Wait, wut? Toivonen staat veel liever in de spits dan aanvallende middenvelder. Daar heeft ie zoveel over gezeurd in het begin dat hij bij PSV kwam.
En ach, als je die 14 miljoen van Dszudszak wegstreept tegenover de kosten van Mertens en Strootman, hou je nog 1 miljoen over. Al zou dat van Wijnaldum waar zijn, heb je dus een 'tekort' van 3 miljoen. Engelaar, Bakkal en Maza mogen in ieder geval weg, dus het dekken van die 3 miljoen moet op zich haalbaar zijn. Daarbij komt dat ze de salariskosten met 3 miljoen per jaar hebben verminderd. Beetje te simpel geredeneerd misschien, maar ik vind de uitgaven nog niet eens zó belachelijk gek.
Overigens is de continuïteit op sportief gebied voor PSV nog steeds belangrijk. Volgens mij las ik een tijdje terug nog een interview met Tiny Sanders waarbij hij zei dat ze nog steeds begroten op eens in de drie jaar Champions League. Zou PSV nu geen spelers van niveau meer aantrekken, zak je net als Feyenoord weg tot een niveau waarbij je helemaal geen Europees voetbal meer speelt en die inkomsten misloopt. De bedrijven steken nu juist ook geld in PSV omdat het zo'n uithangbord is voor de regio Eindhoven, dus die zien denk ik graag dat PSV op sportief gebied bovenin mee blijft draaien.
Laatst bewerkt: 28 jun 2011