Wielrennen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 9 jul 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Gevecht om groen wordt écht leuk.
    Gele trui kan morgen best eens naar Rabo gaan, ook redelijke kans.
    Plus een nieuwe leider in het bergklassement.

Laten we iig hopen dat het jongerenklassement gelijk blijft :p.

2. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind dat Gesink dit jaar echt wel die witte trui mag behouden tot Parijs. Hij heeft nu niet meer te maken met Andy Schleck en hij moet toch in staat zijn Rein Taaramae bij te kunnen houden.

3. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee joh, morgen gaat Hoogerland gewoon vol in de aanval. :+

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Etappe 12
    14 juli
    Cugnaux - Luz-Ardiden
    167.5 km

14 juli. Bevrijdingsdag, en ook 1 van de mooiste ritten van de Tour 2011. Met 2 bergen uit de hoofdcategorie zullen alle klassementsrenners uit hun schulp moeten kruipen. Alleen de beste zal winnen. Schleck? Contador? Evans misschien? De aanvallers zullen het proberen maar een kleine kans hebben tegen de machtigen, de beste klimmers uit het peloton. Cavendish heeft eerst nog een mooie kans om zijn positie in het puntenklassement wat te verstevigen, aangezien de supersprint na 119 km te vinden is, zonder noemenswaardige obstakels. Echter, direct na de sprint zal Cavendish spijt krijgen dat hij met z'n krachten heeft gegooid, aangezien hij dan gelijk de Hourqette op moet. Geen hoofdcategorie, maar wel klasse 1. Dus echt pittig. Hier zal direct een grove selectie ontstaan. Hopelijk kunnen onze eigen klimgeiten als Gesink en Mollema mee. En zelfs Hoogerland, die heeft aangekondigt te willen aanvallen (!) en zijn trui te verdedigen hoop ik hier te zien. Hij zal ook wel moeten, aangezien zijn 20 punten bij lange niet genoeg zijn voor een nieuwe dag op kop. Alleen al op de aankomst zijn 40 punten te pakken! Voor een puntenoverzichtje, kijk onderaan.
    Na La Hourqette is het afdalen, om gelijk weer te gaan klimmen, dit keer aan de beruchte Tourmalet. Omdat er tussen de cols geen enkel vlak stuk is, kan een eventuele aanvaller zeker zijn kans pakken, omdat samenwerking niet vereist is. De lange afdaling van de Tourmalet leidt uiteindelijk tot nóg een klim van de buitencategorie, om bergop (zoals het hoort) te finishen in Luz-Ardiden. Uiteraard gaat hier een aanval plaatsvinden van de klassementsmannen. Of dat Contador of de Schlecks gaan zijn durf ik niet te zeggen. Door de blessure van Contador is het echter wel aan te raden voor de Schlecks om nu proberen toe te slaan, ipv te wachten tot zijn herstel en de tijdrit in het achterhoofd.
    Daarnaast, met 2 afdalingen, zal meesterdaler Sammy Sanchez misschien denken dat hij beter wat eerder aan de laatste klim beginnen. Het zou mooi zijn als we hem zien aanvallen, want klimmen kan die ook erg goed.

Dus, wie gaat er winnen? Zullen er op de Hourqette al aanvallen plaatsvinden? Ik verwacht dat er een paar mannen zijn die hier proberen weg te rijden. Niet de klassementsrenners, die kijken teveel naar elkaar. Dus wie weet wat mensen van buiten de top 20. Moncoutie moet zich ook nog eens laten zien. Thomas Voeckler zal het allemaal met ledeogen aanzien. Hij zal echt moeten vechten, en hij is geen echte berggeit. Dat wordt dus spartelen en ploeteren.
    Echter verwacht ik dat deze aanvallers op de laatste klim nog worden bijgehaald door een ontketend gevecht tussen de Schlecks en Contador.
    Als je voor je poule een keuze moet maken, ga voor de Schlecks.

Code:
    [B]Colpuntenverdeling[/B]
    La Hourquette d' Ancizan (1)
    1 = 10
    2 = 8
    3 = 6
    4 = 4
    5 = 2
    6 = 1

Col du Tourmalet (HC)
    1 = 20
    2 = 16
    3 = 12
    4 = 8
    5 = 4
    6 = 2

Luz-Ardiden (HC)
    1 = 40
    2 = 32
    3 = 24
    4 = 16
    5 = 8
    6 = 4[/center]

Laatst bewerkt: 13 jul 2011
  5. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Moncoutie 100% zeker in de aanval morgen.
    Op de top van de Tourmalet zijn alle vluchters denk ik al gepakt en blijft er een elite groepje van 10-15 man over, in de afdaling aangevult met nog een mannetje of 10.
    Dan knallen op de laatste col. Ik gok op F Schleck.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Moncoutie verwacht ik ook ja. Misschien dat een Uran meespringt. En stiekem hoop je dan op een gekke Martin of Velits ofzo die de stoute schoenen aantrekt.

7. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Toch wel grappig om in dit topic te zien hoe de zogenaamde wielerfans weer onder hun steen vandaan komen in Juli. Ik beledig niemand hoor, vind het niet erg als je alleen de tour kijkt. Deed ik vroeger ook. Maar de Giro en de klassiekers in April zijn mooier dan de tour.

Iemand trouwens dat boek van Thomas Dekker gelezen? Ik heb m gister ff gelezen. Leest erg makkelijk weg. En is niet van heel hog niveau, maar wel interresant om te lezen hoe hij tot doping gebruik kwam en onmenselijk veel trainde.

bv. een training van een paar uur afmaken terwijl je vol onderuit gaat en 7 tanden afbreekt. bizar gewoon!

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Tour is nou eenmaal populairder, als je dat niet snapt...

9. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Ik snap het wel hoor, maar het is wel altijd grappig om te zien. Ik keek vroeger ook alleen de tour dus ik bedoel er ook niks mee, maar je mist zoveel de rest van het jaar!

10. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan is er weer voetbal. Heb zelf op zich niet veel met wielrennen, geen idee wie al die klassiekers etc. hebben gewonnen, maar Tour is gewoon leuk om te kijken. Komt ook elke dag uitgebreid op tv. ;)

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    De Tour is voor mij ook op jaarbasis de juiste hoeveelheid wielrennen :+

Dat het ook een paar weken overal te zien en te horen is maakt het ook zo leuk. Het is echt een jaarlijks 'event'

12. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    De klassiekers zend de NOS ook voledig uit. Maar de giro helaas niet al vind ik het niet erg om naar de belg te kijken. Maar om Ducrot en Dijkstra kun je af en toe ook ff lachen.

Maar morgen verwacht ik gewoon dat Contador gaat huishouden. Misschien al op de tourmalet. Al dat maybe tommorow van Riss is zo doorzichtig. Als hij gewoon zoals in de Giro is wordt het smullen. En misschien gaat Evans er morgen al flink doorheen zakken. Tja de eerste bergrit is altijd ff afwachten.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik vermoed dat de klassementsrenners tot de laatste col wachten om toe te slaan. Daarom hoop ik dat juist die toffe renners de koers gaan kleuren. Zoals Moncoutie, Uran, Chartreau, Péraud, Zubeldia, Trofimov, Egoi Martinez, Rolland, Gautier of Riblon.
    Of misschien wel Dutchies Mollema of Ruijgh :cool:. En Leipheimer, Kreuziger of Hesjedal gaan ook vrij koersen met hun mislukt klassement.

14. Blacklist

Blacklist SWG Leader

Leuk Bevonden:
    0
    Dijkstra: "WAAR IS GESINK??". Dat wordt morgen wel weer grappig ja. Leuk drink spelletje trouwens: Elke keer wanneer de vraag: Waar is Gesink? gesteld wordt moet er gedronken worden (wel kijkend naar Dijkstra en Ducrot, niet naar Belgie).

Morgen gaan er Fransen in de aanval, lijkt me duidelijk gezien het feit dat het de 14e van Juli is morgen. Moncoutié kan hier zeker punten voor de bergtrui pakken (als hij daar zijn zinnen op gezet heeft), want een etappe zege in de eerste bergrit waar de verschillen in het klassement relatief groot zijn lijkt me sterk. Hoop natuurlijk op een epische battle tussen de gebroeders Schleck en Contador. Ik heb het gevoel dat Gesink moet passen (misschien tegelijk met Evans of zelfs nog eerder). Maar dat is slechts een voor gevoel. We weten wel wat hij naar afloop gaat zeggen wanneer dit het geval is...

Het zou ook zo maar is mogelijk zijn dat de etappe een anti-climax wordt waarin er EN geen strijd zal plaats vinden tussen de grote mannen maar gewoon laf geloer en gekijkt EN waar Voeckler het geel behoudt (tweede lijkt me onlogisch gezien de laatste twee colls, je weet het nooit). Hopelijk hebben de mannen door dat hier de kans is om je tegenstander te breken en gezien de grote verschillen in het algemeen klassement (ander halve minuut achterstand in niet niks) wordt er agressief gereden. Kijk erg naar morgen uit, dat is 1 ding wat zeker is!

15. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze waren vandaag (en gisteren trouwens ook) vaker op zoek naar Hoogerland. ;)

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Haha ja je kunt leuk Bingo spelen met D&D. Gisteren begonnen ze ook nog weer over de vader van Voeckler (voor de 50e keer ofzo) _O_

Maar de Belgen kijk altijd weer naar VDB dus het is niet iets wat alleen Dijkstra doet.

17. Blacklist

Blacklist SWG Leader

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe die hebben nu vrij weinig te vertellen dus :p

18. JeePee

JeePee Guest

Moeten ze dit jaar ook nog over die klinkerweggetjes, of is dat niet meer van deze tijd?

Ben dit jaar pas voor het eerst de Tour aan het volgen. Keek het vroeger vaak met mijn opa, maar vond het altijd maar saai. Begin nu pas te begrijpen dat er ook een hoop tactiek bij zit en begin het mooie er wel van in te zien :) Bijna alle etappes gezien nu (heerlijk zo'n vakantie :+), jammer dat ik morgen niet kan kijken.

19. Blacklist

Blacklist SWG Leader

Leuk Bevonden:
    0
    Morgen ga je iets moois missen denk ik. Geen kasseien dit jaar als ik het goed heb, zowiezo nooit echte harde stroken in de Tour. Als je deze tour al mooi vind dan ga je zeker wat moois beleven de komende jaren (niet alleen de de tour!), vooral als je een beetje chauvinistisch bent.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Idd, met Kruiswijk ja :+

Deel Deze Pagina