[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    :mad:

Dat wifi gaat nog wel eens groot worden in 2012

2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Zou ook te gek voor woorden zijn als de overheid zich gaat bemoeien met hoe bedrijven zich voor hun diensten laten betalen. (Niet dat dat niet gebeurt overigens.)

Idd. Ik vind daarnaast dat VVD stemmers beter bij andere punten principiële vraagtekens kunnen zetten i.v.m. de liberale claim die de partij maakt. Maar blijkbaar vallen ze hier massaal over, omdat het zo'n zogenaamde kernwaarde van vrijheid en democratie is om mensen te kunnen beledigen :') En zaken als privacyschending door de overheid zijn allemaal bon ton, want anders komen de terroristen ofzo :F:

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Jezus blijkt maar weer dat kabinet zich er niet in verdiept. 'Providers moeten de vrijheid hebben om te managen zodat de congestie niet toeneemt'. Hallo zeg, een Whatsappie is 1kb ofzo? We weten toch allemaal dat dat niet de werkelijke reden is.
    Als ze dit echt naar voren brengen vind ik dat een keiharde faal.

4. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    dikgedrukt: Ben ik het an sich wel mee eens, maar ik vind het inbreuk op mijn vrije handelen en privacy. Mijn dataverkeer 'afluisteren' om bepaalde applicaties te pakken, waar ik de vrijheid voor heb die te gebruiken, vind ik te ver gaan. Ik las berichten dat het ook bepaalde rechten en wetten zou schenden, ik zou het leuk vinden als dat waar is.

Ik vind telecom bedrijven ontzettend on-creatief, er zijn zoveel andere mogelijkheden om geld te verdienen.

2e punt ook mee eens trouwens.

5. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Bizar, dacht dat er al een meerderheid was om dit tegen te gaan?

Het klopt toch ook (juridisch?) van geen kant? Dan zou KPN geld gaan verdienen aan een applicatie die door een derde partij is ontwikkeld. En ja ik kan wel overstappen naar T-mobile (voorlopig iig), maar dan zit ik op een gigantisch brak netwerk.

En de reden die KPN en Vodafone geven dat ze bepaalde diensten gaan belasten zijn teruglopende inkomsten? Wanneer leren bedrijven nou eens dat dit soort vooruitgang niet tegen is te houden. Ik wil best meer betalen, maar dan wil ik daar wel iets voor terug (verhoogde snelheid, beter bereik etc.).

En waarom wordt er geen onderzoek ingesteld naar KPN die mijn whatsapp berichtjes/emails etc. kan lezen =/? Sterker nog, ze kijken er niet eens zelf naar, ze laten het een derde partij doen! En dan moeten we ze maar op hun blauwe ogen geloven dat ze niet naar de inhoud kijken. Die Verhagen moet echt nodig is bijgeschoold worden >.>.

6. Seh

Seh Guest

Je weet dat bedrijven grotendeels zich andersom ook (enorm) bemoeien met de overheid? Cash rules everything..

7. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Heb het hele artikel niet gelezen, dus weet niet of die privacy aan bod is gekomen en wat het verband is met de maatregel :eek: Maar kan me wel vinden in de mening dat in de huidige situatie de overheid in bepaalde gevallen als taak kan hebben de privacy van de burgers te beschermen, ook als dat een 'vrijheid' van bedrijven zou inperken.

Bedrijven = macht = kut. Overheid = macht = kut. Ik ben er wel van overtuigd inmiddels dat macht en het streven ernaar the root of all evil is. [edit: dus dan druk ik me even uit zonder enige nuance]

Verder: cream.

Laatst bewerkt: 24 mei 2011
  8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Jammer dat die root of all evil een genetische fundering heeft. Ik denk dat het zonder hiërarchie een klerezooitje zou worden, dus macht heeft zeker een functie. Jammer dat macht verslavend werkt.

9. Seh

Seh Guest

Ben ik het wel mee eens ja, maar denk dat dat iets is wat onmogelijk te ontwijken valt. Bij dieren gaat het zo, en ik ga er voor het gemak even vanuit dat er in de rimboe ook wel eens een leider vermoord word om zelf (of een zoon/vader etc) de macht te grijpen..

Dit dus.

10. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    De diensten worden niet geleverd door KPN, maar door Skype/whatsapp etc.

11. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Oké, ja, ik heb te weinig kennis van hoe dat allemaal in elkaar zit, maar het lijkt me dat dan die diensten wel gebruik maken van iets wat KPN levert? Dat zal niet aan die dienstverleners kunnen worden doorberekend, en daarom wil KPN er wat van de klanten van terugzien... Tja, beetje fucked up, weet ook niet in hoeverre het afbreuk doet aan contracten die KPN met klanten heeft...

12. Seh

Seh Guest

Google heeft onlangs Skype gekocht toch? Ik ruik hier iets dat stinkt. :cool:

Maar even serieus, het is gewoon hele slimme 'marketing' geweest. Iedereen met een smartphone kan ''niet zonder'' (overdreven) ping e.d. Er word gezegd dat ze de ongelofelijke hoeveelheid data verbruik niet hadden verwacht. Persoonlijk denk ik dat dit bullshit is, ze hebben gewoon gezorgd dat mensen er heel veel gebruik van gingen maken en er ''verslaafd'' aan raken. Nu is de tijd om er geld voor te vragen en ik gok dat er een flinke duit geld aan verdiend gaat worden ook. Terwijl het heel anders was gelopen met deze apps als er direct geld voor gevraagd was. Slimme zet geweest, al is het voor de consument wat minder..

13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik weet niet in hoeverre macht en het streven ernaar iets genetisch is. Mensen passen zich daarnaast heel erg aan, ik geloof wel dat er omstandigheden kunnen bestaan waarin macht onnodig, ik vraag me af of de mens dan nog steeds naar macht streeft. Ik denk niet dat iemand daar met enige zekerheid iets over kan zeggen.

14. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dude, dat was een ander groot bedrijf. 8)

<3 wp7

Het is inderdaad bullshit. Al moet ik toegeven dat 10 per maand voor internet te goedkoop was en gewoon diende als lokmiddeltje om dure sms'jes en belminuten te verkopen. Nu consumenten hun vinger opsteken en alleen nog gebruik maken van het goedkope internet is het logisch dat providers hun strategie moeten aanpassen. Ik hoop dat er nog een provider zal komen dat nog bereid is om voor een vast bedrag oneindig vrij internet te bieden.

We hebben het hier eigenlijk over machtsmisbruik. KPN gaat bepaalde internetdiensten, die hun eigen diensten overbodig maken, blokkeren of extra zwaar belasten in hun eigen voordeel. Consumenten kunnen moeilijk overstappen ivm abbo's en contracten.

Laatst bewerkt: 25 mei 2011
  15. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Het gaat al niet meer door :)

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
  17. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Voor de mensen die hier eerder spraken over een land gerund door bedrijven en het nut van de overheid is dit misschien een interessant boekje. Maarten van Rossem heeft erover geschreven. Buiten dat het gewoon een held is, schrijft hij ook nog een heerlijk simpel.

Laatst bewerkt: 26 mei 2011
  18. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    bron

Bwuuuuuuuhhh. Totalitair regime, nsb mentaliteit onder de bevolking kweken, walgelijk.

19. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Huh? "Scholen moeten minder bang zijn voor hun reputatie en zich realiseren dat drugsgebruik overal plaatsvindt en dus ook overal bestreden moet worden."
    Dit zal wel context missen neem ik aan. VVD hecht over het algemeen meer belang aan (schijn)veiligheid dan vrijheid heb ik altijd het idee, maar wat bedoelt Elias hier precies met drugsgebruik? Gewoon drugs in het algemeen of ?

Laatst bewerkt: 27 mei 2011
  20. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    =( Ik hoop dat er nog eens veel JOVD leden voor de landelijke VVD aan de slag gaan, aangezien de JOVD het op bepaalde (voor mij belangrijke) punten verschilt met de VVD, waaronder dus drugslegalisatie.

Het lijkt wel alsof dit land geen normale opvoeding meer kent (opvoeding gebeurd door ouders/familieleden), en dat kinderen maar regelloos opgroeien en dan binnen wettelijke kaders, straffen en weet ik veel geduwd moeten worden omdat ze anders stuurloos zijn... Ik moet hier nog even over nadenken :+

Deel Deze Pagina