De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

1. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Als ik er zo bij na denk zullen het voornamelijk plezier ritjes zijn van 30-70 km, dus ik denk het net te gaan doen als jou. Een losse leren jas, motor spijkerbroek en in de toekomst nog een leren broek voor de lange ritten.

Ik neig toch iets meer naar de schoenen. Zou jij misschien eens een foto kunnen maken van je Puma's? Ik zie namelijk alleen maar de proffesionele fotos en niet de 'echte'.

2. XboxFreak36

XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die S-MX5 en die bevalt goed.! :)

Laatst bewerkt: 11 jul 2011
  3. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Uhh jawel maar waarom rij je niet zelf even langs een motordealer? volgens mij had motoport leek ze nog en anders motoport assen wel.

Owja ik ben onderhand met een leuk projectje bezig:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/311350/GSX1100-upgrade-project-1.html

bedoeling is om er een (low-boost)turbo op te monteren, ipv 130 naar 180pk ofzo lijkt me wel wat.

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ben benieuwd naar het eindresultaat. Klinkt als een leuk project.

5. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb altijd respect voor mensen die aan zoiets beginnen en afmaken. Ik moet er niet aan denken, zou niet weten waar te beginnen :+

Succes en heel gaaf dat je het doet :)

6. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Fijn! Een nieuwe Alpinestars RC-1 jack en een setje zgan Alpinestars laarzen kunnen scoren voor een koopje!

Nog even wat plaatjes, aangezien ik in mijn nopjes ben.

En de SMX-R

Laatst bewerkt: 16 jul 2011
  7. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    @ypuh
    Zaterdag precies dezelfde gekocht :)

Vrijdag circuitdag zolder.. maar dat stomme regen wil maar niet weg :mad:

8. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Heb ze ook, fijne laarzen.

Echt shit weer de laatste tijd. Al paar keer met flinke regen naar/van werk moeten rijden. Op zich te doen, maar textiel pak is op den duur ook niet meer waterdicht, en dat droogt van geen meter dan. Handschoenen en laarzen kunnen wat regen hebben, maar een flinke bui kunnen ze niet hebben, waarbij de handschoenen evengoed flinke tijd nodig hebben om te drogen. Moet bij mn ouders nog eens mn textielhandschoenen op gaan halen, die het volgens mij wel behoorlijk in de regen uit moeten kunnen houden (totdat ze via de mouwen alsnog vol beginnen te lopen).

9. FreeDollas

FreeDollas Designer

Leuk Bevonden:
    0
    Nog een paar maanden en dan kan ik eindelijk een scooter nemen

10. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Van voor of van achter? :+

11. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Haha, leuk. Ik kon die laarzen en jas echt voor een koopje krijgen! Allebei eigenlijk nog nieuw. Nu heb ik nog een goede broek en een goed setje handschoenen nodig. Hoeven niet waterdicht te zijn, spatwaterdicht zou leuk zijn. Ik denk dat ik deze dan ook maar van Alpinestars neem, dan heb ik de hele set compleet :).

Iemand nog tips wat betreft handschoenen? Ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk. Je hebt handschoenen van €50,- en €250,-.

De broek zal waarschijnlijk een A* lederen broek of Street Cargo broek worden. Hier geef ik liever niet meer dan €200,- aan uit. Ook hier weet ik eigenlijk niet wat het kost en wat de verschillen zijn.

Hulp is welkom!

12. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Tip is gewoon echt naar de winkel gaan en passen.
    Qua handschoenen is het van kangoeroeleer (duur) tot erg simpele handschoentjes die bijna geen bescherming bieden.

13. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Voor handschoenen ben ik twee keer bij Louis geslaagd (1x winter, 1x zomer). Prima toko als ie een beetje in je buurt zit.

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Is wel lekker als je broek en jas aan elkaar kan ritsen (volledig of enkel rug). Bij mn huidige textielpak kan dat niet, ben eraan gewend.
    Qua handschoenen heb ik toen flink wat lopen passen. Setje redelijk dure winterhandschoenen, die mn handen niet lang warm houden als het beetje koud wordt. En later setje leren handschoenen, net wat koeler in de zomer. Kangaroe leder ed kunnen ze duur maken. Bij mij zaten die net wat minder als setje 'gewoon' leder. Ook deze hebben flinke beschermknokkels rondom de vingers en voor ca 53 euro met korting gekocht. Is tenminste ook beetje in verhouding met de rest van mn gear. :p
    Maar goed, je kan ook voor het duurste van het duurste gaan, ook met helmen enzo. Vind mn HJC nog prima, ga alleen weer keer gewoon vizier erop zetten ipv half versleten mirror vizier (gewone kon beter tegen condens) en dan gelijk oordoppen thuis op laten halen. Normaal nooit echt behoefte aan, maar merk de laatste tijd wat meer van windgeruis wanneer ik 's nachts naar huis rijd en dan kan het geen kwaad om de doppen in te doen als ik ze toch heb.

15. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Je noemt toevallig net een beetje dezelfde problemen als ik heb. Alleen A* lederen broeken kunnen aan mijn jas geritst worden, maar deze zijn circa €250/€300. In verhouding met mijn andere gear ook een beetje duur. Ik kon de jas voor €180 krijgen en de laarzen (van €290!) voor €80.

Aan de ene kant kun je zeggen dat ik nu geld genoeg bespaard en die broek makkelijk bij FC-Moto kan bestellen, maar ik ben toch opzoek naar dat ene koopje. In principe heb ik nog een paar weken de tijd tot ik voor een motor ga kijken.

Volgende week eerst afrijden en dan langzaam opzoek naar een CB-1 of een GS500.

De handschoenen worden waarschijnlijk deze SP-8 en de broek laat ik toch nog even voor wat het is.

16. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    wow die laarzen heb je echt mazzel mee heb er zelf 200 voor betaald!

17. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Een motoport vestiging of kleermaker kan vaak andere ritsen plaatsen, dus ik zou mijn keuze niet beperken tot alpinestars broeken. Is wel belangrijk dat het aan elkaar geritst kan worden aangezien wanneer je over asvalt glijd je broek of jas omlaag/omhoog kruipt en je alsnog je rug kapot hebt.

Ik heb zelf koeleer gehad als handschoenen en nu kangeroe leer en dat zit toch lekker soepel :thumbs: Waren niet eens zo duur, 130 euro en je kan ze nu voor 90 krijgen dacht ik.

18. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Ben alles klaar aan het zetten voor het circuitdagje morgen op zolder :)
    FCKN ZIN IN :D

19. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Hou hem heel :) vorige week gingen er 3 motorkennissen van mij onderuit op Assen, allemaal op dezelfde dag. 1 motor is klaar voor de sloop andere 2 moeten alleen nieuw plastic gelukkig.

Mijn projectje staat er momenteel zo bij:

20. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    En sinds een paar uurtjes zo

Deel Deze Pagina