[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha! Hee, ik lees ook fantasy hoor. HP <3

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.736
    Het probleem met Murakami is dat je het eigenlijk niet kan uitleggen, maar gewoon moet ervaren. Maar dan speelt weer het hate it or love it gevaar, want vaak vind je het of helemaal niks of echt volkomen geweldig.

Als je een bieb in de buurt hebt, probeer eens een van zijn korte verhalen-bundels te vinden zoals Blinde wilg, slapende vrouw of De olifant verdwijnt. Dan kun je zien of je in de haat-groep valt of in de andere of zelfs misschien wel een van de unieke mensen bent die daar tussenin valt.

En Ans is mijn heldin van de dag omdat ze mijn review tof vond, ook al was die snel en slordig geschreven. :cool:

Edit: Oh, en dankzij mij weet je natuurlijk hoe volkomen kut dat Versluiering ding is. Ik snap gewoon nog steeds niet wat die schrijvers mankeert. 8)

3. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, je kunt er natuurlijk niet veel van verwachten. Ik weet niet wie dit boekje heeft geschreven, maar ik weet van de boekenweekgeschenken dat het nooit veel soeps is. Schrijvers als Kader Abdolah en Arthur Japin kunnen hun 'genialiteit' niet kwijt in een boekje van 90 pagina's terwijl ze normaal boeken van 400 pagina's schrijven. Komt bij dat dit gewoon een extraatje is en ze volgens mij niet eens echt hun best doen.

4. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.736
    Dat begrijp ik, maar dit sloeg echt nergens op. Ze bouwen een heel plot op, om de helft opeens weg te gooien en niet meer te gebruiken. :lol:

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Wie is Ans, en hoe kun je zien dat ze je review tof vond? :+Ik heb het net geliked maar er staat dat dat de eerste 'like' was/ :p

6. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, dan ben je weer een boek dichterbij je goal van 14 boeken. :+
    Hoe bevalt Harry Potter tot nu toe?

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.736
    Het is een beetje jammer dat ik alle films al heb gezien (op 7.2 na dan), maar voor de rest best ok. :+

Alhoewel ik van een aantal films het grootste deel alweer vergeten ben.

8. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Boek 1 en boek 2 (en 3 ook wel een beetje) zijn exact hetzelfde als de films, vanaf boek 4 zijn er grote verschillen en gebeurt er veel meer. Vond ik veel leuker, ook al had je de films al gezien. ;)

9. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Elk boek is veel beter, uitgebreider, mooier, grappiger en weetikveelwat dan de film:eek:!

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Inderdaad. De films zijn leuk, maar mogen niet in de schaduw staan van de boeken.

11. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Dat had ik ook met LOTR. Had eerst de film gezien (deel 1) en toen pas het boek gelezen. Bleek er gewoon nog veel meer te gebeuren in dat boek en de film was al gruwelijk goed.

12. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Wacht maar tot je de andere twee gelezen hebt.

Als ik Two Towers naast de gelijknamige film moet leggen is het echt wel een faalfilm. Two Towers hebben ze ook het meeste aan veranderd en dat kwam, zegt Jackson geloof in de extra's van Return of the King, door de Return of the King.

Om het simpele feit dat Minas Tirith en Helm'sdeep op dezelfde plek zijn gebouwd en opgenomen. Daardoor moesten ze keuzes maken en die hebben voor Two Towers niet goed uitgepakt.

De film is totaal anders dan zijn voorganger en opvolger als je die naast hun boeken legt.

Enige kwalijke punt uit Return of the King is het moment met Saruman, maar dat moet je zelf maar zien en lezen.

13. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik niet. Een mooi voorbeeld is boek 3, ik vind die film beter dan het boek. In het boek kun je alles nog zo mooi beschrijven, maar die donkere sfeer komt pas tot zijn recht in de film. Iets 'engs' als de dementors krijgt pas vorm als ik er een beeld bij zie. Bij de andere boeken (4, 5, 6 en 7) vind ik het boek ook veel beter, maar daarbij zie ik de films ook los van de boeken.
    En in de algemene zin van het woord vind ik boeken ook niet altijd beter dan films. Heb weleens boeken gelezen die ik toch echt beter vond dan de film.

14. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Ik heb ze wel gelezen daarna:)Mijn doel was toen om het boek te lezen voordat de films uitkwamen. Klopt wat je zegt, vooral boek 2 is mooier dan de film. Al was ik bij film 3 wel blij om te weten wat er zo'n spin kwam ;)

15. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ben nu bezig met: 'De onbekende Soldaat' van Gerald Seymour. Leest goed weg!

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Zo meteen de laatste 24 bladzijden van Boek der Doden van Glenn Cooper uitlezen. Cijfer: 8.5/10 Had wel wat langer gemogen, want op het eind ging het iets te snel.

17. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Nieuw boek gekocht na 2 van baldacci gelezen te hebben aan wat anders toe dan een thriller. Voordat ik van me holiday ga genieten wilde ik Down Under lezen van Bill Bryson, en na alleen het eerste hoofdstuk gelezen te hebben wil ik al echt verder lezen. Nog een uurtje werken en zo snel mogelijk weg!

De manier hoe die dingen beschrijft is echt geweldig, zal even een stukje quoten:

Laatst bewerkt: 11 jul 2011
  18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
  19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Boek uit en het was echt een toppie einde. Nu aan het vervolg beginnen. :9

20. serious siem

serious siem PSN: Serious-Siem

Leuk Bevonden:
    6
    ben bezig met 'from a buick 8' van Stephen King, erg vermakelijk, eerste keer dat ik zo'n horror thriller novel lees.

Ik ben niet heel erg in de fantasy, maar wat zijn nog meer aanraders van Stephen King die ik echt moet lezen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina