Magna Carta is een leuke afleiding, maar hoort zeker niet in de top IMO. Star Ocean sprak mij minder aan als ToV. Ik ben toen voor de laatste gegaan en achteraf gezien vond ik ToV de leukste van de twee. Star Ocean heb ik zelfs na een tijdje weer verkocht, zonder deze te hebben uitgespeeld.
@Vigil: Ik denk dat de meesten LO zo goed vinden omdat het niet alleen een ijzersterk RPG is. De emotionele diepgang die LO biedt is ongekend voor een JRPG. Iets wat Square ook heeft geprobeerd in de laatste FF, maar daarbij ondanks het ongelofelijke budget niet zo goed in is geslaagd. Er is in LO erg veel tijd in de karakters en het schrijfwerk gestoken en dat betaalt 100x terug in het spel. Vooral de verhalen die je tussendoor optioneel kunt lezen (lijken een beetje op grafische powerpoint presentaties) zijn geniaal. Het is de eenvoud die het bij LO zoveel impact geeft denk ik. Ik kan alleen maar hopen dat er ooit nog een vervolg op LO komt... één van de weinige spellen waarvan ik HEEL graag een vervolg wil zien.
Laatst bewerkt: 20 jun 2011