Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik kan je foto's niet zien!

/edit: o, nu zie ik er 2, maar dat is nog niet genoeg om te kunnen vergelijken. 8)

2. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga ook voor 3 en 1 bij jouw vraagstuk Tom. Vooral de eerste van de tweede serie vind ik erg vet!

3. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben het eens met GDZR, 3 en 1 zijn de beste IMO :)
    Zijn er lekker uit gekomen Tom, alleen de aller eerste foto vind ik wat minder vanwege de belichting, lijkt net alsof Remco's neus scheef is :+
    Voor de rest erg tof!

En Remco, die foto van de storm is echt baas!
    Mijne geven ook zo'n effect maar kwamen er totaal niet boeiend uit voor de rest, die van jou daarintegen!
    Hij staat alleen scheef.... :+ (just joking!)

En Henrive, nette serie man!
    Een vriendin van me heeft die apps ook, toen ik dat voor de eerste keer zag was ik gelijk verkocht, kan niet wachten tot mijn iPhone binnen is :+

Laatst bewerkt: 30 jun 2011
  4. Remco

Remco Guest

Ik vind ze allemaal tof!

Maar, ik ga bij beide voor numero 2 :)
    Bij de eerste ga ik voor 2, omdat ik de belichting het fijnste vind en de pose het meest relaxed.

Bij de tweede ga ik ook voor 2, de vignetting en de kleuren komen daarin het beste uit imo!

Maar nogmaals: allemaal fucking fantastisch!

Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2011
  5. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    De derde van vraag 1, en de eerste van vraag 2.

Eerste vraag vind ik de derde vrij duidelijk beter eigenlijk. Bij de tweede vraag vind ik 2 & 3 overgeposeerd.

6. Remco

Remco Guest

:+

Je hebt wel gelijk, alleen vind ik het bij de 2e van 2 totaal niet storend.

7. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Wat is het precies wat je stoort aan het overgeposeerde? Ben ik wel benieuwd naar.

8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik snap wel wat Henrive bedoeld.
    Hij komt erg geposeerd over wat de sfeer uit de plaat haalt, de 1e is bijvoorbeeld veel speelser en met een meer natuurlijkere uitstraling en daardoor oogt dat veel fijner.
    Tenminste, zo zie ik het :)

9. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ah zo. Interessant. Ik vind de derde foto van de tweede serie wel teveel geposeerd. Niet extreem storend, maar toch. De tweede daarintegen, buiten dat ik weet dat hij geposeerd is, niet. Daar valt het me helemaal niet op. En de eerste inderdaad ook niet.

10. JeePee

JeePee Guest

Toffe foto's man! Ik ga ook voor 3 en 1, met dezelfde onderbouwing als die Gdzr gaf. 2 van 2 vind ik ook vet. Bij 3 van 2 is de scherptediepte niet helemaal lekker.

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Oh wtf, ik vlieg zondag naar Boedapest voor een meeting en twijfel of ik mijn spullen meeneem.
    Waarom? Vraag je je misschien af...

Nou, ik heb nog geen zonnekap binnen voor mijn Sigma en ben bang dat ik hem beschadig + dat ik weinig vrije tijd heb omdat ik toch echt voor mijn werk heen ga.

Arghh....Volgens mij is Boedapest echt een prachtige stad om te fotograferen.....

12. JeePee

JeePee Guest

Gewoon meenemen en extra voorzichtig doen? Boedapest is inderdaad een prachtige stad! Je baalt als je 'm thuis laat ;)

Edit://
    Zonne grote vuurbal jonguh!

Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2011
  13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Daar heb je ook wel weer gelijk in, ik kan alleen zondag overdag de stad door....echt mooi weer wordt het niet en volgens mijn collega is het echt een smerige stad.

Al heeft die dwaas helemaal niets met foto's, dus veel zegt dat nu ook weer niet :)

14. Remco

Remco Guest

Smerig = goed. Krijg je lekker sfeervolle foto's van :)

15. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Dilema! Ik kan een tweedehands Canon 7D body krijgen voor rond de 800 a 900 euro. Nu heb ik net een Canon 550D aangeschaft, maar ik heb ook een financiële meevaller. Nu begrijp je het al... Ik zit me lekker te maken. Wat te doen?

A) Moet ik als beginnend fotograaf lekker bij mijn Canon 550D blijven en me geld stoppen in een nieuwe lens en over 1 a 2 jaar upgraden? Qua foto kwaliteit zal het tenslotte ongeveer gelijk blijven.

of

B) Deze "kans" aangrijpen om te upgraden? Betere body, knoppen indeling, etc.

Laatst bewerkt: 30 jun 2011
  16. Edjuuuuuh

Edjuuuuuh -

Leuk Bevonden:
    61
    Er zijn daar ook aardig wat kastelen in de buurt waar je in kan.
    Altijd leuk.
    en je komt er de gekste dingen tegen.:9

17. Remco

Remco Guest

Ik zou zeggen, verkoop lekker die 550D en gebruik die meevaller voor die 7D, als het je dan toch niet zoveel extra kost :)

18. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben momenteel wat bij mijn camera aant spelen.

[​IMG]µ

Gewoon willekeurig geschoten.

Al ben ik van plan om gewoon Canon 550D met Sigma DC 17-70 f/2.8-4.0 Macro OS HSM lens aan te schaffen. Of heeft iemand mss nog betere lens voor ongeveer zelfde prijs van die lens?

19. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Nice, maar het effect word sterker als de achtergrondfiguren verdwijnen. ;)

Die sleutel is ook vet. Macro opnames, of foto's die zo bedoeld zijn, kan ik altijd wel waarderen.

Zelf ben ik meer van de landschapsfotografie.

Mijn favoriete fotograaf is de heer Corbijn. Die doet veel met portretten. Geweldige en boeiende man om naar te luisteren. Nooit ontmoet, maar ken veel van zijn werk door een oude opleiding van mij.

20. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Al in het Foam geweest dan?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina