1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Haha kiek em goan!

    [​IMG]

    en motor

    [​IMG]
     
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Leuke plaatjes hierboven!

    Vandaag ff slijtageonderdelen laten nakijken voordat ik het circuit op ga.
    Resultaat, beste is nieuwe voorband, remblokken en ketting.. duur geintje maar liever een beetje voorbereid dan na 1 rondje weer in de pits staan.
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Dealer rook geld denk ik... dat soort dingen kan je best zelf ook beoordelen. Zou die onderdelen ook niet bij een dealer halen, via internet is het veel goedkoper en er dan door een hobbyist eronder laten monteren.
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Het is niet een dealer maar een monteur die eigenlijk alles aan mijn motoren heeft gedaan dus die vertrouw ik wel.

    Net even 130km gereden door Duitsland man dat was geweldig.. had veel eerder via motorforum mee moeten gaan met dit soort ritjes :)
    Ergens nog in zo'n bikercafe gezeten echt super!!
     
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Kijk dat is beter, een vriend van mij was er dus wel een keer in getrapt en heeft toen bijna 300 eu voor een achterbandje betaald :x
     
  6. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Dat is echt balen! wat een oplichters ook :mad:

    Is er al wat bekend van een xbw ritje?
     
  7. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, jezelf laten oplichten doe je jezelf aan he ;)

    Al zijn extreem brede zachte semi-racebanden ook aan de duren kant.
     
  8. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Mwa via internet heb je al een setje michelin pilot power 2 voor 200 euro. Zijn toppie banden :thumbs:
     
  9. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren voor het eerst gevallen met de motor. Had weer is me remschijfslot erop zitten. En die was ik natuurlijk weer vergeten. :p dus toen lag ik op de grond. Gelukkig geen schade, op een klein krasje op me spiegel.
    Alleen toen ik em daarna in 1 zette met me koppeling in, begon die al te rollen. Maar na 2 keer deed ie dat ook niet meer. Dus volgens mij is er niks aan de hand.
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dat is zuur. Zelf rol ik altijd ff (uit parkeervak oid). Een keer voelde ik m blokkeren en had ik "wtf", nog eens, "oja, remschijfslot".

    Moet zelf ook nodig eens een setje nieuwe banden hebben.
    Eens kijken of ik die hier in de buurt kan bestellen en gelijk om kan laten zetten (voor een leuke prijs). Moet hier straat verderop een motorzaak zitten waar ze banden omzetten. Hoop dat ik bike ernaartoe kan brengen en zelf niet de wielen eraf hoef te halen.
     
  11. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit in Bleiswijk iemand die banden doet om zijn raceteam te financieren. Ik heb daar voor en achterband laten doen voor €330. Als je zelf je wielen eraf kan halen scheelt het volgens mij nog €30.

    Bleiswijk is niet al te ver voor jou volgens mij. Zal ff website voor je opzoeken.

    http://www.motorbanden-quickservice.nl/
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2011
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    http://www.zeelandbanden.nl/index.php

    200 euro voor een setje michelin pilot power 2 banden, als de banden op voorraad zijn heb je die binnen 2 dagen bij huis. Omzetten willen bedrijven nog weleens moeilijk over doen. Beste is om een particulier motorbedrijfje te zoeken (dus geen motoport oid) en zeggen dat je de oude banden weer meeneemt, scheelt weer 5 euro verwijderingsbijdrage per band. Vervolgens breng je zelf die banden gratis naar de gemeentelijke stort.

    Had eerst een bedrijfje die 15 euro per band vroeg maar nu doet een vriend van mij het voor 10 euro per band mits ik velg er zelf uithaal. Nou daar doe ik max 5minuten per velg over en er weer in zetten gaat net zo snel.


    Als je daar heen gaat zou ik toch wel even met losse velgen komen, scheelt behoorlijk. Moet je wel een voor en achter paddock hebben natuurlijk.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2011
  13. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vraagje aan Han, jij hebt een Kawa ZRX gehad toch? Beviel die een beetje? reed laatst met een groepje en een jongen had een ZRX1200 en vond het toch wel een machtige machine.
     
  14. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    @Jorrit: Ja beviel hartstikke! Heb hem 3jaar gehad.
    Het was een ZRX1100 en heb er altijd veel lol aan gehad, ding heeft lekker veel koppel en het is vrij makkelijk om er zelf nog een beetje aan te prutsen..(lees: geen ingewikkelde electronica)
    Hij is wel redelijk zwaar maar als je rijdt is het een heel makkelijk te rijden machine, vooral met een superbike stuur.

    Had hem graag gehouden maar had het geld toch nodig om de daytona te kopen, af en toe wil je gewoon wat anders :)

    Zo gekocht:
    [​IMG]

    Helaas kuipschade gehad nadat een maatje er mee onderuit wat gegaan :mad: maar mooi weer opgeknapt naar:
    [​IMG]
     
  15. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Je had hem heel gaaf opgeknapt han. Mooier als orgineel.

    De ELE rally was vet trouwens, zeker de moeite waard. 2 dagen semi-legaal te hard rijden en de politie geeft er niets om. Nog race gehouden met een motoragent.

    [​IMG]

    Eerste dag judge of fact wat inhoud dat je een rally auto moet volgen tussen de proeven. Ik mocht Swaanen-Buysman volgen. Super relaxte gast Swaanen, die uiteindelijk 2de is geworden.

    [yt]XT-WL5N4Tek&feature=player_embedded[/yt]

    Vandaag even fijn weze stikkeren op mijn motor. Op de achterband een decal en een kroonplaatbeschermer omdat de vorige eigenaar daar krassen heeft achtergelaten (met een sleutelbos gok ik).

    [​IMG]
    [​IMG]
    De decals
    [​IMG]
    Kroonplaatbeschermer
    [​IMG]
    en totaal nog maar eens

    Let overigens niet op de verder vieze motor.
     
  16. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Absoluut een mooi ding.


    En leg eens uit, hoe zit dat? Een rally-auto volgen? Op de motor?
     
  17. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Thnx man! hoop dat ik dat nooit weer hoef te doen trouwens :)

    Je motor ziet er btw erg gaaf uit! die decals passen ook perfect!
    En sluit me even aan bij fallout, hoe gaat dat in zijn werk?
     
  18. Lucky13

    Lucky13 Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    @HanTheMan: Was gisteravond nog bij je aan de deur om die fiets van je eens te bewonderen! Volgende keer beter...
     
  19. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks :D

    Judge of fact is eigenlijk gewoon de top 5 auto's volgen tussen de proeven door. De proeven liggen in andere dorpjes dus rij je gewoon over de openbare weg. De rally auto's moeten zich dan redelijk aan de verkeersregels houden. Je brengt ze dan naar de start, knalt zelf binnendoor naar de finish en wacht ze daar weer op.

    Je doet dat om te kijken of ze niet valsspelen door bijvoorbeeld met meer man gaan sleutelen, banden wisselen, enzovoort ;)

    Kwa motorrijden was het de eerste dag niet echt spannend aangezien ik achter de nummer 1 aanreed en die niets te winnen had met te hard rijden. Als je rally auto's ook gaaf vind is het wel super vet om een keer te doen. Net voor de proeven gaan ze de banden opwarmen, slingerend over de weg glijden, vol in de remmen, snel optrekken. Best gaaf om te zien. Geluid uit zo'n auto is ook geweldig. En beetje met de coureur ouwehoeren als hij even stopt om zijn helm op te doen en bandenspanning te checken uiteraard. Ze gaan pas hard rijden als ze schade hebben om je proberen kwijt te raken zodat ze even kunnen schroeven. Maar dat gebeurd meestal de eerste dag nog niet.

    Dag 2 was motorordannance wat eigenlijk gewoon loopjongen is. Je rijdt dan naar alle finishen, geeft tijdmetingen door en daarna breng je de papieren naar een centraal punt zodat alles gecontroleerd kan worden. Kwa motorrijden veel vetter. We hadden toestemming van de politie om snelheids-regels te overtreden zolang we het niet te gek maakte. Was vol gas hele tijd op en neer vlammen over de openbare weg. Alleen afremmen voor flitspalen ;)

    Daarnaast was er een super sfeer tussen alle vrijwillige motorrijders. Top echt. Kreeg ook goed te eten en te drinken, kan niet klagen. Ik kan het iedereen aanraden een keer te doen. Zeer gezellig, vet om zeker een keer mee te maken.

    Edit: Over de decal: Ik heb er nu aan beide kanten van mijn achterwiel 1 opzitten. Ik heb er nog 2 over. Zou het op het voorwiel ook staan? of wordt het dan to much?

    Edit2: Ik mis trouwens een schroefje om mijn kappen bij elkaar te houden. Zit goed zonder die schroef, maar zo'n gat ziet er lelijk uit. Weet iemand waar je die schroeven kan halen? Ik ben bij mijn doe-het-zelf schroevenboer geweest en die had niets wat er op lijkt.
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2011
  20. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Hey man, ja ik was lekker aan het rijden, te mooi weer om binnen te blijven :)
    Bel de volgende keer ff dan zorg ik wel dat ik thuis ben!
     

Deel Deze Pagina