De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

1. Mavi

Mavi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand hier weleens gereden op een Honda Hornet 900 ?

ik ben momenteel nog aan het lessen op een Yamaha FZ6. Rijd lekker en in eerste instantie had ik ook het plan om een FZ6 te gaan kopen als ik mn A binnen heb.

alleen zoals het er nu naar uitziet wacht mijn vriendin nog even met het halen van haar A waardoor ik veel met duo (vriendin) zal gaan touren. Daarom dat een 900 dan misschien wat lekkerder rijd. + dat zo'n hornet (bouwjaar rond 2004) ook erg mooi is.

Wat vinden de ervaringsdeskundige hiervan?

2. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Hornet 900 is een leuk ding, houd er wel rekening mee dat je geen windbescherming hebt. Wil je dit wel dan kan je kijken naar een fazer 1000.

3. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    @Sjorrit, weer iets geleerd.

Morgen mijn laatste tentamen en daarna gelijk door om even op zoek te gaan naar wat mooie laarzen, handschoenen en misschien ook wel gelijk een pak. Even kijken wat het aanbod is en wat het budget toelaat.

Wat zijn naast Alpinestars nog meer goede merken voor vooral laarzen? Dat is namelijk iets waarvan ik hoop dat het de komende jaren meegaat, dus ook hetgeen waar ik geen miskoop wil maken.

4. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    SDI is ook een prima laarsje! moet zelf ook nieuwe kopen :)

5. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    SIDI bedoel je?

6. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Inderdaad :$ zag nooit die 2de I hahaha Net als AESICS deed ik ook altijd verkeerd.

7. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Alpinestars is een wat duurder merk, SIDI wat goedkoper. Je hebt ook nog Arlen Ness, Berik, Revit etc etc. Gewoon bij een motordealer kijken wat je mooi vind. Duurder is vaak ook beter. Doe nu 3jaar met mijn Arlen Ness laarsen (elk jaar +-15.000km) maar ben nu wel toe aan nieuwe.

8. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Heeft iemand ook ervaring met die schoenen? Ik zou namelijk ook best wel eens naar school willen op de motor en dan zijn laarzen niet echt handig. Iemand hier ervaring mee? Of kun je dan beter een stevig paar schoenen kopen bij de Scapino?

9. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    met die schoenen?

10. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
  11. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Kan prima toch, heb zelf een motorspijkerbroek in combi met puma motorschoenen. Lekker voor in de zomer en als je niet in je motorpak op een terrasje wilt bakken. Voor het betere stuurwerk ga ik wel in volledig leer.

12. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    De vraag is nu natuurlijk of er veel verschil zit tussen motor schoenen of een set vergelijkbare schoenen in de 'Scapino'? Anders kan ik beter wat goedkopere laarzen kopen en een setje schoenen om de hoek.

Het gaat er voornamelijk om dat je enkels beschermt zijn neem ik aan?

13. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje stevige bovenkant kan fijn zijn ivm met schakelen. Ik heb hele dunnen schoenen en dat rijdt niet lekker. Standaard leren poema schoenen gaat prima.

Verder hebben motorschoenen een inham (of een hak) waar je het pedaaltje kan plaatsen. Je schoen glijdt dan niet van het pedaaltje af.

Maar standaard schoenen kan ook prima hoor, als ze maar beetje stevig zijn. En zelfs dat is niet noodzakelijk.

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Belangrijkste is de bescherming rond de enkel en stevige neus bij het schakelen. Met menig schoen gaat het best. Weleens met paar skateschoenen (niet die extreem logge) gereden en ging prima (niet beschermd over enkel). Laatst staking en dacht even snel met mn Lacoste op de bike te stappen. Slappe neus, schakelt voor geen meter.
    Maar goed, uiteindelijk gaat het er om hoeveel geld je voor je veiligheid (en/of comfort) wil uitgeven.
    Heb zelf wat goedkopere handschoenen (50/60) euro en bevallen me prima. Ook wat duurdere gepast, maar die vond ik niet per se beter zitten. Heb A* laarzen, ook SIDI gepast maar die waren me te smal.
    Moet bij mn ouders nog eens mn leren pak op halen. Hier nu textiel broek / jas, wat prima is voor woon/werk.

15. XboxFreak36

XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf niet op de prijs gekeken wanneer het om m'n pak ging, zo'n ding gaat lang genoeg mee.. Ik rij zelf altijd in volledig leer, ook als het warm is, maar heb zelf niet zo veel last van warmte. Je moet gewoon door rijden :)

Iemand kennis van Backprotectors.? Zou een backprotector onder een leren pak kunnen of er inlaten zetten zodat deze er altijd inzit.? Ik heb zelf deze leren jas, en was van plan om deze backprotector te kopen.. (niet op deze site)

16. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ja zit zeker verschil in! Je voeten zijn rare uitsteeksels en zodra je over het asfalt glijd blijf je overal achter hangen en enkels breken dan makkelijk. Als je crashfilmpjes kijkt van motorrijders in gewone kleding zie je altijd wel dat de schoenen van de voeten gaan.

Ik zou niet het risico nemen om met scapino/skate schoenen op de motor te zitten terwijl die Puma motorschoenen maar 130 eu zijn (evenduur als DC skate schoenen).

Net zoals ik niet met een gewone spijkerbroek ga rijden maar met een motorspijkerbroek waarin kevlar verwerkt zit (huid glijd ook niet zo makkelijk over asfalt).

17. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Motorspijkerbroek kan ik ook aanraden aan degene die wel eens hun 'echte' motorbroek willen thuis laten.
    Heb zelf eentje van DiFi (Eagle) (te koop bij elke Motoport). Ziet er prima uit. Zonder extra naden boven en onder de knie zoals de meeste motorjeans hebben. Maar wel met voldoende beschermde voering. Plus dat er in hoogte verstelbare pockets in zitten voor knie protectors. En dat voor maar 99 euro!

18. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik ben er nog steeds niet helemaal uit welk schroeisel ik ga kopen voor de motor. Laars of schoen, en sport of tour.

Ik denk dat ook een groot verschil is tussen schoenen en laarzen, dat je je broek er niet bij in kunt stoppen, waardoor je op de langere ritten wel 'verplicht' bent om laarzen te dragen? Ik heb de Puma Testasretta & Alpinestars S-MX2 momenteel op het oog.

Als het dan toch laarzen worden, zullen het waarschijnlijk de S-MX4 of 5 worden, of de Puma 1000's.

Iemand nog een gouden tip?

19. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb zelf mn broek altijd over mn laars.
    Ga gewoon passen en kijken wat je het meest fijne vind zitten (icm met de gewenste broek die je veelal gaat dragen).

20. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Tja, ga je het dragen bij een leren broek of motorspijkerbroek? Rij je alleen plezierritjes of is de motor je enige vervoersmiddel? Als je elke dag met mooi weer met de motor naar school gaat dan motorschoenen+motorspijkerbroek. Maar houd er rekening mee dat die spijkerbroek niet warm is en water doorlaat.

Gouden tip is koop beide combi's. Heb een losse leren jas die ik zowel bij mijn lerenbroek kan dragen als mijn motorspijkerbroek. Motorspijkerbroek koste me 150 euro en motorschoenen (die puma's) 130 euro dus het valt opzich nog mee.

Idd een motorspijkerbroek is aan de onderkant wijd waardoor je laars er onder past.

Laatst bewerkt: 10 jul 2011

Deel Deze Pagina