[Formule 1] Seizoen 2011

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Obscure Thing, 25 mrt 2011.

1. JeePee

JeePee Guest

Ja idd. Vettel heeft echt altijd mazzel zeg... nooit pech ofzo... Haha wtf. Als er iemand niet mag zeiken over geluk is het Alonso wel die ongeveer al zijn overwinning in de schoot geworpen heeft gekregen.

Ik heb de halve race gemist trouwens. Zwaar rally weekend achter de rug en ik lag iets te comfortabel op de bank. Ben drie keer weggezakt ofzo :+

2. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Wat een gezeik van Olav over Maldonado steeds =(

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Ali G. :D

4. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Met alle respect naar Hamilton, het is een goede coureur en het is ook iemand die ik graag zie winnen. Maar in dit geval was het toch echt zijn eigen schuld. Het is niet zo dat je als je een inhaalactie doet je ook maar automatisch voorrang krijgt. En tot de tijd dat er zo'n regel is mag je je positie verdedigen. Zowel Massa als Maldonado deden (imo althans) niets fout. Lewis forceerde gewoon.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Massa incident was duidelijk zijn fout idd. Maar bij die van Maldonado stuurt Maldonado gewoon in alsof Hamilton er niet zit. Hamilton zat al halverwege en Maldonado mikt gewoon vol op de apex. Eigen schuld imo. Was precies hetzelfde als de Schumacher actie. Waar Schumacher wel gewoon zijn spiegels gebruikt.

6. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Meh, Vettel... gelukzag. =(

En ik baal van de resultaten van Renault. Dacht dat ze wel mee gingen strijden na de eerste twee goede races. Niet dus.

7. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Hamilton is gewoon een baas! :cool:

8. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Hamilton is een goede coureur, maar het zou hem pas sieren als hij zijn fout zou toegeven. En in het geval met Massa was het gewoon duidelijk zijn eigen fout. Maldonado gaf geen ruimte inderdaad, die was eerder zijn schuld.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  10. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
  11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Veel plezier. Die gasten blijven toch geweldig met elkaar. ;)

12. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, mooi dat al die momenten ook op YouTube worden gezet. :)

Mee eens, ook al stuurt Massa wel vroeg in als je het vergelijkt met Webber en die Toro Rosso voor hem:

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd daaroom raakt hij ook Webber bijna omdat die zo vroeg instuurt.
    Btw in filmpje 2 @ 2:36 is een een onboard van de actie bij Maldonado.

Laatst bewerkt: 30 mei 2011
  14. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Op die onboard kun je duidelijk zien dat Hamilton lang niet ver genoeg naast Maldonado zat. Dan mag Maldonado net zover insturen als ie wil en daar heeft de achterste auto (in dit geval dus Hamilton) rekening mee te houden. Hij hield ook een vloeiende lijn aan, week niet af van zijn lijn dus ik vind de fout volledig bij Hamilton liggen.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol oke hehe. :) Ik vind die video juist duidelijk maken dat Maldonado gewoon te vroeg en teveel instuurt. Hamilton zit er gewoon naast voor de helft en Maldonado stuurt gewoon in naar de apex zoals je ziet in de vid. Dat kan gewoon niet met een auto naast je.

16. JeePee

JeePee Guest

Vind Hamilton in beide gevallen niet schuldig.
    Maldonado lijkt hem niet gezien te hebben, en Massa stuurt achterlijk vroeg in. Hamilton probeerde exact hetzelfde als Schumi op hem deed in ronde 1, maar omdat Massa zo vroeg instuurde kon Hamilton geen kant meer op. Onmogelijk om je ook terug te trekken wanneer je zo'n actie in zet. Tevens ook fucking dom van Massa om er zo in de tunnel af te gaan. Dat WEET je gewoon :{

17. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Wat Hamilton betreft, weet ik het niet goed.

Maar wat Massa betreft... ik hoop echt dat ie eind van dit jaar weg is bij Ferrari. Ik vind het zonde voor hem dat het WK eens aan hem voorbij gegaan wegens Hamilton, maar sindsdien presteert hij al ondermaats.

18. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Hamilton zit er nog niet eens naast op het moment dat Massa instuurt, dus ik vind het nog steeds de fout van Lewis. Het is wel erg dom inderdaad van Massa dat hij vervolgens op die manier uitvalt in de tunnel.

19. JeePee

JeePee Guest

Was het insturen of van de racelijn afwijken tijdens aanremmen? Als we tijdens een uitremactie allemaal maar gaan insturen zullen er nog een hoop crashes komen dit jaar. Massa had die bocht op die manier zonder Hamilton al amper kunnen halen. Hamilton had niet verwacht dat Massa zo asociaal zou doen en kon zich echt niet meer terugtrekken. Waar moest 'ie heen?

20. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Je moet er met je hele auto naast zitten, anders zit je fout en mag de ander insturen. Als dat veel crashes oplevert, dan moeten ze hem maar blijven aanpakken totdat ie normaal gaat inhalen. Het is niet omdat ie zo'n grote status heeft dat iedereen maar voor hem aan de kant hoeft, zoals op de A28. Als hij denkt sneller te zijn, moet ie er overtuigend voorbij en niet dat laffe halve gedoe.

Deel Deze Pagina