De Grote Voetbaldraad [Deel 35]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Feit is dat wij voor de aanvallende mid-positie zat opties hebben die gelijkwaardig of beter zijn dan Wijnaldum.

2. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Wat moet Ajax met Wijnaldum :emo:
    Hij is een hele goede speler maar het zou echt beschamend zijn als Feyenoord zijn beste speler naar Ajax laat gaan, terwijl er op zijn plek een speler met meer potentie is (Eriksen) en er nog veel spelers net tegen aan zitten. Klinkt lullig maar Ajax kan geen enkele speler van Feyenoord goed gebruiken op dit moment..

3. Seh

Seh Guest

Het was een vraag, geen ongerustheid. Misschien wat begrijpend lezen oefenen? :b:

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Potentie koop ik niks voor. Feit is dat Eriksen na 2 jaar een beetje begint te kopen. 1e jaar was het gewoon niks. Alleen na de winterstop dit seizoen liet hij goed voetbal zien. Misschien zit hij al aan zijn top. Wie zal het zeggen?

Feit is nog steeds dat Wijnaldum toch meer goals heeft gescoord dan welke aanvallende middenvelder dan ook dit seizoen voor een mindere (slechter presterende) club. Betekent dat dan dat hij beter is? Nee niet direct, maar zegt wel iets over de kwaliteiten van een speler.

Daarnaast zie ik veel liever een Nederlander zijn talent uitbreiden dan een buitenlander. Bij Feyenoord lijkt ieder talent vast te zitten. Komt het door de club? De trainer? Denk dat het voor Ajax zeker een aanwinst geweest zou zijn. Al zou je hem roteren op het middenveld, of al zou je van 4-3-3 naar 4-4-2 gaan spelen. Voor het Nederlands voetbal zou het helemaal geen verkeerde keuze geweest zijn.

5. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1

6. Seh

Seh Guest

Ik had na de afzegging van Sneijder eigenlijk de Guzman verwacht trouwens, speelde een tijdje heel goed bij Mallorca. Iemand die veel wedstrijden gezien heeft van hem? In het begin werd er gesproken over 1 van de beste aankopen van de Primera Division dat seizoen.

Je reageert geen één keer inhoudelijk op mijn posts, beetje jammer.

7. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hij zit niet aan zijn top. Potentie koop ik niets voor heb je gelijk, maar je krijgt er wel veel voor. Zo'n 20 miljoen als het meezit. Die jongen gaat naar de internationale top en is véél verder dan Wijnaldum.

Wijnaldum had, voordat hij na de winterstop opeens begon te scoren, nog geen 10 goals gescoord in de Eredivisie en toch al een wedstrijd of 80 erop zitten. Dit was zijn derde volledige seizoen in het eerste. Een gebrek aan inzicht is hem constant verweten door verschillende analytici (dat gelul over dat iedereen maar op 10 wil, maar dat hij daar de kwaliteiten voor mist, remember?) en daar zit ook wel wat in.

Dan begint het te lopen en verdubbeld hij opeens zijn moyenne in een half seizoen en dat is zijn verdienste, maar opeens is iedereen alle kritiek vergeten en is het weer een wereld talent. Die gozer is drie seizoenen nog wisselvalliger dan Emanuelson.

Groot talent hoor daar niet van, maar we zijn allemaal wel heel selectief in wat we willen onthouden. En potentie zit in aanname, overzicht en techniek. Wat dat betreft is er geen betere speler in de eredivisie dan Eriksen.

Laatst bewerkt: 30 mei 2011
  8. Seh

Seh Guest

Ik zie Wijnaldum de mooiste ballen uit de lucht halen en truckjes doen waar de meeste spelers in de Eredevisie jaloers op zijn hoor. Qua inzicht komt hij inderdaad tekort vergeleken met Eriksen, maar wat betreft de andere 2 vind ik hem op zijn minst gelijkwaardig. Maar je hebt niet altijd een super steekpass nodig om een goede 10 te zijn imo. Wat Wijnaldum deed was meer tweede spits spelen, wat ook een manier van het invullen van die positie is. Vind trouwens Eriksen echt een goede speler, maar Wijnaldum moet het weer met mindere spelers om zich heen doen.

Alleen speelt Eriksen bij dé opleidingsclub van Nederland, zo word het zeker in de rest van de wereld gezien. Wat automatisch een hogere prijs met zich mee brengt. Terwijl Wijnaldum bij een topclub in verval (:'-() speelt..

Maar goed, ik ben even wat van de zon genieten en zwemmen, houdoe.

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Eriksen is het een stuk beter gaan doen onder de Boer. Is natuurlijk ook een kwaliteit van de Boer aangezien hij van de A1 van Ajax komt en dat zijn hoofdtaak was. Wijnaldum is niet beter geworden onder Been. Vind Been daarin ook erg matig. Alle talenten bij Feyenoord zijn op hun niveau blijven steken (misschien de Vrij niet). Erg jammer want er zaten er wel een paar goede tussen (Bruin, Fer, Leerdam, Cabral).

10. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Had het een wereldprestatie gevonden als hij in een wisselvallig team als Feyenoord (waar hij bovendien een soort leidersrol op zich moet nemen) een constant niveau had kunnen laten zien.
    Eriksen daarentegen kon geleidelijk in het team worden ingebracht en is onder de boer een basisspeler geworden. Hij hoeft daarbij ook geen leidersrol op zich te nemen. Eriksen is daardoor imo verder, maar qua potentie zal het niet veel schelen denk ik.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Wat is Wijnaldum zn beste positie eigenlijk? Ik zag hem altijd meer als iemand met een actie dan iemand die vanachter de spits het spel moet verdelen

12. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Als tweede spits heeft hij de tweede seizoenshelft iig laten zien doeltreffend te zijn, maar ik zie in hem geen 10. Hij speelde eerst dan ook met name op de flanken, totdat hij zelf besloot dat hij een 10 wilde zijn.

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    We gaan dus lekker met een B-middenveld naar Brazilie? Ach, het is toch maar een oefenwedstrijd, maar toch had ik gewoon Nederland op z'n sterkst gezien.

14. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    -----------------Krul----------------
    vdWiel-Mathijsen-Heitinga-Pieters
    -------------De Jong----------------
    ------vd Vaart---------Afellay------
    Kuyt--------v. Persie-------Robben

Middenveld valt opzich nog wel mee..

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    vd Vaart gaat ook niet mee, he. ;)

16. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Oh, dat is wel klote dan:9.

Janssen en De Jong DM. Afellay mid-mid. Alleen speelde die daar met PSV ook altijd en was die echt crapy..

Laatst bewerkt: 30 mei 2011
  17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Het slaat ook nergens op om een oefeninterland te houden zo kort na het seizoen, die jongens hebben gewoon rust nodig.

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Janssen gaat ook niet mee, he. :+

19. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Sjezus, wat een luie flikkers:9!

Vragen wel of Kaka even bij Nederland mee wil doen.

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Of we geven Messi een belletje. :+
    Mag hij ook eens in een goed draaiend nationaal elftal meespelen. 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina