Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Mooi om je progressie te zien en in wat voor staat je lichaam even is geweest in 2011. Mooie comeback zeg.

2. Maikel BRL

Maikel BRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik dit soort filmpjes zie wil ik ook echt serieus gaan beginnen. Ben nu 4 maanden bezig en weeg erg licht en zie verder ook niet veel resultaat. Enige wat ik merk is dat me armen wat groeien. Ik weet ook dat ik niet teveel moet verwachten na zo'n korte tijd, maar als je wat resultaat ziet werkt het wel motivatie verhogend. Zit zelf bij een kleine sportschool waar niet echt veel support is. Moet het meer van me vrienden hebben die al langer trainen, ben zelf erg druk en heb veel wisselende tijden zo kan ik bv meestal maar 2 a 3 keer sporten in de week. Na de zomer begint ook de basketbal weer!

Waar halen jullie de tijd vandaan? En die eetschema's? Wat doe je als je bv de ene dag op bepaalde tijden niet kan eten ofzo?

3. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb misschien makkelijk praten omdat ik student ben, maar de tijd maak ik ervoor vrij. Als ik afspraken maak houd ik er rekening mee dat ik moet fitnessen. Op een gegeven moment weet je niet beter dan dat je elke week 3/4/5 x per week naar de sportschool gaat. Ik laat er wel veel voor.

Een eetshema haal je niet zomaar ergens vandaan. Dat is veel zoekwerk, want je moet er een maken die bij jouw doelen en behoeften aansluiten. Ik weet hier ook nog te weinig van, maar overal wordt je aangeraden om het boek 'Burn the fat, feed the muscle' te lezen. Dit ga ik dus ook dit weekend mee beginnen.

En als je op bepaalde tijden niet kan eten, s dat erg lastig natuurlijk. Wat hier de juist oplossing voor is weet ik niet. Ik voeg vaak 2 maaltijden bij elkaar, als ze anders te kort op elkaar ztten (dit zal wel niet de juiste oplossing zijn) of ik doe het gewoo later, waardoor ik mijn eetschema dus een paar uur verschuif.
    Dit gezegd hebbende, wil ik even opmerken dat ik er ook niet al te vele van weet:+
    Maa rop DBB kun je de stickies lezen (zeker een aanrader) en er zijn hier wel een paar ervaren mensen die je het beter kunnen vertellen.

4. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Grote veranderingen aan je lichaam zul je ook niet snel zien, dat is ook juist wat het zo respectabel maakt wanneer je daadwerkelijk wat weet neer te zetten (dit slaat niet alleen op trainen trouwens, filosofische zeikerd dat ik ben 8)).

Een maaltijd missen maakt echt geen bal uit, je gaat geen spiermassa verbranden omdat je 2 uur langer niks binnen krijgt (dit kost zelfs dagen!). Je moet er gewoon voor zorgen dat je aan het einde van de dag aan je aantal kcal bent gekomen, weliswaar bestaande uit de juiste verhouding eiwit/koolhydraat/vet aangepast op je doel (vetverbranding,massa winst etc.)

Stress om het missen van een maaltijd is slechter voor je lijf dan het daadwerkelijk later eten.

5. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zag deze net op /fit/ :+

6. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Normaal gesproken eet ik vaak pinda's als tussendoortje maar die dingen beginnen me echt de keel uit te komen.

Nou kwam ik bij de AH eierkoeken tegen. Is dat wat?

1255KJ
    7.5 gr eiwit
    60 gr koolhydraten (37gr suikers)
    3 gr vet
    4 gr voedingsvezel
    per 100 gr

Tis vast niet geweldig, maar het is dus slechts bedoeld voor tussen de maaltijden door als ik geen tijd heb om zo snel iets fatsoenlijks te bereiden.

Doel is spiermassa aankomen btw.

7. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Al die suikers zorgen er voor dat je insulinespiegel enorm gaat pieken, en dat op tijden wanneer je het zeker niet nodig hebt (zoals dit wel gewenst is na het trainen bvb). Pieken van je insulinespiegel loopt hand in hand met vet aanzetten. Onnodig, zelfs tijdens een bulk (spiermassa aankomen als doel).

Bewaar die koeken voor na het trainen als je ze graag wilt eten. De pinda's als tussendoortje zou je kunnen verwisselen voor cashews, ik vind die over het algemeen veel lekkerder dan pinda's (maar ook duurder...).

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ram nog wel eens een paar eierkoeken in mn tas als ik een wedstrijd heb. Gooi ik er tijdens halftime een paar koeken naar binnen.

9. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik keek gister een programma: Help, mijn man heeft een hobby(afl 3 najaar 2008). Nu kijk ik dit soort programma's niet echt voor mijn lol en zit ik me vooral te ergeren, maar ik was toch wel benieuwd hoe het af zou lopen. Het ging dus over een man die als hobby BodyBuilding had. En daarnaast een gezin met vrouw en kind.

Nu had ik het idee dat er in het programma nogal wat flinke fouten werden gemaakt qua voeding door het programma dan (die kerel zelf had geloof ik wel kennis van zaken). Verder vond ik het wel zielig om te zien hoe de passie van die man werd afgepakt. En hoe doe jij dat Kevf?

10. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ef een klein verhaaltje van mijn leven.

Ik wil deze Zomer gaan fitnessen, moet alleen nog de brief inleveren voor het abonnement. Ik ga 1 weekje op vakantie naar Renesse ( 12-19 Aug ). Ben 16 jaar, ongeveer 1.95 en weeg 78 kilo ( week,2 weken geleden gewogen ). Qua gewicht zit ik goed, ik heb alleen lichaamsvest waar iedereen ongetwijfeld wel eens last van heeft gehad, voornamelijk bij mijn buik en borst.

Je raad het al, ik wil er vanaf. Ik doe aan basketbal, vrij veel. 3 Keer in de week trainen en zal na de zomer 1 en soms 2 wedstrijden op de Zaterdag hebben. Genoeg bewegen doe ik wel, en ben de laatste paar weken ook al bezig met '' gezonder eten ''( ik let er gewoon op wat ik eet. niet te veel troep ).

Iedereen zegt dat ik slank ben, zij zien alleen niet het lichaamsvet en zitten er ook niet mee.

Ik kan inprincipe eten wat ik wil, ik zal er vrij weinig door aankomen omdat ik zoveel beweeg alleen ik zal zo nooit dat lichaamsvet weg krijgen.

Kan ik op deze leeftijd eigenlijk al gaan fitnessen ? In wat voor vormen, veel, weinig ? Maakt het veel uit voor mijn spiergroei?

Mijn doel is dus om het lichaamsvet weg te krijgen en het liefst wat massa krijgen.

Bedankt, tips zijn welkom.

11. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Je kan zeker al gaan fitnessen op deze leeftijd en als je rustig begint en eerst alle oefeningen correct kan uitvoeren zal het geen negatieve effecten hebben op je spiergroei. Het lichaamsvet wegkrijgen en in massa aankomen lijkt me een beetje tegenstrijdig, maar daar kan vast iemand je wat meer over vertellen. ;)

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Qua gewicht zit je ook niet echt goed hoor. Je zit best laag namelijk. Weeg zelf nu 85kg bij 1.93m. Wss kan je wel eten wat je wil, maar het eten wat je eet is dan niet goed. Als je het puur doet voor dat vet dan kan je het beste kijken naar een goed eetschema. Daarnaast natuurlijk ook de nodige uren in de gym rondbrengen.

13. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik wilde net zeggen. Ik ben slechts 1.73/1.74 en weeg nu 71kg. Dan is voor jou 1.95 die 78kg echt vrij weinig geloof ik.

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Iemand hier ervaring met Hemo Rage Black?

Wil over maandje wss beginnen met een PWB! Zit me nu een beetje te oriënteren.
    Deze komen nu als beste naar voren: Crack, Hemo Rage, Unleash v3

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Jack3d. Nuff said.

Tijdje met, toen tijdje zonder, toen weer tijdje met mee getrained en je voelt 'm echt!

16. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Maximize V2 is mijn persoonlijke favoriet alhoewel jack3D ook goed aanslaat idd

17. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29

Laatst bewerkt: 9 jul 2011
  18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Hij is wel pas 16 he, laten we dat even niet vergeten..

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en laten we elkaar even met respect behandelen ipv elk vooroordeel mbt bodybuilders direct zo te bevestigen -_-

20. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even aan het inlezen voor de shakes die ik wil gaan gebruiken na mn vakantie. Ik wil dan z.s.m. wil op mn oude niveau zitten. Als pre work out booster wil ik Jack3d gebruiken, op DBB (afgelopen week eindelijk geregistreerd daar) lees ik er toch wel goede verhalen over. Naast dat lees ik me ook in over twee shakes alleen kan ik het verschil niet echt uit halen. Whey Perfection of Isolaat Perfection. Doel is om snel terug te komen op mn niveau van nu en om lager in mijn vetpercentage te gaan zitten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina