Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat je niet of nauwlijks spier er bij zult krijgen als je onder onderhoud eet. Dus dan zit je even heel kort door de bocht gezegt aan je max van je spieren en zul je meer spieren moeten krijgen om meer te tillen. En plafond zul je idd wel merken want dan krijg je het gewicht gewoon niet meer omhoog :+

Als je even de laatste posts van Powerlines terugleest en de antwoorden op zijn vragen kom je volgensmij heel ver.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zeker! Geen enkel apparaat gebruiken! Klaar

en verder hier lekker verder lezen

http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/

succes!

3. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst een workshop met Kettlebells gehad, moet zeggen had op sommige plekjes wel spierpijn, viel me vies tegen maar wel leuk voor de afwisseling.

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wij zijn bezig om op de (football) club kettlebells aan te schaffen en dan voor/na of een aparte training in de lassen om met die dingen te gaan werken.
    Toen ik vorig jaar in Amerika was in de gym paar gasten met die dingen bezig gezien en zelf ook mee gedaan. De tering zeg je gebruikt echt spieren waarvan je niet wist dat je ze had. Voornamelijk in m'n zij had ik spierpijn als de madderfack.

Ze hebben nu bij ons in de gym een decline benchpress bank neergezet dus meteen even uit getest. Had verwacht dat het heel veel zwaarder zou zijn dus begon voorzichtig met 60kg en was ff onwennig. M'n maatje gooit er direct 100kg op dus ik dacht fack it, gaan meteen hard ook.
    Hoppa, direct 10reps decline(!). Stond er zelf gewoon van te kijken.
    Toen de 120kg 4x. 5e rep zakte ik in.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Schuin naar beneden was voor mij behoorlijk onwennig, voor jou niet?
    Helaas in de nieuwe gym niet aanwezig :emo:
    Kom net terug, maar ging mij een partij beroerd.

Heb ook enorme stress op het werk en heb de afgelopen week 60 uur gemaakt.

Dat was te merken, bah....Ben op een gegeven moment maar gaan fietsen want het sloeg nergens op.

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Met de 60kg wel, maar dat kwam misschien omdat het wat licht is.
    Met de 100kg geen probleem mee.
    Wat wel irritant is bij de benches die zij bij die gym hebben zijn die support bars waar je ze in hangt heel lang zijn waardoor als je niet goed ligt(te ver naar achter), je heel snel tegen die supports komt met je bar waardoor je helemaal van slag/uit ritme raakt wat je set verneukt.
    Heb trouwens met incline meer moeite dan decline.

En stress is echt finess op je lichaam. HEb het ook wel eens als je een kut dag gehad heb, bijvoorbeeld op je werk, dan is je training ook echt fucked.
    Ook wel eens dat ik maar gewoon wat ga roeien/fietsen en dat soort shit en dan met een half uurtje weer buiten sta omdat het toch geen nut meer heeft.

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Precies dat had ik ook met die decline in het begin. Daarnaast was de rugleuning vrij kort en dat kwam met mijn lengte niet helemaal lekker uit.

Over dat stress....pfft houdt op man. Squatrek was bezet, dus ging over op de leg press en hack squat.

Zat echt gewoon op 75% en was helemaal leeg. :mad:
    Morgen maar proberen uit te slapen en zondag een poging doen.

8. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik zit nu in week 11 met dat 5x5 programma, alleen overhead press gaat nu echt niet lekker, in totaal 50kg kilo. Maar kwam echt niet tot 5x5, bleef elke maar steken op 5x3/4. Als ik daarna klaar was had ik niet echt last van mijn spieren, maar was ik gewoon kapot.

Verder vind ik dat 5x5 schema wel echt lekker, je merkt echt dat je veel sterker wordt. Alleen ben nu bang dat ik met bepaalde oefeningen wel een plafond begin te raken.

Verder nog een vraagje over deadliften, ik zit nu rond de 120kg. Maar krijg nu pijn van het vasthouden van de bar. Is hier iets aan te doen? Handschoentjes lijken mij niet te werken...

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Volgens mij wordt in 5x5 geen nadruk gelegd op het feit dat je 5 reps MOET halen toch?
    Heb het boek nog steeds niet helemaal gelezen :'-(

Wat voor grip heb je Corona?

Probeer eens verschillende grips uit. Waarschijnlijk voelt dat beter na wat oefening.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    boek? volgens mij behelst de uitleg nog geen 10 pagina's.....

11. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet wel 5x5 reps halen volgensmjn

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Huh?

Ik heb een Ebook van 176 pagina's op mijn NAS staan. Echter nooit geopend...Zal je net zien...is het "The Game" ofzo :+

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Het bestaat voor 90% uit ervaringen en een verhaal eromheen.

Laatst bewerkt: 4 jun 2011
  14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    gewoon even rondneuzen op stronglifts.com. Het principe is heel simpel

max bepalen
    4 weken toewerken na die max (volume)
    2 weken gas terug (deload)
    4 weken toewerken na nieuwe pr's (max of load)

verder is er een excelsheet die alles voor je uitrekent als je eenmaal je max reps/gewicht hebt bepaald.

theorie: elke week/training (afhankelijk van gevorderd/beginner) gewicht toevoegen is belangrijker dan altijd maar pieken. In de twee weken deload loopt hypertrofie door, maar kom je wel tot rust om vervolgens kracht te hebben om over je pr's heen te gaan. Verder zijn alleen basisoefeningen (squat, benchpress, deadlift, barbell row, military press) van belang.

zoooo 5x5 uitgelegd in nog geen kwart a4tje :+

al is het belangrijk dat je goed weet hoe je oefeningen moet uitvoeren en iets meer inlezen kan geen kwaad ;)

15. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    5x5 staat toch gewoon voor bijvoorbeeld 5x (5 sets) 5 benchpresses...?

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik heb het net omschreven in #974 en in #962 een link geplaatst 8)

17. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
  18. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik geef mezelf wel de facepalm.

19. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Gister trouwens voor het eerst gelukt met mixed grip te deadliften, heb van te voren eerst gewoon met de lege stang gedaan en daarna ging het goed, kan dus weer even progressie maken op de deadlift.

20. Cryton NL

Cryton NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo:)

Ik ben nieuw in dit topic en alles wat met fitness te maken heeft maar ik zou graag wat meer een 6-pack willen kweken, voor de zomer enzo haha:)
    Ik las op de eerste pagina al iets over het trainen en ik wil vooral dus de onderbuikspieren trainen, onder de navel dus.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken en dat kan ik toch gewoon thuis doen:)? Zag dit ook al en dat lijkt me wel goed te doen. Heb btw een vet% van 12%

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina