Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

1. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt het zelf natuurlijk het beste beoordelen, ik persoonlijk vind 24 uur + studie best veel, maar het zal wel te doen zijn maar veel vrije tijd zul je niet over houden.;)
    Ik heb geen idee of je ervaring hebt met een bijbaan naast je studie maar anders is het misschien verstandig om eerst iets anders te proberen met wat minder uren om te kijken of je het aankan.

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik doel stiekem voornamelijk op de vrije tijd. Kan iemand voor met bevestigen dat ik niet gek ga worden wanneer ik zoveel werk? 8)

Ach ja, wanneer ik klaar ben met mijn studie kan het alleen maar beter worden. Liever nu ff in het diepe worden gegooid dan later in het bedrijfsleven op mijn bek gaan.

Er zijn genoeg banen met minder uren, alleen spreken dit soort flexibele baantjes mij totaal niet aan aangezien ik dan geen ritme kan bouwen. Onregelmatige werktijden is de reden waarom ik zoek naar een andere baan.

Wat vind je van sales en promotie banen?

Laatst bewerkt: 6 jul 2011
  3. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Alleen al om deze reden is het de moeite waard. Op de uni heb je totaal geen binding met de praktijk en dan kan een serieus bijbaantje een mooie aanvulling zijn.

Zou ook zeker kijken of je iets kan vinden wat gerelateerd is aan je studie. Het maakt zowel je baantje als je studie een stuk leuker.

4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Doe ik ook. Het is raar om business te studeren en als bijbaan in een magazijn oid te werken. CV weegt voor mij al veel meer dan geld. Het geld wat ik nu verdien zal mijn zelfvertrouwen niet kunnen boosten wanneer ik aan het onderhandelen/verdedigen ben tijdens een sollicitatie.

5. Seh

Seh Guest

Ik werk in de horeca dus voornamelijk (buiten vakanties om) in de weekenden. Prima te combineren met een studie waar je niet meer dan 25 uren contact uren hebt. Leren en opdrachten maken doe ik door de weeks. Soms werk ik 1 dag (uurtje of 10) de andere keer alle 3 de avonden van het weekend, dan is het meestal een uur of 25. :)

6. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Mijn vraag is een beetje ondergesneuveld, dus nogmaals...

7. Viper62

Viper62 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel het scheelt ligt aan hoeveel je bij beide banen verdient. Je mag het maar 1 keer gebruiken en het niet gebruiken is gewoon jezelf bestelen. Reken dus goed na welke baas je het meeste opleverd en gebruik de korting daarbij

8. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vorig jaar in de zomer ook twee banen gehad waarvan 1 met loonheffingskorting. Bij die tweede ging er echt een heel veel vanaf. Zoals viper al zegt gewoon bij het baantje waar je het meeste mee binnenhaalt de korting toepassen.

9. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Je kan die loon heffing toch ook eind van het jaar aan de belasting terug vragen?
    Dus bedoel daar mee het verschil, mocht je geen gebruik maken van loon heffing.

10. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag mijn tweede dag gehad bij mijn nieuwe baan.
    Ik heb mijn VWO diploma binnen en werk nu fulltime om te sparen voor mijn reis in 2012. Ik werk bij een klantenservice (voor BEN) en verdien hiermee €8,38 per uur bruto. Daar ben ik heel blij mee :)

Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe best leuk vind. Ik hoop dat dit zo lang mogelijk nog zo blijft!
    Is er iemand die nu ook aan het werk is in zijn tussenjaar?

11. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan een groot deel terugvragen vaak inderdaad als je nog niet veel verdiend, heb ik vorig jaar en het jaar daarvoor ook gedaan toen ik nog twee bijbaantjes had. :)

12. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Kan dat alleen als je nog geen loonheffing hebt toegepast of kan het dan ook? Werkte voorheen namelijk zwart 8 euro per uur. Nu een contract getekend en krijg nog steeds wit 8 euro. Heb nog geen loonstrookje oid gehad (is pas sinds een maand) maar dan zou ik dmv loonheffing meer kunnen verdienen per uur? Maar is het bedrag van de belasting dat ik terug kan krijgen hetzelfde met/zonder loonheffing?

13. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Heb gesolliciteerd bij een automaterialenzaak.
    Binnenkort een gesprek.
    Ligt me meer dan het werk nu bij de supermarkt en je kan er e.e.a. van leren.

14. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    D.m.v loonheffing meer verdienen? Loonheffing wordt ingehouden op je loon, bestaat uit loonbelasting en premies volksverzekeringen. De reden waarom sommigen hun volledige loonheffing terugkrijgen bij de belastingaangifte komt door de algemene heffingskorting en de arbeidskorting. Als deze twee heffingskortingen samen meer zijn dan je te betalen belasting, krijg je je volledige loonheffing terug. De loonheffing bleek dan onterecht ingehouden.

15. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Vraagje, ik werk nu bij m'n pa op de zaak vanaf m'n 14e. Ik ben nu redelijk ingeburgerd met alles enzo, zoals orders verpakken etc etc.

Nu is het echter zo, dat de man die over de logistiek gaat, ziek geworden is, en de komende 4 maanden niet kan werken. In de vakanties neem ik zijn werk over, waar ik altijd meer dan een dagtaak aan heb (8 tot 18.00 vaak) Dit vind ik allleen maar leuk.

maar, nu is hij de enige met een heftruck certificaat binnen het bedrijf. Ik kan er wel op rijden, maar mag het dus officieel niet. Omdat hij nu ziek is, mag niemand officieel dat ding besturen, ik doe het wel, maar het mag niet.

Ik heb aan m'n pa gevraagd of ik dat certificaat mocht halen, maar dit vond ie niet nodig. Toch denk ik van wel, ivm controles etc. Wat denken jullie?

16. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Och je pa krijgt de boetes, jij niet :+

17. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Nee, maar ik voel me wel betrokken:+ Nee, maar aan de ene kant denk ik, ach die controles, wat boeien ze. Maar aan de andere kant, k vind zon certificaat ook wel leuk. haha

18. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    gebeurt bij zoveel bedrijven dat er mensen op heftrucks rijden waar ze dat niet mogen :9 Er zijn zoveel regels als je een heftruck hebt, mensen in dezelfde zaal met speciale schoenen e.d.

maargoed het is de verantwoordelijkheid van je baas, die is in alle tijden verantwoordelijk voor wat er gebeurt .. al rij jij iemand aan die daarna invalide (o.i.d.) raakt, dan dekt de verzekering het niet en kan het bedrijf wel gesloten worden.

19. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Zoveel wordt er toch niet gecontroleerd?
    En daarnaast kun jij het werk weigeren, als je het niet 'veilig' genoeg vindt omdat je dat certificaat niet hebt, dus gewoon beetje pushen en dat certificaat halen, lijkt me ook wel leuk voor de heb inderdaad. :9

20. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je dat ding niet al eens in de prak gereden? 8) Zoiets kan ik me herinneren.

Deel Deze Pagina