[Discussie] Bestaat er Buitenaards leven? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seh

    Seh Guest

    De vraag die ik stel omgekeerd, nice. En nu? :p
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Er zal vast wel érgens leven zijn, ik geloof niet dat dat intelligent is. Maarja dat is gewoon natte vinger werk.
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind het woord leven al zo beperkend, want het neigt direct naar vergelijkingen met wat je al kent. Je moet ervan uitgaan dat als er ergens 'iets' ontstaan is dat dit (hoogstwaarschijnlijk, chaostheorie) vanaf de allereerste bouwsteen al verschilt van wat wij leven noemen hier op Aarde. Planten en dieren zijn al zo anders, terwijl de opbouw van hun cellen toch van eenzelfde verre voorloper stammen. Moet je nagaan hoe iets zich zou kunnen ontwikkelen in een totaal andere omgeving!
     
  4. Seh

    Seh Guest

    Misschien kunnen wij hen niet eens waarnemen. Het zou helemaal een leuk iets zien als dat andersom ook het geval was.
     
  5. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Tweede keer in m'n leven dat ik een 'UFO' zie.

    Eerste keer was de 'ster' die plots begon te bewegen die hele tijd stil had gestaan en vervolgens weer een stop maakte om vervolgens met een hoek van 90 graden de andere kant op te vliegen.

    En nu zag ik dus ineens een groene licht met een vrij groot oppervlakte door de lucht heen zweven. Waarna het plots weg was. Heb helaas van deze vrij weinig kunnen zien omdat ik het eigenlijk net te laat zag.

    Ik woon vrij dichtbij een Militaire vliegbasis. Dus hoogstwaarschijnlijk zal het vast een nacht oefening zijn geweest van iets maar ik vind het wel raar. Want 1. het was om 2 uur 's nachts. en 2. het groene licht was gewoon heel erg raar het was geen lamp van een vliegtuig of helicopter.

    Ik heb redelijk wat nacht oefeningen gezien en deze zijn haast nooit zo laat nog in de nacht. Ook geen 1 keer heb ik zon "verschijning" van licht gezien want het oppervlakte van licht was gewoon te groot voor een normale helicopter of vliegtuig. Het vloog ook redelijk laag bij de grond.

    Ook het feit dat het ineens weg was is er erg raar. Aangezien het onbewolkt is.
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2011
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Het mooiste zou zijn als ook opeens je horloge een paar uur vooruit is gesprongen. :+

    Wie van jullie heeft de film Paul gezien? Ik zou ook wel zo'n alien willen hebben!

    Er vanuit gaande dat tijd oneindig is als ruimte kan je zeggen dat de kans dat 2 samenlevingen elkaar tegenkomen zeer klein is. Gebasseerd op de aanname dat 2 samenlevingen een specifieke tijd en locatie nodig hebben om elkaar tegen te komen. Maar dat maakt je redenatie nog niet juist.

    Waarom concludeer je dat een samenleving van 1 miljard jaar geleden in de huidige tijd verdwenen is? En ook al is het heelal zo gigantisch, waarom zou de afstand tussen 2 samenlevingen zo groot moeten zijn?
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2011
  7. Seh

    Seh Guest

    Het was maar een gedachte spinsel, meer niet. Onze zon gaat ook niet miljarden jaren meer mee, als we straks niet in staat zijn geweest om ons te settelen buiten ons eigen zonnestelsel zijn wij ook weg gevaagd als de zon het begeeft. :) Verder zaten er weinig diepe gedachten achter, gewoon een gedachtespinsel.

    Maar als je er van uit gaat dat tijd oneindig is even als de ruimte, dan is de kans inderdaad nóg kleiner om elkaar ooit eens te treffen. 8) Zou het wel echt awesome vinden als ik the first contact (of het bekend maken ervan, ook pirma, conspiracy much :p) mee kon maken.
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    De zon gaat juist wel nog miljarden jaren mee... En tijd oneindig??
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Precies, daarom zeg ik ook niet intelligent. Vast soort van bacteriën oid.

    @Juun: ik heb inmiddels denk al 100en UFO's gezien...
     
  10. Seh

    Seh Guest

    Ja foutje van mij (was laat, haha), weet niet hoe het precies zit maar het lijkt me niet dat we het nog heel veel miljard jaar kunnen doen met deze zon.
    [​IMG]
    Als je dit plaatje bekijkt, dan is het bij 10 miljard wel de max. :p
     
  11. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de zon het laatste is waar je bang voor moet zijn. Denk dat we tegen die tijd eerder weggevaagd zullen zijn door meteorieten, of door onszelf.
     
  12. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    Leven betekent toch niets meer dan de mogelijkheid van een ding om zich te vermenigvuldigen? Daarom verwacht ik dat er zeker ander leven in de ruimte te vinden is. Een ding wat zichzelf voortplant heeft veel meer kans om langer te bestaan. En dus een grotere kans om gevonden te worden. In mijn visie is het kenmerk leven dus niet beperkend.
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wij bedoelen net iets anders. Ik stel dat het woord 'leven' bij mensen naar associaties neigt (niet dat het feitelijk zo is) met wat we al kennen. Jij hebt het nu over de vraag of er leven is, terwijl ik mij afvraag hoe het er dan uit ziet. Ik vind dan ook niet de definitie van leven beperkend, maar het beeld dat het bij ons oproept over hoe het er dan uit zou moeten zien.
    Het is haast een filosofische kwestie: Hoe kunnen wij discussiëren en speculeren over iets waar wij geen weet van hebben. Kunnen wij überhaupt wel zo ver out-of-the-box denken dat we ons ook maar een voorstelling kunnen maken van wat er allemaal is of kan buiten onze planeet?
     
  14. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Daar denk ik dus ook vaak aan. Interessante kwestie..
     
  15. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    Oke, op die manier! Daar had ik nog nooit zo over nagedacht. interessant
     
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Als we zo gaan denken kunnen we beter kappen met de radio en de scans. Als we niet eens zeker weten dat we naar water of naar zuurstof moeten zoeken voor leven dan heeft het allemaal geen zin meer. Ik denk dat het leven op andere planeten wel vergelijkbaar is met het leven op aarde. Maar ik sluit natuurlijk niet uit dat er ook andere vormen van leven kan zijn. Zoals een piratenrobot planeet of diepzee duikende cowboygeesten planeet. _O_
     
  17. Rob X Tiger

    Rob X Tiger Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat we eerder bang moeten zijn voor onze eigen soort dan voor aliens of ruimtewezens, want we moorden elke dag, nuitig alcohol elke dag, sex elke dag, enzovoorts en dat gebeurt op xbox live en in het echte leven.

    Als ze hier komen en oorlog willen voeren met ons, terwijl ze stokken dragen en wij snipers, tsjaaz dan is het snel afgelopen.

    Willen ze vrede met ons, dan nemen we ze uit naar de discotheek Defqon, ze weten niet wat ze missen en dan willen ze nooit meer terug naar hun eigen planeet pluto of iets anders.

    We zijn superieur wezens :D
     
  18. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    [​IMG]
     
  19. Silver92

    Silver92 Active Member

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]
     
  20. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Als er ooit aliens komen hier en jij bent de eerste die ze tegenkomen, donderstralen ze meteen weer op. Wtf heb jij op gister? :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina