De Grote Voetbaldraad [Deel 37]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Het gaat mij er geen eens om of het voor transfers is, voor schulden of voor nieuwe peertjes in de stadionlichten.
    Geld is geld en dat is oneerlijk.
    Er is geen 'geld voor schulden en geld voor transfers'. Dat is allemaal 1 pot geld.

2. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Eens, al die bedragen (minnen en plussen) vormen samen immers de begroting. Ben het wat dat betreft ook eens met Shin David. Het is zeer, echt zeer, waarschijnlijk dat PSV dan niet deze 18 miljoen had uitgetrokken voor 3 nieuwe spelers. Simpelweg omdat dan de begroting niet sluitend zou zijn geweest. Dan zouden er situaties zoals bij Feyenoord zijn ontstaan. De gemeente heeft dat nu weten te voorkomen door die 48 miljoen.

Moet je nagaan hoe groot het gaat in de begroting was, als je 48 miljoen nodig hebt om dat gat te vullen.

Laatst bewerkt: 11 jul 2011
  3. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Nieuwe spelers zijn net zo'n must voor PSV als schulden aflossen. Die schulden moeten worden opgelost door meer inkomsten en meer inkomsten krijg je door betere spelers te halen en zo CL te bereiken.

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Voor Feyenoord ook. Echter mogen die geen spelers kopen. Dus wat is je punt?

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Dat rechtvaardigt het toch niet? Sterker nog, je zegt dus alleen maar dat het oneerlijk is als de club geld krijgt.
    Of denk jij dat nieuwe spelers voor Feyenoord geen must zijn? of voor ADO? Of voor Ajax?
    Iedereen zou wel 18 miljoen willen hebben, doel maakt niet uit. Het maakt je club in alle tijden beter, hoe je het ook wendt of keert.

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik geef je groot gelijk dat het een verhaal is van "broekzak naar achterzak".
    Alleen ben ik van mening dat het niet zo simpel is.

Nogmaals, PSV krijgt via de gemeente 48 miljoen. Wat ik er van begrepen heb, is dat PSV dit bedrag nooit zelf had kunnen krijgen. Wat de gemeente nu doet is het "kopen" van het stadion en parkeerplaats.
    Hiervoor leent zij 48 miljoen, de rente + aflossing wordt betaald door PSV + 8 ton extra per jaar. (kaartverkopen per jaar). Dit kan prima in het budget opgenomen worden.

De gemeente heeft weinig risico: Als PSV failliet gaat krijgen ze het stadion en de grond, wat getaxeerd is op 48 miljoen (misschien zelfs iets meer aangezien de 48 miljoen de WOZ waarde was volgens mij)
    Met dat geld heeft PSV een veel betere positie --> andere investeerders kunnen aangetrokken worden.

Het is een "vies" spelletje, maar de belastingbetaler betaald er geen cent aan mee.

7. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Maar wat is het punt nu? Dat ze oneerlijk geld krijgen? Want dat is bullshit. Ze hebben de eigen grond verkocht en hebben een lening afgesloten. PSV heeft gewoon slim ingespeeld op de gemeente. Het feit dat Feyenoord dat niet voor elkaar krijgt is omdat die Rotterdam ook niks te bieden hebben, PSV is de grootste trekpleister van heel Eindhoven en dat realiseert de gemeente zich ook.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nou nou nou, de grootste trekpleister van weinig is nog steeds niets ;)

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Jullie snappen toch wel wat ik bedoel?
    Als 1 iemand 18 miljoen krijgt en de ander niet, dan is dat niet eerlijk.

Of die ene persoon die 18 miljoen nog kan gebruiken om een lening 48 miljoen te regelen of omdat die ene persoon een trekpleister is, dat doet er helemaal niet toe!

GELD IS GELD.

10. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Daarom moet er geld komen om PSV weer op de kaart te brengen;). En eerlijk is eerlijk. Meer dan het stratumseind en PSV is Eindhoven niet.

@Tyrant.

Ze leveren toch iets in voor die miljoenen? De eigen grond, die getaxeerd is op 48 mln. Jij geeft als voorbeeld dat 2 mensen 18 miljoen kunnen krijgen en er beide niks voor hoeven te doen. PSV krijgt het geld niet, daarvoor hebben ze grond verkocht.

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Is de Kuip van Feyenoord of niet?

12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn punt was in ieder geval dat Tiny Sanders het allemaal afdoet als pertinente onzin terwijl er indirect weldegelijk een verband zit tussen de lening en de transferuitgaven. Hij doet nu alsof we allemaal achterlijk zijn.

13. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    De gemeente koopt de grond, maar wat doen ze daar vervolgens mee? Geen ene ruk toch? Of hebben ze zogenaamd nu grootse plannen met de grond? Blijft een vaag verhaal.

14. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Hij geeft gewoon aan dat Ling zich wat meer erin had moeten verdiepen alvorens er over te beoordelen. Aangezien hij, volgens Tiny Sanders er niets van snapt.

PSV heeft gewoon grond verkocht van het stadion en daar geld voor ontvangen. Ik ging toch ook niet zeuren toen voor Ajax de Arena werd gebouwd? Daar hebben ze zelf toch ook niks aan gedaan? PSV heeft gewoon in een later stadium de grond alsnog verkocht en plukken daar nu de vruchten van.

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Die wordt straks terug verkocht aan PSV voor een symbolisch bedrag van 1 euro let maar op.

16. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Klopt, het is 1 groot complot:emo:..

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Alleen jij hebt het nog niet door ;)

18. Seh

Seh Guest

:emo:
    Stadion Feijenoord N.V. is de eigenaar, naar mijn weten was er een tijd terug een akkoord over het samenvoegen van de amateur tak, de prof tak en Stadion Feijenoord N.V. En nu?

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Waar slaat die ":emo:" op? Het was gewoon een valide vraag :x

Als Feijenoord zijn vaste activa kan liquideren kan dat op dezelfde constructie gebeuren, alleen durft geen hond geld te steken in Feijenoord. Dat heeft niets met eerlijk/ niet eerlijk te maken.

Dat PSV een gemeente heeft die een (relatief klein) risico durft te nemen is gelukkig voor PSV. Al zie je dat het ze wel veel negatieve media aandacht geeft.

Nee dit is volgens mij niet de constructie. De gemeente leent 48 miljoen bij een Duitse kredietverstrekker. Vervolgens wordt dit doorgesluisd naar PSV en betaalt PSV rente+aflossing+8 ton. Als voorwaarde staat in het contract dat de grond (toevallig een WOZ waarde van 48 miljoen) van de gemeente wordt zodra PSV failliet gaat.

Edit: I stand corrected. De gemeente heeft de grond wel gekocht en houdt er zelf 4 ton aan over per jaar.

Dat veranderd de zaak enigsinds, ik dacht namelijk dat de grond alleen van de gemeente werd zodra PSV failliet ging.
    Tja, dan is het een aankoop van grond van de gemeente, maar dan wel op een vreemd tijdstip.

20. Seh

Seh Guest

Fer wil niet bijtekenen. Als Twente geen 4-5 miljoen bied mogen ze hem van mij een jaar op de tribune zetten, deze gast verpest het helemaal voor Feyenoord. Wijnaldum hield zijn mond, zodat PSV wel een hoog bedrag moest bieden. Om te kosten zeg, de gast die aan het begin van vorig seizoen een niet te missen kans miste om in Europa te blijven, een penalty mist in de extra tijd van de beker, verder geblesseerd is geweest en 2 wedstrijdjes goed heeft gespeeld wil weg. Nou lekker laten gaan, maar wel voor een hoog bedrag.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina