Graphic Novels

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tco, 17 mrt 2009.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, klopt. Het rare er aan was dat ik dacht dat er méér achter zat. Dat ik iets niet zag. Vond het allemaal zo standaard. ;) Maar pfoe, de tragiek in de comic is echt geweldig. Rorscarch en Comedian zijn echt twee personages waar ik mee meegeleefd heb in de comic.

2. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Wauw! Ben nu Watchmen nog eens aan het lezen (lees bijna elke comic / graphic novel wel vijf keer :+ ) en ik zie nu veel meer dan dat ik de eerste keer lezen zag. Omdat ik nu weet hoe Rorscach er uitziet, herken ik hem als een vrij anoniem personage op sommige afbeeldingen! Althans, dat is wat ik denk. Degene die rondloopt met het bord 'The end is nigh' rondloopt, lijkt zo op Rorschach! En het is leuk om Ozzymandias in de gaten te houden, omdat ik nu weet welke rol hij in het verhaal vertolkt. Zo viel mij op, bij de vergadering van de 'crimefighters' georganiseerd door Metropolis, dat er gezegd wordt: ''iemand moet toch de wereld redden?'' (heb Watchmen wel in het Engels hoor! :eek: ) en vervolgens zie je een shot van Ozzy die heel diep nadenkt. Oooeeee. Geweldig. :+
    EDIT: Na de begrafenis van The Comedian loopt Moloch naar huis. En je zie dan iemand met rood haar, puisten, hem achtervolgen. Paar afbeeldingen later wordt Moloch tegen de grond gedrukt door Rorschach. De eerste keer dat ik dit las, wist ik niet dat die roodharige Rorscach was. En die details zie ik nu wel. I luv it. _O_

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.759
    Iets wat je nooit zou verwachten:

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Holy cow!

5. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Maand terug 'The Ballad of Halo Jones' gekocht, een comic geschreven door Alan Moore. Vandaag veel in door gelezen, en wauw, echt stoer! :eek: De eerste hoofdstukken zijn heel zwaar, geplaatst in een gestoorde cyber wereld waar ik geen reet van snapte. :+ Maar daarna wordt het echt heel mooi. Ook erg treurig, de moeite waard voor mensen die nog op zoek zijn naar iets. :)

6. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    reagerende op de spoilers: meeste mensen zien dat al tijdens de eerste keer lezen? volgens mij wordt dat gewoon al in het boek zelf bekend gemaakt ook? aangezien hij een zwerver is. (al tijdje geleden dat ik em gelezen heb)

ook de link tussen de black freighter strip en watchmen vind ik geniaal, als je er ff over nadenk.

man o man wat een boek is dit.

vandaar ook dat ik deze thread weer ff een kick geef. watchmen is de enige graphic novel die ik heb gelezen en zou nu wel eens een andere willen bestellen. maar ik vind het zo lastig uitzoeken op sites of je nou te maken heb met alleen een issue, of met de hele verzameling gebundeld tot novel. kent iemand van jullie toevallig een site waar meer info te vinden is over de volledige bundels, bv. met het aantal bladzijdes, want het aantal bladzijdes wordt meestal wel aangegeven op sites waar je de novels kan bestellen.

7. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Graphic novels, yay!

Series die je gelezen MOET hebben:
    Y - the last man
    Sandman
    The Walking Dead

Series die enorm de moeite waard zijn:
    Preacher
    Bone
    Books of Magic
    The Boys
    Hellboy

8. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Volgens mij niet hoor. Je ziet af en toe een kerel met zo'n bord The End is Nigh rondlopen, en dat is 'm dus. Ik had het in ieder geval niet door, toen ik het boek voor de eerste keer las. ;)

@Captain Vimes: zijn dat allemaal graphic novels? Of meer comics?

9. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @willem: oh haha, nou ja, dan ben ik een oplettende lezer blijkbaar. maar moet ook zeggen dat ik elk plaatje lang heb bekeken, ik kon naast het verhaal erg genieten van de tekeningen. snap je de parallel met de black freighter ook? alles is geniaal in watchmen _0_

nou zag ik dat v for vendetta van dezelfde auteur (alan moore) komt, misschien dat ik die binnenkort wel eens aanschaf. of from hell, is ook van hem.

10. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Tja, ligt eraan wat je onder graphic novel verstaat. Volgens mij is dat in deze draad al redelijk aan bod gekomen dus ik zal de discussie niet opnieuw oplaaien ;)
    Op Bone na (iets meer cartoony) vind ik de rest zeker Graphic Novels. Allemaal volwassen verhalen met kop en staart (hoewel, walking dead loopt nog) en diepgang. Sandman zou zelfs onder literatuur kunnen vallen!

Laatst bewerkt: 19 jun 2011
  11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Laatst bewerkt: 19 jun 2011
  12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Het is niet dat ik er een discussie over wil starten. :+ Het was een vraag. Want ik dacht dat Hellboy meer een comic is? In zekere zin vind ik Watchmen ook meer een comic. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Deel Deze Pagina