[Sport] Extreme Sports: Skateboarden, Mountainbiken, BMX, etc.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 18 feb 2009.

1. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, die lijst is ook niet echt representatief. Lage Vuursche is misschien ook wel wat. Is echt de mooiste baan waar ik tot nu toe heb gereden. Vandaag nog even geknald <3 Als het iets heeft geregend is het een ware racebaan met veel technische bochtjes, wortels, kleine jumpheuveltjes, wat kleine afdalingen met verraderlijke gaten. Leuk speelterrein!

Afgelopen week heeft mijn broertje bij de Aldi een helmcam gekocht voor 25 euro 8) Dingetje maakt superfilmpjes voor zo weinig geld. Alleen lullig dat hij vandaag het hele parcours had opgenomen en continu zijn stuur en 1 meter voor zijn voorwiel heeft gefilmd :lol:

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    En waarom is die lijst niet representatief? Heb jij alle routes al gefietst dan? :+

3. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Pfft lage vuursche op nummer 33 zetten en Bergschenhoek op 15 :+ Dat kan echt niet

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Mijn nieuwe stalen ros:

De Trek 6300. Ik ga hem dadelijk voor het eerst echt uitproberen op de mountainbike route Sint Oedenrode.

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    De mountainbike route Sint Oedenrode is echt een vette route! Het enige wat ontbreekt is hoogteverschillen. Er is wel wat hoogteverschil maar niet heel veel. Maarja wat wil je in Nederland hè. :+ Ik heb trouwens de verkorte route gereden, niet de hele route. Zie hier: routekaart 'n shit

6. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    [yt]KjmFDmnvdLI[/yt]

Ik ben benieuwd of Travis Pastrana dit jaar de Toilet Paper Roll weer gaat proberen, of dat dat maar gewoon een slap uitprobeersel was waar ie aandacht mee wilde krijgen.

[yt]UslPf5XxuYA[/yt]

7. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Kekke fiets joh!

Ben zelf ook nog aan het denken om een mountainbike of Fixed gear bike aan te schaffen. Vind het allebei wel tof eigenlijk.

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Zo'n fixed gear bike... wtf heb je daar nou aan? :9

9. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    idd, koop dan een singlespeed mountainbike. Dat is ook verdomd leuk speelgoed. Maar je hebt een mooie aankoop gedaan Dusky! Precies de fiets die ik je zou aanraden voor dat budget :cool:

Je hebt op de foto zo te zien een mat frame? Als dat zo is zou ik bij de achterbrug aan de kettingkant de beschermingssticker eraf fohnen en een grotere/dikkere aanschaffen.. ik heb dit te laat gedaan en heb nu aardig wat spatjes lak van mijn achterbrug. Dat krijg je als je een berg afrijdt en je ketting onderweg het lak van je achterbrug loopt te spanken 8)

Maar veel plezier ermee, wie weet dat we een keertje samen kunnen gaan rijden op een parcours wat een beetje tussen ons in ligt. Zag net dat die baan @ Sint Oedenrode ruim 100 km van hier is.

Nog een foto van mij inclusief mtb uitrusting:+, ik kan nooit zoveel foto's maken..durf geen dure camera ver op het parcours mee te nemen, juist op de plekjes waar coole spots zijn:

Dit blijft trouwens wel het meest bazige fietsfilmpje ooit:

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Waar woon je dan Jeffer? En wat voor fiets heb jij dan ("broertje")?

Maar dat is een vet filmpje inderdaad. Toen ik de vorige fiets die ik gebruikte (die blauwe gazelle, staat inmiddels bij Gdzr) ging lenen bij mijn oom liet ie me dat filmpje ook zien. Pff, dacht ie dat ie me iets nieuws liet zien. Ik zei "Ga er maar vanuit dat als er iets op internet staat, dat ik het gezien heb." :+

Maar dat is Urban Assault toch? Beetje te heftig nog voor mij. :+ Volgens mij is Cross Country eigenlijk altijd wel waar je mee begint. Ik kan me niet voorstellen dat je meteen met Down Hill of Urban Assault begint, daar ben je gewoon nog niet technisch genoeg voor.

Vanmiddag weer een leuk stukje gefietst, samen met Gdzr. We zijn ook nog een stukje over de Trials baan van Schijndel geweest. :9 Maar het meeste daar konden we niet over, omdat het te hoog of te stijl was, het is natuurlijk gemaakt voor motors en niet voor fietsen.

11. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Een Trek 6300, maar dan de 2010 editie :cool: En idd, meeste mensen doen gewoon aan XC. Downhillen lijkt mij wel vet maar het liefst wel een cursus vooraf, ik wil nog langer blijven leven. Het is wel leuk om met XC fietsen te springen en kleine drops op parcours te doen enzo, maar echte jumps en keiharde stunts, nee :+

Voor filmpjes kijk ik ook vaak op pinkbike.com, verschrikkelijk veel DH filmpjes heb je daar. Ik vind de filmpjes van deze Nederlandse gozer wel vet

http://www.pinkbike.com/video/156485/
    http://www.pinkbike.com/video/195787/

Woon zelf in reeuwijk, dorpje naast gouda.. dus midden nederland zou denk ik het meest centraal zijn?

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Pff echt overal liggen mountainbike routes, behalve precies tussen Reeuwijk en Schijndel. :+ Volgens mij kunnen we dan nog het beste de route Drunense Duinen doen. (zie vorige pagina)

Laatst bewerkt: 8 jul 2011
  13. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    In Drunen zou ik wel graag een keertje willen crossen. Krijgt altijd wel goede reviews. Is het alleen geen zandbak op het moment? Ik associeer duinen altijd met mul zand.

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Valt wel mee. Mijn familie woont aan de rand van de drunense duinen, wel in het stuk wat in Loon op Zand ligt, maar de paden zelf, die door de bossen gaan, zijn gewoon redelijk hard. Pas als je in een stuk komt zonder bos, dan krijg je al dat duinzand enzo

15. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag twee rondjes gereden in Lage Vuursche :cool: Lag er echt geniaal bij. En ik heb mijn kuit weer mogen verblijden met 6 extra tandwielwondjes. Tandwielen zijn best venijnig scherp. Mja om beter te worden moet je af en toe flink op je plaat gaan.

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    [vimeo]5558104[/vimeo]

Pff, wat zou ik graag een Contour camera willen voor tijdens het mtb'en / snowboarden. Dat lijkt me echt geweldig. Jammer dat ze zo duur zijn. De nieuwste, de Contour+ kost 499 euro... :'-(

17. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    [yt]-UwKX9Vhm70[/yt]

Shiit, die 540 bij 2:37 was echt sick! Ik heb nog nooit iemand op een fiets een 540 zien doen (buiten de vert ramp). Sowieso is het hele filmpje echt sick. Bijna alleen maar vette tricks.

Laatst bewerkt: 13 jul 2011
  18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213

Kyle Loza - 369
    Travis Pastrana - 5.918
    Robbie Madison - 150

Ik heb zelf ook op Pastrana gestemd. Ik vind hem gewoon echt de beste extreme sports atleet die er op dit moment is en die gast is echt in staat om alles te winnen. Volgens mij zou ie zo op een skateboard stappen de megaramp in en winnen als ie wilde. :+

19. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Vind het persoonlijk gewoon vette fietsen, en vet om in de stad mee te crossen. En er zelf een te bouwen, ook nice.

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Net voor het eerst wezen wakeboarden! Foto's volgen later, door Gdzr. Het was erg vet, maar wel extreem koud. :9 Het opstaan vond ik nog wel het moeilijkste. Als je eenmaal staat dan valt het wel mee.

Deel Deze Pagina