De Grote Voetbaldraad [Deel 36]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    :lol:

Heerlijke discussiepartner ben jij, ga zo door! :thumbs:

2. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    prima, ik zal mijn pilletje nemen.

3. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    wat wordt genieten :D

4. robbin92

robbin92 Atletico y Feyenoord

Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk trouwens dat Gini gaat floppen bij PSV, iedereen schat hem naar mijn mening veels te hoog in. Eerste seizoenshelft werd pijnlijk duidelijk dat die totaal geen overzicht heeft en geen finesse in zijn steekballetjes. Eigen dunk van hier tot Tokyo dat die op 10 moest spelen.
    Tweede seizoenshelft schoot hij er ineens een paar in, maar vaak was zijn spel dramatisch (behalve tegen psv).
    Misschien dat hij zich kan optrekken aan het niveau van andere psv-spelers en bewijst hij mijn ongelijk, maar ik hoop dat niet!

Trouwens Wijnaldum werd boos toen supporters ze uitfloten toen het 0-0 tegen De Graafschap stond, veel plezier bij PSV dan !:+

5. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hulde voor je post, de spijker op zijn kop :thumbs:

6. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    De vergelijking tussen een voetbalclub en een bedrijf gaat toch wel mank. Ja er komen veel zakelijke dingen bij voetbal kijken maar de kern is nog altijd het voetbal zelf. En daar komen dingen als clubliefde en emotie bij kijken.

7. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat wilde ik ook zeggen, maar blijkbaar was mijn post te cryptisch om in een discussie mee te kunnen doen. :b:

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hoezo? Hij kan er toch voor zorgen dat iedere club voor prijzen speelt. Probleem opgelost toch?

9. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Het kenmerk van een topsporter is over het algemeen wel dat hij zich optrekt aan het niveau van de spelers om hem heen. Dat zal voor Wijnaldum ook wel gelden. Of hij het daadwerkelijk gaat maken bij PSV moet nog maar blijken natuurlijk, dat weet niemand. Voor hetzelfde geld raakt hij bij de eerste wedstrijd geblesseerd en zie je hem de rest van het seizoen niet meer.

*iets met koffiedik kijken*

Is de transfer trouwens al definitief rond?

@Gforce: tja, dat is waar, maar kijk naar Wijnaldum die kon dat bij Feyenoord ook niet. :+ Je bent zo goed als de spelers om je heen. Messi was ook niet de beste van de wereld als hij niet in het beste elftal van de wereld zou voetballen. Kijk maar naar zijn prestaties bij Argentinië bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt: 30 jun 2011
  10. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Waarom zit je je dan zo druk te maken dat hij weggaat bij Feyenoord, als je vind dat hij er eigenlijk niet zoveel van kan?

11. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Is het toeval dat Vitesse een banner heeft op de site voor het aanschaffen van een seizoenskaart '11/'12 met een foto van Van de Brom erop? :+

http://www.vitesse.nl/

12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
  13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Die site doet gewoon pijn aan mijn ogen 8)

14. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Voetballers zien hun beroep tegenwoordig toch echt als werk, derhalve is het voor een voetballer dus exact hetzelfde als voor mij. Als ik ergens kan gaan werken waar ik het dubbele verdien met uitzicht op nog veel meer dan doe ik dat ook. Ik snap niet wat het vershil is?

Clubliefde stelt niet zo veel voor, dat bestaat gewoon niet voor een voetballer. Daarvoor zijn de bedragen gewoon te hoog geworden, De verschillen zijn daarvoor ook te groot, je kunt tegenwoordig bij een middelmatige buitenlandse club vaak meer verdienen dan bij de topclubs in NL. Er zijn echt nog wel spelers die clubliefde voelen, maar in the end gaat het gewoon om het geld.

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    +1

16. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Vaak hangen dit soort discussies ook samen met de 'grootsheid' van de betreffende spelers, is mijn gevoel. Zidane kón het maken om van Juve naar Real te gaan, net zoals Beckham toen hij van ManU naar Real ging. Dat soort spelers werden ook na die transfer volgens mij nog met open armen ontvangen bij hun oude clubs. Dat zou voor Messi ook gelden, al zou hij naar Internazionale gaan (bij wijze van).

En verder: als Wijnaldum eerst kampioen met Feyenoord was geworden, was de emotie onder de supporters eerder positief dan negatief (zoals nu) geweest.

Clubliefde creëert een speler niet zelf, maar bestaat eerder bij de gratie van de supporters. Of ze een speler iets gunnen of niet heeft misschien ook te maken met datgene wat die speler voor de club heeft betekent. Dat heeft Wijnaldum in dit op zicht misschien 'fout' gedaan of nagelaten, maar ja van het huidige Feyenoord mag en kan je niet verwachten dat ze elk jaar meedoen om de prijzen. Dus is het logisch dat Wijnaldum kiest voor een sportieve en financiële verbetering. Een topsporter wil immers maximaliseren! Supporters hebben daar over het algemeen geen boodschap aan.

Kijk naar Theo Janssen en zijn transfer naar Ajax. Daar is helemaal niet zo'n rel ontstaan terwijl Janssen ook naar een directe concurent is gegaan eigenlijk. Janssen had gewoon meer krediet opgebouw door het succesvol zijn binnen Twente.

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Lees dan dit eens kwibus, in plaats van dat je aanhaakt aan de uitspraken van anderen:

Bottom Line: Je hebt een contract, daarin staat wat er van jou verwacht wordt en wat je beloning is. Wat is daar anders aan dan bij het aangaan van een contract met jou werkgever?

Al wil jij anders beweren, prima, leuk voor de discussie, maar kom dan niet met bijvoorbeeld een Totti die al miljoenen verdient, de sterspeler is bij een subtopclub in Italie en zijn zakken al gevuld heeft.

18. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Njah ik heb het hier ook een aantal keer aangehaald. Bij VI werd door Vd Gijp en Derkssen constant geroepen dat hij finesse en overzicht mistte voor de 10, en iedereen nam dat klakkeloos over. Toen begon hij te scoren en was iedereen het totaal vergeten, Derkssen en vd Gijp inclusief.

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Die gasten roepen ook maar wat. Omdat ze een programma hebben, hebben ze ook meteen gelijk? Vaak is het alleen maar ouwehoeren wat ze doen.

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Doel je met "het" op de algemene kritiek, of op de kritiek op zijn finesse en overzicht?

Vergelijkbare is natuurlijk het geval geweest (of eigenlijk: is nog steeds het geval) met Siem de Jong.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina