Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik lees van die Sigma niet echt geweldige reviews terug en die 2 van canon zijn ook niet echt denderend.
    Als je een vervanger voor je kitlens zoekt zou ik voor de 18-85 van canon gaan.
    Als je meer Tele zoekt zou ik nog even sparen voor een sigma 70-200 f / 2.8 of voor een 70-200 f / 4 van canon gaan.

2. Remco

Remco Guest

Ik wil niet echt een tele, maar gewoon een hele ruime standaardlens. Ik wilde het liefst een bereik tot ongeveer 130-150mm

3. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    U sure?

4. Remco

Remco Guest

leek me wel handig. Het is weer eens geen goed idee, merk ik. :cool:

5. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Nouja, kan gewoon, is geen slecht idee. Maar je moet je gewoon goed realiseren dat je dan in kwaliteit (scherpte, chroma etc.) in moet leveren.

Dus even pro's - con's afwegen!

6. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vrijveel interresse in de Canon EOS 600D Bod. Ook de Canon EOS 60D Body zegt mij veel maar de prijs is iets teveel. Wat ik trouwens het echte verschil tussen die twee?

Ik was op digicamshop.be gaan kijken ernaar. Maar zijn er goedkope onlineshops voor zulke camara's? Ik zoek er trouwens ook een zeer goede lens kit bij.

Iemand die helpen kan?

7. Remco

Remco Guest

Hier kun je ze gemakkelijk vergelijken:
    http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/index.aspx#

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Is dat de lens die nu bij de 600d als kit wordt geleverd? lijkt mij niet toch?

Ik ga namelijk ook zoeken voor een lens tussen de 17 en 55/70 mm als vervanger van mijn kitlens.....:cool:
    De lens van remco heeft denk ik een te klein bereik.....Al zijn het wel prachtige foto's remco!

9. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Nee, dat is de 18-55 als ik me niet vergis.
    De 17-85 heb ik ook, die is nieuw 250 euro , en tweedehand 180. Echt een fijne allround-lens!

10. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dus weinig verschil tussen deze twee. Maar nu zoek ik een site nog waar ik bij de 600D een zeer goede lens bijkrijg bij aankoop en ook tegen een goede prijs.

Bij digicamshop heb ik dit gevonden: http://www.digicamshop.be/product/131406/canon-eos-600d-18-55-is-kit.html

Iemand die redelijk wat uitleg kan geven van de lens? Of die andere kan aanraden.

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
  12. JeePee

JeePee Guest

Chille lens ja, die 17-85. Viel me op dat die autofocus echt achterlijk snel is van dat ding. Heerlijk voor bewegende voorwerpen :)

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dan komt er volgende maand een 17-85 in het assortiment :cool:

Wel leuk, dan heb ik voor de allround een redelijke lens en voor zoom (lees: Apen en vogels bij de Maya tempels) :)

14. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Als er weinig verschil is zou je misschien beter voor de 550d kunnen gaan waarbij je nog een redelijke lens erbij zou kunnen krijgen, nu krijg je een standaard lens erbij die nooit echt geweldig zijn.

15. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja, die!

Idd, USM werkt heerlijk snel!

Inderdaad. Wat betreft die apen en vogels weet ik nog niet, dan heb je soms wel meer nodig dan 85 mm hoor ;)

16. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de Body 550D krijg je de lens 'Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS' en deze krijg je ook bij de 600D. Ik lees wel dat je meer mogenlijkheiden hebt voor je foto te bewerken bij de 600D en dat filmen ook sterk verbeterd is.

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Foto bewerken is evenveel als bij de 550D, mits je op RAW fotografeert.
    Misschien dat er "coole" effecten in de camera zitten maar daar moet je van af blijven eigenlijk.
    Filmfunctie is zelf niet echt verbeterd (nog steeds hetzelfde kwaliteit, wat wel enorm goed is!) maar hij heeft er een kantelbaar scherm bij gekregen plus manuele audio.
    Maar ik zou gewoon voor body only gaan dan, meestal kun je ze gewoon zonder lens kopen en dan haal je er zelf een lens bij.

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Jullie advies voor deze soms vergeten? ;)

19. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Oja, Ik zei niks :+

20. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0

A ok :) Zit dan te twijfelen welke lens. Maar denk toch gewoon eerst kit er bij te nemen. Daar kan je toch ook al mooie foto's bij maken? Maar wil ook nog lens voor de afstanden. Zoals vogels enz.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina