[XOne] Tales of Vesperia [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Goiz, 4 nov 2009.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja precies, ik heb gisteren een rapier zwaard erbij gemaakt voor Yuri en Estelle. Dus dat eten eet je gelijk op na het koken? Ok dan..dat wist ik niet. Ik zit nu in die Ruins, die Rita is ook lachen zeg, ik vind die gesprekjes tussendoor vaak heel komisch.
     
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Als je Vesperia nog niet eens gespeelt hebt, telt je mening natuurlijk niet.:+

    LO is goed, echt héél erg goed....maar Vesperia is beter.:)
    Punt.
     
  3. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    +1 :) \o/
     
  4. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Zo. Ben nu weer bij Tarqaron. Voordat ik verder ga wil ik ff zeker weten dat ik geen toffe dingen ben vergeten. Iemand hier nog tips van wat nog de moeite waard is?

    - Ben lvl 200
    - Heb het Labyrinth of Memories doorlopen
    - Heb lopen klooien in Nam Cobanda Isle voor wat costumes & prizes
    - Heb alle Giganto monsters en alle Fell Arms

    Nog boeiende sidequests? :)
     
  5. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Gisteren éindelijk begonnen met het spelen van Tales of Vesperia. Alles is gelijk al tof, de characters, het stijltje, de muziek, alles. Ben nog niet zo ver, heb pas net Estellise ontmoet en die baas verslagen (naam kwijt) in de kamer van Flynn.

    Kan iemand mij kort en unspoilered een beetje uitleggen waar Vesperia nou precies over gaat? Ik zag in het intro filmpje een aantal wezens en daar sproken ze over een bepaalde kracht genaamd de Blastia en een barrier?

    Ik heb overigens echt weer het gevoel om een game lang te gaan spelen en er vol van te genieten. De laatste keer toen ik dat had was toen ik Eternal Sonata speelde, de eerste RPG ooit die ik heb uitgespeeld.
     
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Zonder iets te spoilen:

    Blastia zijn kristallen, zie het als een soort batterijen. Ze laten bijvoorbeeld de fontein stromen, of laden een kanon op.

    Zal verder over blastia niet spoilen, dat kom je vanzelf tegen. Tot nu toe is de blastiacore uit de fontein gestolen. als Yuri ga je achter de dief aan, een magiër. In het kasteel kom je Estelle tegen, die naar de buitenwereld wil. De rest zal zich nog onthullen. Aangezien de riddermacht niet er veel aan doet om deze terug te halen. Volgens Yuri geven ze niks om de mensen uit de sloppenwijken. Flynn is jouw vriend waar je mee bent opgegroeid. hij is bij de riddermacht gegaan, jij niet omdat je ze niet vertrouwt. Jij bent nu een soort held van het volk die de armen mensen helpt samen met je trouwe kameraard Repede
     
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Tof, stuk duidelijker thanks. :)
    Kan niet wachten om thuis weer verder te gaan~
     
  8. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    901
    Heb de game eindelijk weer eens opgepakt na hem erg lang te hebben laten liggen.

    Zit nu bij:
    Zaude, moet zo tegen Alexei vechten

    Het begint nu echt op te schieten gelukkig. Ik vind de laatste 5 a 6 uur ook niet echt meer interessant. Vooral dat
    vele binnen rondlopen met alle makkelijke puzzels staat me tegen.
     
  9. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Jammer dat hij zo belachelijk duur is..ik zoek een leuke RPG voor mijn vriendin die onlangs door Eternal Sonata heengewandeld is. Weet iemand ergens waar hij voor wat minder te koop is?
     
  10. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Op Xbox Live voor 30 euro.
    Tweedehands is bijna geen doen meer, of je wilt graag 80 euro neerleggen.
     
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Turn-based of Real-time ?
     
  12. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    901
    Zo uitgespeeld!

    Het was wel een toffe RPG moet ik zeggen! Maar hij haalt het niet bij Lost Oddyssey.

    Ik vind ToV ook iets te makkelijk overall. Met name de bossfights. Ik heb geen enkele bossfight meer dan een keer hoeven doen. Vond de final fight ook wel enigszins tegenvallen.

    Weet iemand wat er verandert in de tweede playthrough?
     
  13. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Afhankelijk van hoeveel GRADE je hebt gehaald kun je bepaalde dingen aanpassen. Je kunt je verzamelde items meenemen, je artes, etc. Je kunt het echter ook moeilijker maken als je wilt.

    Je kunt als je de 7 fell arms hebt verzameld die gaan gebruiken voor meer power en voor een 3e versie van Duke die nog pittiger wordt. Daarnaast kun je het Labyrinth of memories vrijspelen waar je alleen maar tegen bosses vecht en uitendelijk nog een eindbaas kunt vrijspelen als je 15 Fake Gald hebt verzameld; Traitor.
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Een tweede plaats voor ToV is ook heel goed. :)
     
  15. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Is Lost Odessy zo tof?
     
  16. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Yup :) Persoonlijk vind ik Blue Dragon een goede 2e.
     
  17. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    901
    Ja ik vind Lost Oddysey de beste jRPG van deze generatie.

    Mooi verhaal, meeslepend, goede muziek, toffe characters en turnbased gevechten. _O_


    @ Zifnap: een tweede plaats is zeker niet slecht, maar nog wel onder voorbehoud. Ik moet Star Ocean en Magna Carta nog spelen :)
    @ Gforce: De controls van Blue Dragon zijn onbegrijpelijk gepgrogammeerd voor een invert speler zoals ik (of de x en y as inverten of niks :/) Daarnaast vind ik het geheel vrij inspiratieloos, met name de characters.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2011
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Vind vooral de gameplay leuk. Helaas zijn er te weinig turnbased RPGs :mad:
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Magna Carta is een leuke afleiding, maar hoort zeker niet in de top IMO. Star Ocean sprak mij minder aan als ToV. Ik ben toen voor de laatste gegaan en achteraf gezien vond ik ToV de leukste van de twee. Star Ocean heb ik zelfs na een tijdje weer verkocht, zonder deze te hebben uitgespeeld.

    @Vigil: Ik denk dat de meesten LO zo goed vinden omdat het niet alleen een ijzersterk RPG is. De emotionele diepgang die LO biedt is ongekend voor een JRPG. Iets wat Square ook heeft geprobeerd in de laatste FF, maar daarbij ondanks het ongelofelijke budget niet zo goed in is geslaagd. Er is in LO erg veel tijd in de karakters en het schrijfwerk gestoken en dat betaalt 100x terug in het spel. Vooral de verhalen die je tussendoor optioneel kunt lezen (lijken een beetje op grafische powerpoint presentaties) zijn geniaal. Het is de eenvoud die het bij LO zoveel impact geeft denk ik. Ik kan alleen maar hopen dat er ooit nog een vervolg op LO komt... één van de weinige spellen waarvan ik HEEL graag een vervolg wil zien.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2011
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Lost Odyssey is idd by far de beste JRPG van deze generatie. Zoals Zifnap al opmerkt zijn naast de ijzersterke RPG gameplay vooral de sfeer en emoties de ster van de game. Oh, en de geweldige OST natuurlijk.

    Tales Of Vesperia ligt nog steeds op m'n to-play JRPG stapeltje, maar ik zit momenteel echt enorm in een RPG dip. Als ik eens zin heb om er eentje te spelen heb ik geen tijd en als ik wel tijd heb, dan doe ik liever wat anders. Hoop dat ik deze zomer in de avonden eens wat oppak. :)
     

Deel Deze Pagina