Nee, het is een studie met een heel brede (maar heel academische) basis, waarna je heel veel vrijheid hebt om je einddoel te behalen, wat gewoon resulteert in een bachelor
Mijn inzet gaat ook veranderen trouwens komend jaar. Tot nu toe veel vakken gehad die me niet interesseren (marketing, accounting & Finance, ben niet voor niks gestopt op Nijenrode), maar komend jaar Minor en Major kiezen. Ik ga waarschijnlijk de minor Development Economics doen, de major International Economics. Moet daarnaast nog wat keuzevakken kiezen. Ik heb vrijdag een sollicitatie gesprek voor studentassistent Internationale Economie, om het eerste blok komend jaar les te geven in het basisvak, aan het 2e jaar.
Ik wil komend jaar echt eens hoge cijfers gaan halen, wat dat kan ik sowieso. Mijn manco is alleen, dat als ik het idee heb de stof onder de knie te hebben, ik het dusdanig onder de knie heb dat ik 7ens haal, ik wil naar 8en.
Dit wil ik omdat ik het liefst begin met een academische carriere (promoveren, onderzoek doen aan de Erasmus), om vervolgens internationaal aan het werk te gaan (onderzoek, economische beleidsvoering). Om bij de Erasmus te kunnen werken kijken ze toch wel heel erg naar cijfers.
Laatst bewerkt: 22 jun 2011