De Grote Voetbaldraad [Deel 36]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    leuk .. maar wat is je bron?

altijd mooi dat het begrip "schulden" zo wordt opgeblazen in de voetbalwereld, iedereen roept maar wat zonder dat ze economische achtergrond hebben of inzicht hebben op de balans/resultatenrekening

Laatst bewerkt: 22 jun 2011
  2. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar geef ik je idd gelijk in, zo vraag ik me af of een soort van hypotheek op het stadion (als dit van de club zelf is) wel of niet als schuld word gezien, ik denk het wel.

3. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Hier staat het.

4. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    oke thnx, maar zij melden ook niet waar hun cijfers op zijn gebaseerd

maargoed dat er iets structureel mis is natuurlijk duidelijk, maar je moet je niet blind staren op alleen schulden. Je hebt ook nog belangrijkere dingen als solvabiliteit. Schulden zijn als journalist natuurlijk wel makkelijk van de balans te halen, maar aan de andere kant op de balans vind je bijvoorbeeld geen waarde als 50-100-170 miljoen terug voor een speler als Ronaldo of Messi. Voetbalclubs zijn rare bedrijven en lastig te waarderen, daarom blijven de grote accountantskantoren er ook af.
    Om het hele probleem aan te pakken moet de UEFA gewoon salarycaps in gaan stellen, dat zou de beste stap zijn, dan pak je ook gelijk die opkomst van mensen als Abramovic, die vent van ManCity en nu die nieuwe vent bij PSG aan, die maken het voetbal echt kapot.

5. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Aan de andere kant pompen die mensen wel vele miljoenen in het voetbal waardoor de markt op gang blijft. Zo koopt Chelsea Torres van Liverpool en Liverpool vervolgens Suarez van Ajax. Ajax heeft die miljoenen hard nodig om overeind te blijfen.

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat is idd best triest.

7. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar je kan geld in Griekenland blijven pompen houd je ook de markt op gang, maar er verbetert natuurlijk niks.
    Niemand heeft er baat bij dat er teveel goede spelers bij clubs op de bank belanden en die door te hoge salarissen niet meer willen spelen bij andere clubs.
    Die hele spaanse competitie is bijvoorbeeld verziekt, Barcelona wordt kampioen of Real Madrid .. de rest komt gewoon niet eens in de buurt. Is natuurlijk leuk als Barcelona een club helemaal wegtikt of dat Real madrid elke week met meer dan 5 doelpunten wint, maar het slaat natuurlijk nergens op.

8. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Deze bron moet oud zijn, want Arsenal heeft sinds 2006/2007 een nieuw stadion en heeft dat helemaal zelf betaald (430miljoen). Dat hebben ze inmiddels afbetaald en mede daarom hebben ze ook nauwelijks geïnvesteerd in transfers voor een aantal jaar. Komt bij dat Wenger elk dubbeltje omdraait, want ze hebben sinds afgelopen seizoen het stadion afbetaald en hij had dus weer meer geld beschikbaar. Arsenal en Bayern zijn qua financiën voorbeelden voor elke topclub.

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Mijn favoriete team ooit weer een keertje samen? :eek:

_O_

10. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Zou moeten lukken toch. Het grootste gedeelte is toch allang klaar met voetballen en werkloos. Litmanen en Seedorf zijn de Laatste der Mohikanen en Jari heeft al toegezegd, terwijl Clarence misschien net dan weer is begonnen met een tweede seizoen Milan.

11. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Hoorde van m'n broertje dat Del Piero ook komt. Ik ga wel even kijken denk ik.

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Bij jou op de bank betekend niet bij de concurrent op het veld lijkt het af en toe wel te worden.

Dat zijn ook mijn helden :) Wil ook zeker wel gaan kijken. Enig idee wanneer dat is?

13. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Lijkt het inderdaad erg naar, kwalijke ontwikkeling.

En die afscheidswedstrijd van Van der Sar is na afloop van/tijdens de open dag, op 3 augustus.

-edit-
    hier kaarten te bestellen:
    http://www.ajax.nl/Tickets-Travel/N.../Officiele-afscheidswedstrijd-Van-der-Sar.htm

De wedstrijd begint om 17:45 en kaarten zijn €25.

Laatst bewerkt: 23 jun 2011
  14. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik heb nog niets kunnen vinden, maar betekent dit dat alle half 1 duels vervallen?

15. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn 4 half 1 -duels vervallen. :)

16. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Hopelijk weet Edwin ook Reuser en Landzaat te strikken!

17. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Vergeet Tarik Oulida niet, de Held van Athene!

18. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Zojuist heeft de keeper van Canada gescoord op het jeugd WK tegen Engeland :cool:

[yt]n87oKk4BnPI[/yt]

19. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Wat een toffe keeper :cool:.

20. Viktortje

Leuk Bevonden:
    11
    Hij loopt het hele veld over en wordt ook uitgefloten omdat het zo lang duurt :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina