[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.735
    Dulle zal het niet met je eens zijn. :+

Ik heb trouwens nog meerdere boeken dubbel en van sommige boeken zelfs 3 exemplaren. 8)

2. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt omdat er vroeger nog geen fantasy bestond, alleen heerlijke Nederlandse literatuur/poëzie. :+

edit: Gisteren trouwens Nooit meer slapen van Willem Frederik Hermans uitgelezen. Erg leuk boek, het leest lekker weg zodat je het binnen no-time uit hebt. Het verhaal zelf is ontzettend avontuurlijk en ik was vaak gewoon jaloers op al het moois wat zij op hun weg tegenkwamen (de fjorden, de uitzichten) Het einde stond me enigszins tegen, maar het blijft toch een dikke aanrader!

Laatst bewerkt: 31 mei 2011
  3. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Zeker, kan eigenlijk ook niet tegen alle uitgaves van LotR die tegenwoordig te koop zijn; de appendix is er uit gehaald en ze hebben het 'modern' vertaald:mad: (heb zelf namelijk een oude vertaalde uitgave gelezen van mijn vader, veel rijker taalgebruik)

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Datum verwacht 15-09-2011

Van de site van uitgevevrij Luijtingh over James Rollins nieuwste boek. Dikke teringzooi. Wat een gedoe ook iedere keer omtrent die boekreleases. Duivelskolonie duurt dus nog een hele tijd. :mad:

5. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik liep al 2 boeken voor op mijn Challenge van 2011 (25 boeken) dus ik heb hem maar geupdate:

5 boeken meer, misschien dat ik hem later dit jaar nog een keertje bijstel. Vooral als het in de zomer lekker weer is, zal het hard gaan met de boeken. :D

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Duivelskolonie is toch ook pas uit in het Engels? Dan weet je vooraf toch ook dat het nog een paar maanden duurt voor een vertaling. ;)
    Jij leest te snel. :+

7. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha dat sowieso! Maar ik heb ook een paar 'simpele' boeken gelezen, verstand op 0. Dan gaat het altijd lekker hard.
    Nu ga ik, de komende tijd, beginnen aan een paar dikke pillen zoals Ontdekking van de Hemel en de LotR-serie, dus daar ben ik voorlopig wel mee zoet. :)

8. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Deel 3 van Song of Ice and Fire (Game of Thrones is deel 1)

Lekker! Maar ik wil hierna wel weer even wat non-fantasy gaan lezen.
    Heb mijn oog al laten vallen op een nieuwe van Salman Rushdie (verhaal geschreven voor een van zn kinderen) en The Finkler Question, winnaar van de Booker Prize 2011.

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.735
  10. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Je moet maar eens goed rondkijken. Er word zelfs ergens 2010 genoemd, want bij Steve Berry boeken duurt het ook altijd een jaar voor de Nederlandse vertaling komt.

Check deze vette site maar eens:
    http://www.fantasticfiction.co.uk/

Je weet de weg denk ik wel. ;)

11. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Modder je schiet lekker op! ;)

Vanochtend maar even naar de bibliotheek geweest voor een paar boeken:

Lord of the Rings! Ik ga er een poging aan wagen, of ik het wat vind is een tweede, maar daar komen we snel genoeg achter.

Nachttrein naar Lissabon.
    Midden in een les verlaat de leraar Raimund Gregorius het klaslokaal. Opgeschrikt door het plotselinge besef dat de tijd hem door de vingers glipt, laat hij zijn geordende leven achter zich en vertrekt hij nog diezelfde nacht met de trein van Bern naar Lissabon. De aanleiding voor deze drastische stap is een boek dat hij bij toeval in handen heeft gekregen. Het is van Amadeu de Prado, een Portugese arts die zo indringend schrijft over de diepste ervaringen in het leven van de mens, dat Gregorius er niet meer van loskomt. In Lissabon gaat hij op zoek naar sporen van Prado en komt hij in contact met mensen wier leven vervlochten is geweest met dat van deze raadselachtige man.

De Avonden.
    Ook zo'n boek die je gewoon gelezen moet hebben. Ik heb zelf de oud-Nederlandse versie in mijn kast staan, maar deze editie leest wat makkelijker.

12. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    De avonden, dat ik dat ooit heb uitgelezen =( Wat een saai kutboek.

Ben benieuwd of jij het kunt waarderen.

13. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Bieb hier in Almelo had Harry Potter voor me klaarliggen maandag, deel 1. Meteen dezelfde avond twee en drie gereserveerd, deel een inmiddels uit. Leest lekker weg!

Eragon lag ook klaar, maar denk niet dat ik twee verschillende series door elkaar ga lezen. Boek een van Verboden en Verbannen had ik namelijk nu ook liggen, maar Harry Potter had mijn voorkeur.

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.735
    Ja, maar ik heb dus een enorme load aan schoolboeken die voor gaan. Daarnaast heb ik met een beetje lezen straks in een keer 4 boeken uit. :cool:

Ik heb overigens De Avonden 2x in m'n "boekenkast" staan. 2x exact dezelfde versie ook. :+

15. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Verdomd, krijg ik vandaag een pakje.
    [SPOILER1][​IMG]
    [​IMG][/SPOILER1]

Helemaal vergeten dat ik dit nog in bestelling had staan. 8) Lekker dan dat ik alleen dit pakket heb gekregen. Nu heb ik deel 4, 5 en 6, maar Momentum Pakket 1 hebben ze (zie ik nu) zonder mij ooit wat te zeggen geannuleerd. Geen deel 1, 2 en 3 dus. Pfft.
    Deze Momenta pakketten zijn ook verdomd schaars, dus de kans dat ik het ooit nog zal vinden is nihil. Kan ik lekker de boeken voor €20 p/s gaan kopen. Gelukkig heb ik deel 1 al, dus scheelt het me uiteindelijk maar een tientje.

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.735
    Boeken in plastic? :eek:
    Wil ik ook als ik nieuwe koop. :mad:

17. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er hier mensen die de Stookie Stackhouse serie lezen van Charlaine Harris?

18. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    De donkere tijd moet ik nog aflezen met deel 4,5,6. Volgens mij was er nu zelfs nog een vervolg die de nieuwe tijd heet?

19. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op dit moment echt in de 2 meest depressieve boeken ooit bezig, Nachttrein naar Lissabon en De Avonden. Na 10 bladzijden ben ik er alweer klaar mee. ;)
    Vanmiddag maar eens in mijn boekenkast kijken voor een iets leuker boek.

20. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Dat is herkenbaar :D De avonden ben ik ook snel mee gestopt. Momenteel ben ik leesloos. Het is buiten helaas ook niet zo lekker leer om te lezen momenteel:mad:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina