Nederhop [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

1. Edjuuuuuh

Edjuuuuuh -

Leuk Bevonden:
    61
  2. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    [yt]9_YRwih_GxE[/yt]
    Hard deze:)

3. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Geef mij deze kauwgomballenrap maar

[yt]ttASoOySBxI[/yt]

4. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
  5. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798

Tegen m'n verwachting in toch een fantastisch album geworden.

[yt]WuDKiS5Um_Y[/yt]

[yt]85pYgvO9Xkg[/yt]

Laatst bewerkt: 18 jun 2011
  6. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Houd normaal gesproken helemaal niet van Nederhop, maar Kempi kan ik best waarderen :). Toffe plaat idd.

7. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind kempi nog steeds niks. Toch wel cool dat ie een beetje andere dingen maakt, zoals dat nummer down van hem. Maar het wachten is voor mij nog echt op het nieuwe jiggy album.

8. Seh

Seh Guest

Inderdaad, koning punchline. _O_

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Wat kan ik verwachten van dat album van Kempi? Weer same old, same old of 'Oooh Diana'-taferelen?

Nederhop is een beetje matig laatste tijd. Enige waar ik naar uitkijk is Fresku's nieuwe album en Rico & Kubus' album.

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Het is compleet anders maar wel het niveau van 'De Zoon', vind ik. De 2 tracks die ik hierboven gepost heb geeft wel een goed beeld van het album. Het nummer postduif vind ik wel so du shiii, so du shiii, so du shiiit

Laatst bewerkt: 18 jun 2011
  11. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Moet zeggen dat het me wel bevalt. De man zoekt duidelijk de grenzen op van het hiphop genre zoals een Kanye West dat ook deed. Verder is hij vooral heel schuldbewust richting zijn familie en vrienden in zijn teksten. Favorieten zijn Down, Postduif, Na Du Show, Zo Alleen, Dagdromen, Dagen vd Bijbel II.

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ah, ik heb er wel meer:

- Du intro
    - Down
    - VoodoPriest
    - Postduif
    - Na de show
    - Blijven wij
    - Moordzaak
    - Dagdromen
    - Not human

Andere tracks zijn niet zo slecht dat ik ze wil skippen maar klinken veel als opvulling van het album, beetje jammer. Dat zijn ook de tracks die je niet wilt luisteren na een aantal luistersessies achter elkaar.

Ik mis dit nummer op het album:
    [yt]2n_XilTCoNc[/yt]

Oeh oeh, die wil ik ook!

Vooral benieuwd naar Fresku, wat Rico gaat doen is voorspelbaar. Aparte teksten op electrobeats.

Laatst bewerkt: 21 jun 2011
  13. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Oh ja, Fresku is compleet onvoorspelbaar 8).

Wat ik toch even kwijt moet. Iedereen weet dat ik allesbehalve een Kempi fan ben, maar denk dat ik me een stuk harder erger aan Fotosynthese. Even een oprechte vraag, kan iemand mij uitleggen wat er zo dope aan die vent is?

14. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ben je nou sarcastisch? Fresku zit nu in een totaal andere fase als bij z'n vorige album. Ik wil horen of ie nog gegroeid is. Rico wil ik ook luisteren maar mijn verwachting zal wel overeen komen met het album.

Geen idee, want ik vind hem waaaack.

15. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Hij had (Met nadruk op 'had') de gimmick dat 'ie jong was en heeft toentertijd echt wel goeie tracks heeft uitgebracht, maar het feit dat 'ie bij RAEN z'n nieuwste clip heeft uitgebracht, ramt m'n hele idee van dat label naar onder. Killian vond ik al een twijfelgeval (Voor RAEN, want Killian is dope, maar vind ik niet zo goed bij RAEN passen), maar Foto is inderdaad echt niet dope meer en hoort TOTAAL niet thuis bij zo'n 'groot' label.

http://www.youtube.com/watch?v=9_YRwih_GxE

16. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk houd ik me niet bezig met wie er bij welk label zit. Killian heeft een relaxt stemgeluid en een paar goede tracks met goede teksten die ik voel. Fotosynthese heeft dat voor mij ook. En ik houd wel van rustige nummers op zijn tijd, zoals bovenstaande. Vind van beide niet alles chill wat ze maken maar dat vind ik van geen enkele artiest. Naar kempi kan ik echt niet luisteren trouwens. Maar zal bovenstaand album toch nog eens proberen.

Kijk ook uit naar een nieuwe Jiggy. Ook wel naar een nieuw solo album van Typhoon trouwens. :)

17. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ie jong was/is vind ik persoonlijk alleen negatief eigenlijk, nja, niet negatief omdat ie jong is. Maar vind het wel echt tergend dat ie heel erg wijs doet. Met die "Jongensdroom" track ook al. Hij zit alleen maar te "huilen" om niets. Hij heeft alles wat zijn hartje begeert en nog steeds doet hij niks anders dan klagen. Dan zegt ie weer dat ie eigenlijk niet mag klagen en dan gaat ie gerust weer verder (met klagen that is). Bij Fresku hoor je gewoon dat het puur frustratie is, vind het bij Foto zwaar geforceerd overkomt. Fotosynthese heeft in mijn ogen nog helemaal niets bewezen. En tja, over RAEN Music. Vind het een dope idee (een label dat vooral voor de inhoud gaat). Maar ik word daar gewoon een beetje moe van, al dat geklaag. Het is gewoon niet meer mijn ding, heb zowat alles wel een keer gehoord. Fresku heeft mij erg weten te verassen met "Twijfel", maar vond zijn album ook erg gehaast over komen. Hoogstens vier tracks die ik erg dope vond, de rest viel allemaal een beetje tegen en kwam vooral over als opvulling. Hoop dat ie een betere balans kan vinden tussen emo/grappenmaker. Dan kan ie echt heel erg groot worden! Maar goed, ik voel me net een ouwe zeikerd als ik zo zit te klagen (en zo is de cirkel weer rond). 8)

18. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    en zo komt het ook bij mij over
    want wat is er naast de door jouw benoemde klaagnummers nummers dan?
    dan heb je de onderwerploze tracks of tracks die gaan over vrede..
    Alles om je heen afzeiken en beklagen is altijd al erg populair geweest bij hiphop.

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Typisch geval van een 'niets te vertellen'-rappertje. Niet mijn ding dus. Daarnaast is hij niet eens muzikaal.

20. Seh

Seh Guest

Is een eigenschap van de mens. Kijk de geschiedenis er maar op na. ;)

Het nieuwe album van Kempi eens geluisterd, heeft inderdaad zoals iemand hier zei wel wat weg van wat Kanye een tijdje terug deed. De grens opzoeken. Niet allemaal even geslaagd, maar kan het wel waarderen. Hier zit meer werk in dan Hef met bitches en money.

Ik heb trouwens Raen music helemaal gevonden, dope label. _O_ Snap niet hoe ik die zo goed als helemaal gemist heb de afgelopen 5 jaar.

Deel Deze Pagina