Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet mogelijk om bepaalde gedeeltes van je lichaam te trainen zodat je daar vet verliest. (Helaas)
    En het vet zal dus redelijk regelmatig verloren worden.

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dat is bij iedereen anders, maar plaatselijk vet verliezen kan niet. Wel kan je voor bepaalde lichaamsdelen een "genetische" aanleg hebben om vet aan te zetten, maar daar zijn weinig onderzoeken mee gemoeid.
    Zo heb ik zelf een flinke band om mijn middel, terwijl mijn benen en bovenlichaam duidelijk minder vet bevatten.

Irritant? --> Ja
    End of the world --> Uiteraard niet.

Er zijn vele manieren om vet te verliezen, een combinatie krachttraining + cardio wordt over het algemeen als beste aangemerkt.

Hoe en wat --> lees de startpost, bestel wat boeken en ga je inlezen. Dan moet je zelf in staat zijn een schema op te stellen.

Laatst bewerkt: 2 jun 2011
  3. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Dus het is niet dat ik 'Apparaat X' moet gebruiken om me buik of boven been af te slanken? Ok, merci.

@Killaz: Zal ik doen.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nee dat kan dus helaas niet.

Vergeet 1 ding niet: Alles staat of valt met je voeding

5. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ik ben ook niet vies van een beetje uitdagen/ trollen :9 Thanks. Wil inderdaad voor de zomer ff droog blijven en dan erna flink massa pakken. Deadliften gaat idd wel lekker, heb nu ook straps gehaald want ik kon het bijna niet meer vasthouden.

Stond vandaag op het punt om naar de gym te gaan, tot ik erachter kwam dat hij bijna ging sluiten. Toen maar een beetje buik getraind wat opzich wel goed uitkomt want ik train me buik bijna nooit, vind ik echt verruit het kutst om te trainen.

Kut van die mixed grip, zou er even naar zoeken naar een eventuele oplossing. Je kan straps kopen, die helpen je met je grip.

Bij BP loopt volgensmij ook een beetje achter. Zit nu op 82,5kg, maar het gaat ook niet helemaal geleidelijk. Zou ook echt met een spotter trainen, dan kan je het gewicht verhogen en dan maak je stappen.

6. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Jup, ik weet dat de voeding ook belangrijk is. Genoeg links in de start post om door te nemen, al werken er best wat niet.

E: Vinden jullie de 'Eigen Kracht Doelen - Slank & Fit' een goed programma om te volgen? Trainen jullie langer dan 60 minuten? En kan je niet meer dan 3 dagen per week trainen om af te vallen? Bij krachttraining heb je rust nodig, maar je zou opzicht toch 3 dagen een mix van cardio en krachttraining kunnen doen en dan nog 2 dagen alleen cardio? En zal het tevens niet lang duren voordat je resultaten begint te zien in gewichtsverlies?

Veel vragen :x.

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Facking irritant ja.
    Ikzelf heb het op m'n borst en m'n middel.
    Benen, armen, core totaal niet.

8. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf train maandag, woensdag en vrijdag in de sportschool.
    Dinsdag zaalvoetbal en donderdag en zaterdag hardlopen.
    Mijn ervaring is dat het best kan, maar zoals jezelf al aangaf moet je wel genoeg rust nemen.
    Zo train ik vrijdag mijn benen, nadat ik donderdag al hardgelopen heb. Daarom heb ik, op advies van mensen hier, op zaterdag maar een wat rustigere training ingelast. Ik ben ook bang dat ik anders gewoon mijn lichaam kapot maak.

9. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou rippetoe of starting strength gaan doen, met daarna nog 20 minuutjes cardio. Als jij gewoon minder calorieen binnen krijgt dan je nodig hebt dan val je af. Lengte van je training moet je je niet zo druk om maken zolang je maar niet 3 uur in de sportschool zit. En hoelang het duurt voordat je resultaat ziet ligt natuurlijk aan je calorieen in vs. calorieen uit, wel moet je opletten dat je niet teveel spier kwijtraakt door veels te weinig te gaan eten. Dit ziet er ook niet uit namelijk. www.forum.dutchbodybuilding.com is ook een goede plek om eens te kijken en ik raad je ook aan daar de stickies te lezen in de voedingssectie.

10. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Dit is rippetoe, toch? Ik lees daar juist:

11. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar je kan er ook gewoon op afvallen, je zal alleen geen enorme progressie maken op je lifts, de krachttraining bij afvallen is onder andere om te zorgen dat je geen spieren verliest en daar kun je dit programma gewoon voor gebruiken.

12. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga voor deze training:

Al kies ik er misschien voor het per 2 dagen te doen (ma-woe-vrij). Tevens zal ik er zelf nog crunches/bicycle crunches aan toevoegen, denk ik. Naast de krachttraining, ga ik ook cardio doen, met name de fiets. Ik had gelezen dat de crosstrainer ook goed, dus als ik wil afwisselen, kies ik daar misschien voor. Ik twijfel of ik hardlopen/loopband aan zal toevoegen, omdat ik al snel last krijgen van mijn voeten, wat blijkbaar komt door scheve- en platvoeten.

Nu moet ik nog even gaan kijken welk voedselschema ik hier bij kan nemen. Ik ben blij dat ik nog op die bodybuilding site heb gekeken van Jepzel, want daardoor weet ik nu dat het niet handig is zaken met suikers in te nemen voor cardio. Ik ben benieuwd wat mijn uiteindelijke voedselschema zal worden, aangezien ik geen alles-eter ben. Gelukkig kan ik water wel volop drinken.

Als laatst heb ik nog een vraag over de gewichten. Bij de Mark Rippetoe staat het volgende:

Is het niet te snel om per training bijv. 7-9 kg aan gewichten toe te voegen bij deadlifts? Daarnaast zit je na 3 trainingen al bij +21kg~. Of overschat ik het nu oid?

IIG, Jepzel, thanks!

13. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    In het begin zul je heel veel progressie maken. Met de Deadlift gaat het heel snel omdat je grote spieren gebruikt zoals je rug en benen, denk ik.

14. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Boys! Ik heb net Dumbels (10kg) gekocht voor thuis. Maar heb je hier nog speciale oefeningen voor? Of is het puur liften en voor je langs halen. :+.

15. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ga naar de sportschool. ;)

16. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Om wel iets bij te dragen in tegenstelling tot bovenstaande post:

Om maar iets te noemen wat me nu meteen te binnen schiet: Front raise (schouders), side raise (schouders), shoulder press (schouders), bicep curl (biceps), overhead triceps extensions (triceps), etc.
    Als je een bankje hebt of iets wat er op lijkt kan je ook nog dumbell press (borst), flyes (borst), dumbell row (rug), noem 't allemaal maar op.

Je kunt veel doen maar het nadeel is dat je niet kan opbouwen met enkel dumbels van 10 kg. Voor veel oefeningen zijn deze gewichten dus al direct te licht (en dan met name voor de grote spiergroepen als benen, borst, rug).

Raadpleeg internet voor meer oefeningen en de correcte uitvoering hiervan. De meeste spiergroepen zijn wel te trainen met dumbels. Je training is wel eenzijdig dan.

Maar toch: luister naar Graveheart :+

Laatst bewerkt: 3 jun 2011
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    no offence maar gewoon weer terugbrengen naar de winkel en je geld weer in je beurs hebben. Nutteloze aanschaf

a) uit je reply blijkt wel dat je geen enkel vooronderzoek hebt gedaan
    b) daarnaast zijn 2 dumbels van 10kg een nutteloze aanschaf. Je kan fitnessen ook gewoon thuis doen zonder dumbells en wat gespierder worden

:)

edit: wil je toch perse een kleine aanschaf doen waar je thuis wat aan hebt: koop dan twee kettlebells!

18. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Power Cleans wordt meestal vervangen door de Barbell Row, voor Power Cleans heb je (volgensmij) echt een goede begeleider nodig om die te leren. Ma-Wo-Vrij is goed en wat voor cardio je doet maakt niet zoveel uit, als je maar intensief bezig bent. Crunches, optrekken en dips kun je gewoon na je training wat doen.

Voedselschema zul je echt voor jezelf moeten maken, gewoon beginnen met invoeren in excel en genoeg eiwitten en beetje netjes verhoudingen kolydraten/vet/eiwitten er in breien en zorgen dat je onder je onderhoud uitkomt.

Gewichten voor deadlift kun je idd met 5 tot 10kg per keer opvoeren, gaat hard in het begin, maar let wel op dat je aan het afvallen bent dus je zal sneller vast lopen met gewicht opvoeren.

19. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zal dan even kijken naar de Barbell rows. Het is ook begrijpelijk dat ik zelf de voedselschema moet maken, aangezien het voor ieder ander is en zoiets echt 'custom made' moet zijn. Maar waarom zou ik eigenlijk eerder vast lopen met het opvoeren? Want is het niet zo dat ookal verlies je vet met de rippetoe, je probeert je spiermassa te behouden? En ik neem aan dat je het zelf voelt wanneer je tegen het 'plafond' aan zit qua gewichten?

20. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zit nu op Fitness maar twijfel tussen het 'afvallen' idv van het buikje beetje kwijt raken.

Of eerst werken aan de spieren.

Ik denk dat ik toch voor het 2e wil gaan, en heb al wat informatie opgezocht. Ik ben bezig met een voedings schema.

Maar nu weet ik niet echt goed welke apparaten ik nu moet gaan gebruiken. Ik heb een trainings schema nodig. Nu ik sinds 2 weken weer aan fitness doe, doe ik van alles wat maar ik wil beginnen met het volgen van een schema.

Je kunt ook een schema laten maken bij ons centrum, maar dat is wel van erg laag niveau8)

Kunnen jullie misschien wat helpen?:cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina