Ik zal even uitleggen wat ik precies met deze contest bedoel. Je moet het niet zien dat je persé bovenaan de lijst moet komen te staan met de snelste tijd, mag natuurlijk wel
Het is vooral de fun om te proberen welke tijd je kunt rijden en om van elkaar te leren hoe je op dat circuit zo'n snelle tijd kunt neerzetten. Dit is gewoon voor degene die ervan houden.
Ik heb net nog eens een paar rondjes in de Twingo gedaan over Silverstone national en ik heb nu een tijd van 1:10.743
Ik pak de eerste bocht vanaf de finish lijn in de 4e versnelling en ik probeer de curbstones net te raken. Daarna probeer ik de links/rechts bocht zo recht mogelijk aan te snijden in zn 3. Uitrijden doe ik ook in z'n 3 waarbij ik probeer zo hard te rijden dat ik bijna de curbstones aan de linkerkant raak en dan zo snel mogelijk optrekken op het lange rechte stuk. Dan bij de bocht naar links probeer ik zo lang mogelijk rechts te rijden en de bocht zo soepel mogelijk in z'n 4 te nemen waarbij ik ongeveer een snelheid rij van 105/110 om het vloeiend te houden. De laatste bocht naar rechts in zn 3 waarbij de auto bijna altijd de grip verliest, dus laat ik hem even uitglijden tot ie weer oppakt en dan zo strak mogelijk tegen de linkercurb uit te acceleren en dan over de finishlijn weer.
Hoe doen jullie dit circuit? Zelfde manier?
Laatst bewerkt: 17 jun 2011