Thanks
Judge of fact is eigenlijk gewoon de top 5 auto's volgen tussen de proeven door. De proeven liggen in andere dorpjes dus rij je gewoon over de openbare weg. De rally auto's moeten zich dan redelijk aan de verkeersregels houden. Je brengt ze dan naar de start, knalt zelf binnendoor naar de finish en wacht ze daar weer op.
Je doet dat om te kijken of ze niet valsspelen door bijvoorbeeld met meer man gaan sleutelen, banden wisselen, enzovoort
Kwa motorrijden was het de eerste dag niet echt spannend aangezien ik achter de nummer 1 aanreed en die niets te winnen had met te hard rijden. Als je rally auto's ook gaaf vind is het wel super vet om een keer te doen. Net voor de proeven gaan ze de banden opwarmen, slingerend over de weg glijden, vol in de remmen, snel optrekken. Best gaaf om te zien. Geluid uit zo'n auto is ook geweldig. En beetje met de coureur ouwehoeren als hij even stopt om zijn helm op te doen en bandenspanning te checken uiteraard. Ze gaan pas hard rijden als ze schade hebben om je proberen kwijt te raken zodat ze even kunnen schroeven. Maar dat gebeurd meestal de eerste dag nog niet.
Dag 2 was motorordannance wat eigenlijk gewoon loopjongen is. Je rijdt dan naar alle finishen, geeft tijdmetingen door en daarna breng je de papieren naar een centraal punt zodat alles gecontroleerd kan worden. Kwa motorrijden veel vetter. We hadden toestemming van de politie om snelheids-regels te overtreden zolang we het niet te gek maakte. Was vol gas hele tijd op en neer vlammen over de openbare weg. Alleen afremmen voor flitspalen
Daarnaast was er een super sfeer tussen alle vrijwillige motorrijders. Top echt. Kreeg ook goed te eten en te drinken, kan niet klagen. Ik kan het iedereen aanraden een keer te doen. Zeer gezellig, vet om zeker een keer mee te maken.
Edit: Over de decal: Ik heb er nu aan beide kanten van mijn achterwiel 1 opzitten. Ik heb er nog 2 over. Zou het op het voorwiel ook staan? of wordt het dan to much?
Edit2: Ik mis trouwens een schroefje om mijn kappen bij elkaar te houden. Zit goed zonder die schroef, maar zo'n gat ziet er lelijk uit. Weet iemand waar je die schroeven kan halen? Ik ben bij mijn doe-het-zelf schroevenboer geweest en die had niets wat er op lijkt.
Laatst bewerkt: 31 mei 2011