Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Eten/hard trainen = groeien

groot genoeg? Onder onderhoud eten, of op onderhoud eten en d.m.v. cardio een tekort creëren.

Shakes zijn leuk als aanvulling op een goed dieet maar mogen nooit vaste voeding vervangen als het niet anders kan.

2. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal eerst wel weer moeten groeien denk ik maar ik zal dus moeten 'cutten'. Ik ben der nu 3 weken mee stopt maar A was niet tevreden met mn eind resultaat en B ik vreet me helemaal vol met fast food de laatste dagen.

Ik denk dat ik dan gewoon mn oude cut schema erbij weer haal en kijk hoe dat weer gaat.

3. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    Iemand tips voor goede oefeningen voor het trainen van de borstspieren, biceps en triceps? :)

4. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Bench, Dips en Curls

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ga eerst alsjeblieft zelf onderzoek doen voordat je andere stoort met onnozele vragen...

6. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Squat

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    kegel exercises

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Deadlift, overhead press en barbell rows

Train je alles volgens mij

9. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Het is een van de twee eerst.
    Verschil tussen die shakes zal wel niet zoveel uitmaken, ik heb zelf de Whey perfection en hij bevalt me goed. Verder verschilt het per persoon hoe ze reageren op een pre workout booster.

uhm...

8)

Laatst bewerkt: 11 jul 2011
  10. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Het viel mij laats op dat er bij mijn sportschool twee leg press machines zijn. 1tje staat vooral in de algemene ruimte en ziet er zo uit:
    De ander staat vooral in de gedeelte waar vooral mannen bezig zijn met oefeningen en ziet er zo uit:

Nu gebruik ik zelf sinds kort die op foto 1. Maar zit er een groot verschil in welke je gebruikt? Train je iets andere spieren als de houding net anders is?

11. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Omg wij hebben jammer genoeg alleen zo'n ding zoals op foto 1, Die van foto 2 is 10x zo nice hopelijk kijgen wij die nog ben al tijdje aant zeuren erover aangezien dat het enige is wat echt nog mist in mijn gym:)

12. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    De onderste is zoooooooveel fijner! Je kunt er ook veel meer gewicht aanhangen dan die standaard legpress op de 1e foto. Het verschil in de hoek van je benen zorgt ervoor dat de zwaartekracht ook nog een rol gaat spelen, jummie :9

13. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    @ Manialmadcowie: ik zag die foto's van jou paar pagina's terug, wat doe jij voor je abs qua oefeningen, herhalingen en setjes? En pak je die ook elke training?

14. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Wordt het niet eens tijd voor een nieuw deeltje met een mooie nieuwe startpost?

Wil zelf ook wel wat bijdragen natuurlijk.

15. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Zoals de meeste hier waarschijnlijk wel weten begonnen met fitness om mijn benen te trainen na een gescheurde kruisband. Vooral Squats, stairmaster, leg press, deadlift was ook het plan (maar kon mijn rug niet aan) en nog wat oefeningen. Toen er maar wat oefeningen voor het bovenlichaam bij gedaan, als je dan toch bezig bent.

Toen ik weer fit was een blessure aan mijn linker meniscus door een doodschop van een randdebiel bij mijn rentree in een oefenwedstrijd. Daardoor twee maanden benen niet getraind en skipte ik de fitness wat vaker. Toen had ik het net weer opgepikt (exclusief benen) en verstapte ik me in het zand (8 juni). Daardoor nog een maand mijn benen niet kunnen trainen en waarschijnlijk mijn kruisband in de andere knie gescheurd, maar de sportarts kon niets definitiefs zeggen door het vocht.

Advies gekregen om te gaan fietsen, want ze merkte dat ik veel spiermassa was verloren. Dus dat ga ik nu elke dag doen bij de fitness. Ik doe het vooral zo zwaar mogelijk en dan kort intensief, want duur conditie ben ik nu niet voor aan het trainen en dat hou ik toch wel vol. Ook weer rustig begonnen met wat oefeningen, gisteren naast het fietsen compound row, triceps press, iets met curl oid (biceps en onderarmen) en zo'n ding dat je de hendels voor je uit duwt in een rechte beweging (borst en triceps geloof ik?). Vandaag overhead press, shoulder raise en zo'n apparaat dat je borst spieren traint door je armen haaks te houden en voor je borst te brengen.

Heb er nog niet echt naar gekeken, ga voor maandag even research doen en vanaf dan een schema aanhouden, maar die oefeningen vandaag gedaan omdat ze veelal andere spiergroepen trainen. Had echter een vraagje, want ik merk dat ik me heel moeilijk kan motiveren om mezelf te pushen. Altijd met frisse tegenzin naar de fitness gegaan en vind het nog steeds niet geweldig. Ik zet nu meestal het gewicht zodat ik er net 3x12 uit kan pushen, maar ik merk dat bij veel oefeningen ik dan de eerste 12 en halve tweede set best makkelijk voltooi. Is het (voor massa kweken) beter om het zeg maar net te zwaar te doen en dan gewoon zoveel mogelijk de tweede en derde set? Dus dat ik er bij 8 zeg maar door zit, er nog eentje doe, en dan stop?

16. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de eerste set makkelijk 12 kan doen en de twee daarna niet meer heb je gewoon niet genoeg rust tussen de sets en als je geen zin meer hebt om je laatste rep er uit te drukken dan maak je maar zin :p
    Massa kweek je door goed te eten, 12 reps is iets meer voor massa en 5 reps voor kracht maar echt extreem zal het verschil niet zijn.

Als je nog een goed schema wil raad ik je starting strength of stronlifts aan, iig iets met compounds.

17. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dacht te hebben gelezen/gehoord dat 30-45 seconde optimaal is voor rust tussen sets, dus dat doe ik.

Ik ga die schema's van het weekend even bekijken! Merci

18. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Nah gewoon wanneer je je weer klaar voelt om te knallen, hou zelf twee minuten aan voor rust tussen mijn werksetjes.

19. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Ik doe geen aparte buikspieroefeningen. Zwaar squatten en deadliften is alles wat je nodig hebt om wat massa aan dat buikje te plakken :+ + een laag vetpercentage om ze te tonen natuurlijk.

Helemaal tijdens de zomer zie je al die mannen/jongens weer tientallen setjes buikspieroefeningen uitvoeren, dag in dag uit.

Als je nou aan kickboxen of iets dergelijks doet en je hebt een gigantische spierconditie nodig om klappen te incasseren, oké! Maar uit esthetisch opzicht zijn al die oefeningen, in mijn ogen, compleet waardeloos.

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @Manial: Jij had al een behoorlijk laag verpercentage zo te zien? Was je een eckte ecto? :+

Erg nette stats btw!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina