit ruk, tijdvak 2 was redelijk te doen (in mijn ogen). Hopen op een lekker makkelijk examen dit jaar ter compensatie voor vorig jaar :)

9. robbin92

robbin92 Atletico y Feyenoord

Leuk Bevonden:
    10
    Ja M&O was het enige vak waarbij ik het benauwd kreeg terwijl ik het maakte, zoveel vage vragen vorig jaar.

Succes aan alle mensen die examen doen trouwens.

10. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Shit, ik kom echt net niet aan de 5.0. Ik haat mezelf :mad: Paar hele domme fouten gemaakt. Oh well, des te meer reden om de andere vakken goed te doen :)

11. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Nja, ik moet een 0,9 halen om een 5 te blijven staan. Wordt een flinke uitdaging :)

12. Seh

Seh Guest

Ik had er vorig jaar een 8.3 voor, vond het wel te doen hoor. 8) Vooral goed lezen en je termen kennen, dan kom je een heel eind. Mits je natuurlijk een beetje kunt rekenen.

13. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Damn WiB vond ik niet echt super gaan.:'-(
    Noujah heb een 3.3 nodig voor een 5 dus dat heb ik wel gehaald denk ik.
    Nederlands en Scheikunde heb ik boven verwachting goed gedaan dus met een beetje geluk heb ik met die twee vakken al twee compensatie punten binnen. :D
    Engels en geschiedenis is ook bij elkaar 3 compensatie dus gaat wel goed komen of ik moet biologie en natuurkunde heel erg verkloten.

14. japie06

japie06 Kaasfabriek

Leuk Bevonden:
    0
    Bij M&O heb ik gewoon heel mijn GR vol gestopt met forumules, zo kom je iig een heel eind.

15. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, hier ook. Heel veel verschillende tabjes aangemaakt per onderdeel. Vooral veel van die industriele onderneming er ingepleurt, daar maak je echt ongelofelijk snel fouten mee. Ook het termijnen tellen bij bijvoorbeeld samengestelde interest maak je heel snel foutjes mee.

16. mazterman

mazterman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je mag toch maar 2 compensatie punten/vakken gebruiken?

17. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die formules over samengestelde interest krijg je altijd op het formule blad. Sowieso krijg je d'r eigenlijk best veel maar ik zet mn rekenmachine ook maar vol voor het geval dat het een keer niet zo is.

18. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Er worden altijd wel wat formules gegeven bij m&o inderdaad. Bijvoorbeeld dividentrendement (dividend per aandeel : beurskoers per aandeel) zal wel gegeven worden maar het is wel slim om bijvoorbeeld dividentpercentage (dividend : geplaatste aandelen x 100%) in je GR te zetten.

Ben wel benieuwd naar de vragen over Eenmanszaak en de verschillende ondernemingvormen etc.

19. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Soms zijn die echt overdreven simpel en soms overdreven moeilijk. Net als met hypotheek vormen. Hopen dat het dit jaar gratis puntjes zijn.

20. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Heb je helemaal gelijk in. Best moeilijk om in te schatten wat je kan verwachten, morgen met economie het zelfde.

Deel Deze Pagina