[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Hoe langer jij Zandstorm uitstelt, hoe langer ik wacht met Het Lied van IJs en Vuur. Ik heb geen lijst opgesteld. :+

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik weet niet waarom je denkt dat ik iets heb met Het Lied van IJs en Vuur? ;) Heb totaal geen band met die serie... Heb zelf het eerste deel nog niet eens gelezen.
    Voor mijn part gooi je het boek op het vuur. I don't care. :+

3. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    30 valt nog best mee toch?

4. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Wow :eek: Volgens mij is het aanbod in dulle zijn boekenkast een stuk beter dan in de bibliotheek hier.

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.735
    Ook een stuk eenzijdiger. :+

6. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha het is maar waar je van houdt, ik denk dat in mijn geval het aanbod in de bibliotheek vele malen beter is. :+

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Tsja, ik weet wat ik leuk vind. :+ En het valt best mee. O-)
    Avontuur boekjes zoals Atlantis ed.
    Sci Fi
    Fantasy
    Fantasie (ja, ik blijf dat onderscheid maken)

Toch al zeker 4 verschillende soort boeken!

edit: En dit is natuurlijk alleen maar de nog te lezen boeken! Tussen mijn al gelezen boeken staan ook nog wat (wetenschappelijke) thrillers en zelfs het dagboek van Anne Frank! :p

Laatst bewerkt: 19 jun 2011
  8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Steve Berry - Het Complot van Parijs.

Geweldig boek, maar de dood van iemand schokte mij meer dan die kuttovenaar van Zweinstein. :'-(

Vanavond maar iets anders proberen.

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Laatste dag dat je gratis Map of Bones kunt downloaden!
    http://yousend.it/jdwf6K
    Het is gratis, dus why not? + het is van James Rollins / James Clemens! Weet je zeker dat je kwaliteit in huis haalt.

As a sidenote... Weet iemand of je bij álle nederlandstalige boeken gratis Verlsuiering krijgt, of alleen bij de boeken die door NL schrijvers geschreven zijn?
    Geen idee of dat boek wat is, maar ik ben wel een fan van gratis spul. :+

10. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb met dit boek eigenlijk geen idee, maar ik weet wel van het boekenweekgeschenk dat je hem praktisch overal bij krijgt. Hoorde wel positieve verhalen over dit boekje, in ieder geval veel mensen wilde hem wel hebben.
    Hoeveel boeken bestel jij wel niet per maand? ;)

edit: Ik heb trouwens de hoop opgegeven met Nachttrein naar Lissabon (Paul Mercier). Wat een verschrikkelijk boek was dat zeg, het filosofische en toevallige waren zo ernstig aanwezig dat het niet meer leuk was. Vanmiddag begonnen aan de bijbel van de literatuur, De Ontdekking van de Hemel.

Laatst bewerkt: 20 jun 2011
  11. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Gisteren begonnen met "Op Eigen Gezag" van David Baldacci :)

Ik heb altijd moeite met het uitzoeken van nieuwe boeken, weet nooit wat ik wil lezen :p

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Dunno... Te veel blijkbaar? :+

Boeken zijn tenminste tijdloos. De graphics verouderen niet, de muziek wordt niet oubollig. Vandaar dat ik er geen problemen mee heb een dikke backlog te hebben. Hoe meer hoe beter! :D
    Fantasy! :cool: Dat al eens geprobeerd? :9

Ik weet iig altijd precies wat ik wil. Ik probeer meestal ver weg te blijven van realistische dingen. Het leuke van boeken is voor mij dat je dingen meemaakt die normaal nooit zouden kunnen.

Niet dat ik er op tegen ben om andere dingen te proberen, want volgens mij heb ik in het vorige topic eens geroepen 'nooit' sci-fi te gaan lezen. En kijk me nu...:lol: Zo ben ik een beetje op zoek naar 'leuke' boeken over WOII, maar ik ben vrij specifiek in wat me leuk lijkt. Maar goed, het is niet alsof ik vastgeroest zin in 1 genre. Wat veel mensen hier wel lijken te denken.

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.735
    Ik heb nog altijd HhhH liggen. :+
    Alhoewel die nou niet echt te bestempelen is als leuk. :+

Overigens is natuurlijk De Aanslag een must WWII boek.

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Heb Rollins op mijn Twitter. Lees geregeld zijn tweets en nu toevallig een uitleg via YouTube bekeken over Devil Colony toen ik een link via zijn twitter aanklikte. Gaat echt een gruwelijk vet boek worden. Helaas nog wachten tot 15 september, terwijl de eerste datum 22 mei was. :cool:

Map of Bones. Is de Nederlandse titel daar al van bekend? Laat het aub niet het Maya Mysterie zijn, want die koop ik niet.

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Zal eens dat boek opzoeken. ;)

Omschrijven wat je zoekt in een WOII boek komt altijd wat respectloos over en soms wisselt het ook wat. Het ene moment wil ik Saving Private Ryan of Brothers in Arms (bv) in boekvorm. Gebaseerd op waargebeurde dingen, maar niet persé volledig waargebeurd met toch lekkere spanning en actie. :9
    Het andere moment wil ik ook wel een boek waar de spanning niet zozeer van de geweerschoten komt, maar meer, ehm... 'psychologisch' is.

Ach ja, ik blijf gewoon kijken totdat ik een boek zie waar de beschrijving met me 'klikt'. Daar ben ik (tot nu toe) meestal wel goed in. :p Nu duurt het gewoon wat langer omdat ik niet echt thuis ben in dit genre.
    Map of Bones = Steen der Wijzen

16. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Weer zo'n beetje vakantie, een periode waarin ik altijd veel lees. Op het moment weet ik echter niet echt welke boeken ik wil gaan lezen.

Vrienden van mij zijn gek van het nieuwe boek van James Worthy, dus ik denk dat ik die eens ga checken.

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Je krijgt het dus gewoon bij alles wat nederlandstalig is

Geen idee of ik het ga lezen, maar ik heb er iig al meer interesse in dan ik in het boekenweekgeschenk had.

18. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Buiten Harry Potter om niet echt :p

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Bereid om het te proberen? Anders heb ik nog wel wat aanraders (al weet je vast al wel welke dat zijn mocht je dit topic een beetje gevolgd hebben :p)

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Welke James Rollins is dat met die groen kaft in het Engels?

Heb ze allemaal gelezen, maar blijf benieuwd natuurlijk. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina