Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    50mm 1.8 zul je geen spijt van krijgen hoor ;)
    Maar ik lees juist regelmatig dat de Tamron (zonder IS) beter is dan de sigma?

2. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ik twijfel om als prime een 35mm 1.8 te halen of een 50mm 1.8. Mijn zoomlens wordt in ieder geval de 70-300 binnenkort.

3. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Maar heb je die ook écht nodig?
    Je hebt nu 2 lenzen, leer daar eerst mee om gaan en ga daarna pas kijken wat je nodig hebt.
    Niet een lens kopen omdat het kan of omdat iedereen het doet, koop hem als je ook écht behoefte hebt om een stap vooruit te gaan. ;)

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Haha, nee mijn opa is wel een digitale baas. Die heeft een 50D, 550D en een oude 10D. Die heeft zelfs een computer gekocht zodat al zijn foto's erop kan plaatsen.

Thanks voor de tips in ieder geval, ga me er maar eerst eens in verdiepen. Een Nikon D3100 lijkt me ook wel wat namelijk.

5. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb maar een lens nog hoor;). De 70-300 komt met een paar weken, ff kijken of ik misschien een goede 2e handse kan kopen en anders haal ik hem nieuw. Ik merkte afgelopen weekend namelijk dat ik toch echt bereik miste met mijn kitlensje.

Die prime hoef ik nu ook nog lang niet hoor, daar wacht ik nog wel een hele tijd mee. Maar ik vroeg het me gewoon af. 50mm lijkt me zo lang voor een prime (al zijn er ook 400mm primes natuurlijk).

6. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    ik zou dan voor de 35 gaan, deed ik ook :+

7. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Die heide is zo mooi!
    Wel jammer van de pics van mn feestje, maar kun je die van ecvb sturen via pm of mail?

8. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja precies, dan beter een 550D, die verlagen ze nu mooi in prijs. Ik weet niet of de Mediamarkt Fotomania nog aan de gang is? Scheelt best wat geld.

En thanks Luuk. Wat betreft die hoofdruimte snap ik je wel, vind het alleen absoluut niet storend eigenlijk.

De Tamron en Sigma zouden gelijkwaardig presteren lees ik op GOT, waarbij ik voor de Sigma voor de lens zonder stabilisatie moet gaan, die is beter.

Ben zelf ook flink aan het vergelijken geweest tussen de Tamron 17-50 2.8 en de Sigma 17-50 2.8. Denk dat ik uiteindelijk voor de Tamron ga. Staat ook in de Facebook-fotografen groep waarom ;)
    De meningen verschillen nogal. Heb niet echt een duidelijke neiging naar een van de twee lenzen kunnen vinden. Zelf ga ik waarschijnlijk voor de Tamron.

Coole opa heb je :D En graag gedaan:)

Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2011
  9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Heb je nou mijn Kwoot verkloot? :+

10. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    fixed

11. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Over je foto, het is ook niet storend maar had liever volledig de benen gezien dan al die ruimte daar boven, just feedback ;)

12. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Aight, thanks!

13. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Mijn eerste bestelling bij Focalprice is binnen. 3 Cheapass filtertjes ter bescherming een cheapass remote (werkt nog fijn ook). En eigenlijk nog een Microvezel doekje, maar die hebben ze blijkbaar niet meegestuurd. Ach 1 dollar niet meegestuurd, er zijn ergere dingen. Hopelijk komen de volgende twee leveringen ook op tijd, voor de vakantie :)

Bedankt voor die website Tom!

14. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Nice hé, dat spul. Leuk om wat mee aan te kloten. You're welcome!

15. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Lol, heb toevallig gisteren mijn bestelling ook binnen gekregen van focalprice :9
    Heb nu een JYC 77mm Poli filter, een gradient ND filter, een 80cm 5-in-1 reflectiedoek en een neppe rayban zonnebril :+

Die poli filter heeft mij het meest gekost, zo'n 15 euro en moet zeggen dat hij wel bevalt!
    Bijna geen scherpteverlies (echt bijna niks!) en hij kleurt het gehele plaatje hooguit iets warmer but that's it.
    Werkt echt lekker dat ding :)

Die Gradient ND is wel leuk maar in mijn ogen bij lange na niet sterk genoeg (ND mag van mij veel meer dimmen) plus hij loopt voor mij te smooth over (heb liever een harde gradient ND lijn) Daarnaast kleurt hij het plaatje een beetje paars maar valt nog wel mee te leven, maar ach die heeft mij ook maar 3 euro ofzo gekost :+

Reflectiedoek doet precies wat hij moet doen, voelt goed degelijk aan en ziet er gewoon top uit, dus kan zo gauw niks negatiefs hierover zeggen.

Zonnebril had ik toch nodig dus voor 4 euro kon ik die niet laten liggen daar, is alleen wel enorm sterk zeg! alleen te gebruiken op extreem zonnige dagen.

16. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 16 jun 2011
  17. Remco

Remco Guest

Het is crap. Het is gewoon puur voor bescherming van je glas ;)

Laat eens wat foto's zien :)

Kunnen mensen hier even testen of ze een foto kunnen uploaden bij vistaprint? Ik wil m'n codes gebruiken, maar een foto uploaden lukt niet.

18. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Maar het maakt je foto's niet minder mooi ofzo?! Anders bestel ik een 'duurdere' bij Cameratools voor €16 (niet dat dat nu zo'n hoog bedrag is).

Foto's heb ik morgen pas tijd voor, zal dan ook wat posten. Vandaag twee herkansingen op het Windesheim. Dus daar ben ik afgelopen dagen druk mee geweest. Net mijn eerste gehad, laatste begint pas om €@"!?&" 20.45. Achterlijke tijden...

Morgen dus wat foto's van mij hier :)

19. Remco

Remco Guest

Ahh, vet liev <3 omgwtfbbq!! 8)

20. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Nice!!! Kwam je zo ongelofelijk dichtbij of is dat gezoomed?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina