Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het beste zelf even dat boek van mij lezen en op www.forum.dutchbodybuilding.com de stickies lezen want dan hoef je niet steeds van alles te vragen.

2. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    9%? Met die voeding? :confused:

http://forum.dutchbodybuilding.com <--- staat bergen (wetenschappelijk onderbouwde) informatie.

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Enorm veel informatie inderdaad, alleen jammer van sommige users op dat forum.

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Inderdaad.
    Iedereen denkt het daar altijd beter te weten en krijg je vaak 100 verschillende (persoonlijke) theorieƫn om je oren gegooid.

Daarnaast vind ik het altijd behoorlijk onoverzichterlijk om de juiste info te vinden.

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm ik mag even geen pasta's en rijst meer knagen van de doc omdat ik verstopt raak haha.

6. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Verstopt? Met zoveel vezels? lijnzaad+olijfolie does the trick O-).

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ga nu gewoon over op volkoren pasta en silvervlies rijst.

Ben vorige week op de eerste hulp beland met erge maagpijn. Eerst dachten ze blinde darm of galstenen. Na echo bleek het niet zo gelukkig.
    Net bij de doc geweest, beetje m'n eet schema besproken en volgens hem komen de klachten waarschijnlijk omdat ik teveel pasta eet, wat in je maag nog een beetje uitzet en voor problemen kan veroorzaken.

Gelukkig is m'n tante diƫtiste geweest dus daar ga ik dit weekend even een geballanseerd eetschema mee maken.

Laatst bewerkt: 30 jun 2011
  8. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja ziek he? Het is wel zo dat ik bijna dagelijks sport, dus al het vet wat ik zou moeten krijgen gaat er gelijk af heb ik het idee.

9. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Volgensmij is ie eerder verbaast dat je niet skinny-fat bent met die voeding, je eet echt niet veel hoor dus er is niks zieks aan.

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Crappy fototje van mn rug. Begint de vormen wel wat beter te zien nu

11. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Gaat goed man! Schouders beginnen ook mooi door te komen!

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Thx. Dit weekend ff een goed eet schema in elkaar puzzelen. Volgens mij haal ik echt de 2500 kcal niet eens. Terwijl ik toch redelijk wat eet. Als ik het niet haal moet ik maar is even kijken naar iets waardoor ik het wel wat sneller haal. Heb eigenlijk ook wel vaak honger, maar als ik dan wat eet heb ik na 1 uur weer honger..

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    2500 kcal moet toch met 6 ~ 8 maaltijden wel goed te doen zijn?

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik eet 's ochtends wat brood, 2 sneetjes fzo met pindakaas. Smiddags vaak 4 tosti's of gewoon bruin brood met kipfilet of ham. 's avonds eet ik wat de pot schaft. Aardappels vlees groente vind ik nooit zo smakelijk, dat eet ik dus niet zoveel, maar als er rijst fzo bij zit dan eet ik 2-3 borden. Later in de avond pak ik nog 2 sneden brood met pindakaas.

Misschien haal ik die 2500kcal wel, maar denk dat dat te weinig is voor mij, waardoor ik dus redelijk snel weer honger heb. Moet dus meer kcal naar binnen werken.

Iemand had hier een keer zo'n online progje waarmee je precies kon aangeven hoeveel je eet. Daarin zag je dan Hoeveel calorieen eiwit en vet het was, heeft iemand die link nog?

Laatst bewerkt: 1 jul 2011
  15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bedoel je niet de eetmeter2000?

En volgens mij zit je niet echt in de buurt van de 2500 hoor!

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Die bedoelde ik ja! Dan kan ik uitrekenen hoeveel ik eet. Weet dus niet hoeveel ik binnen krijg. Wss te weinig, vandaar de "honger"

Heb de eetmeter gebruikt van het Voedingscentrum, en zit inderdaad redelijk ver onder de 2500kcal. Namelijk rond de 2000kcal.
    Dadelijk is even naar de AH voor wat kwark en brinta.

Is het dan slim om magere kwark te nemen? Of is normale ook goed?

Laatst bewerkt: 1 jul 2011
  18. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Normale kom je natuurlijk wel sneller mee aan je calorieen, maar het was iets met dat je eiwitten voor de nacht had met kwark en voor de rest niet zoveel nodig hebt als je slaap dus kan zijn dat het daarom beter is om magere te nemen. Ik heb eigenlijk ook alleen de magere omdat mijn moeder die altijd toevallig meeneemt.

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ga straks gewoon wat bakken halen. En dan brinta voor in de ochtend. Moet gewoon iets hartigs hebben met redelijk wat cal erin. Om mn eiwitten te halen heb ik al een whey shake. Dus dan lijkt het mij dat ik beter voor de normale kan gaan vanwege de calorieen.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ah kreeg net een piccie in mijn mail

zin in!

mbt extra kcal: als je toch al genoeg proteine binnen krijgt neem dan ook wat noten er bij. 600kcal per 100 gram en vol met goede vetten :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina