Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk aan! Was waarschijnlijk gewoon een foutje op die site toen het niet lukte of iets dergelijks :)

Ja ik houd wel van die stijl, wat stoerder. Altijd heel clean vind ik niet zo...

2. Remco

Remco Guest

Nou, hij zei dat 'ie 't niet deed, maar toen ik bij 'mijn vistaprint afbeeldingen' keek, stond daar gewoon 15 keer dezelfde foto 8)

3. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Driemaal raden waar ik in zat:

4. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Durf het zo niet te zeggen hoor!

Toffe foto's man, de compositie is nice!

5. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Een onderzeeër?

Wel gaaf man!

6. Remco

Remco Guest

Haha, een onderzeeër. Tuurlijk niet man! Dat is overduidelijk de regenboog. :lol:

Ahaha, dat je dan ook echt denkt dat het een onderzeeër is. Ik ga stuk hier!

7. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Haha een onderzeeër :9!

Hoe is jullie ervaring mbt kwaliteitsverlies met UV filters?

Laatst bewerkt: 20 jun 2011
  8. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt heren!

Ik moet/wil nog veel leren over composities. Paar jaar terug had ik les materiaal van school over diverse composities, etc. Eens kijken of ik dat ergens kan terug vinden. Iemand anders nog tips voor boeken o.i.d. over dit onderwerp?

@Peter_Aragorn:

Dit artikel kwam ik laatst tegen over UV filters: Good times with bad filters. Interessant om eens door te lezen.

Ik ben zelf ook nog niet helemaal overtuigd of ik nu wel of niet met UV filters moet rondlopen. Al doe ik dat momenteel wel (B+W UV MRC 67 E).

Wat zegt de rest hier over?

9. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Zojuist toch nog snel een ND-filter besteld (ND8 ).

Ik heb een beetje rondgekeken hoe toffe effecten je daarmee kan maken. Echt iets voor mij.

Hopelijk voor de vakantie binnen. Duim duim.

10. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik hoop het ook voor je bonnie :)
    Ik heb net een iets extremere variant gekocht, een ND1000 filter namelijk :+
    Dit geeft mij in staat tot 13 stops te dimmen, zo kan ik een exposure van een paar minuten krijgen op klaarlichte dag zodat echt alles vervaagt.
    Wil namelijk een beetje abstracte zwart-wit fotografie gaan proberen waarbij het allemaal op lijnen draait en niet op details, oftewel de lucht toont geen duidelijke wolken maar strepen en het water spreekt uiteraard ook voor zich.

Over UV filter, ik gebruik ze zelf niet maar dat kan voor iedereen anders liggen, ik snap best dat sommige hun glaswerk willen beschermen maar ik heb er niet zoveel mee :)

11. Remco

Remco Guest

Op wat voor lens kan je zo'n ND1000 het beste gooien? Waar heb jij 'em vandaan, Luuk?

12. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Groothoek, zo krijg je meer ruimtelijk gevoel hé, ik heb al een tijdje die variabele ND filter voor mijn 50mm (kan tot max ND400) maar dat vind ik gewoon veel te krap om het effect er leuk uit te krijgen dus vandaar dat ik hem nu op groothoek koop.
    Ik heb hem van Ebay gewoon :)
    Ik had nog geboden op een 4x4 LEE ND1000 alleen die heb ik niet gewonnen =(
    Kwaliteit van deze is (zover ik in de reviews kon zien) behoorlijk goed, hij maakt het plaatje alleen iets killer (blauw voornamelijk) maargoed, ik ga het voornamelijk voor zwartwit gebruiken dus dat maakt mij niet zo uit :+

13. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb de mijne maar gewoon bij FP besteld. Dan valt het altijd mee als het tegenvalt ;)

Een testje van mijn kant. Ik vind hem eigenlijk niks haha maar toch:

14. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Hmm met een iets ander kader kun je een Escher shot maken haha, Die trap naar boven zou dan leuk als mindfuck kunnen dienen :)

15. JeePee

JeePee Guest

Haters gonna hate:

16. Remco

Remco Guest

Zeker. :9

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ja deze vind ik TE plat worden veel te getekend, nee dat vind ik toch wat minder :9

18. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1

Ook uit het Openluchtmuseum. Vond deze wel grappig :)

En een van mijn nichtje, vond het wel een mooi portret:

Laatst bewerkt: 21 jun 2011
  19. JeePee

JeePee Guest

@ Remco en Luuk,
    haha, heb al meerdere wallpaper verzoeken gekregen van m'n teamgenoten (was ook bezig met bewerken in de teamruimte). 'Het volk' vind dit soort HDR's erg vet schijnbaar, één iemand in m'n team houdt er niet van en dat is de andere huisfotograaf :+ Ik vind het ook wel wat hebben eerlijk gezegd. Maar dat komt misschien omdat het een auto is die ik zowat elke dag zie en dan is het wel grappig om het op deze manier in beeld gebracht zien worden.
    Had ook deze nog voor de liefhebbers.

20. Remco

Remco Guest

Die vind ik dan wel weer vet. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina