Wielrennen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 9 jul 2011.

  1. Flinter

    Flinter Active Member

    Berichten:
    294
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt er echt helemaals niets over zeggen of dat nog mee speelt. Sommige mensen kunnen een maand later alweer door met het gewone leven, sommigen pas na 5 jaar.
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ja, als je elkaar 25 jaar niet gezien hebt misschien.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    :emo:
     
  4. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Waar slaat dit op? Je bent een topsporter, met deze gedachtegang mag je dus alles altijd maar goedpraten door externe factoren? Als hij een slechte Vualta rijdt zonder valpartij, ook maar zijn vader de schuld geven? Volgend jaar weer een slechte tour door doordat zijn relatie gestrand is? Ik zie een Contador die waarschijnlijk 2 grote rondes moet teruggeven die niet tot amper lost (al is dat met wat we weten dat hij kan voor mij al door het ijs zakken), ik zie een Hoogerland die een doodsmak heeft gemaakt die zelfs aanvalt, talloze renners die genoeg persoonlijke problemen hebben die het wel halen. Schei toch uit man, een jaar na het overlijden moet je verder, je kunt eigenlijk geen excuus geven voor slecht rijden, een topper zou externe en extreme factoren juist kunnen gebruiken om beter te rijden, ik ken een renner die juist extra gemotiveerd was na het overwinnen van kanker.....

    Ik merk hier pure vaderlandsliefde voor Gesink, alles wordt hem maar vergeven, men vergeet dat andere renners het even moeilijk hebben, andere sporters hebben ook problemen, die gaan door, hij kan dat niet, en in het beste geval kan hij dat nog niet. Dit is topsport mensen, geen amateurwielrennen, hij verdient 8 ton, hij moet af en toe wel wat waarmaken, tenzij jullie de ronde van Oman als hoogtepunt van het jaar zien heeft hij nog nooit wat gepresteerd, schijnbaar gaat alle logica voorbij als het om Gesink gaat.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2011
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik hoop dat jouw beide ouders nog leven en dat ze niet op korte termijn komen te overlijden. Mocht dat wel gebeuren, dan zul je aan deze post nog terug denken :F:

    ZIJN VADER IS ONVERWACHTS, NOG GEEN JAAR GELEDEN, TE KOMEN OVERLIJDEN


    Jezus.
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ga hier geeneens meer op in eigenlijk. Belachelijk voor woorden hoe sommige mensen denken.
     
  7. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Omdat ik hem redelijk goed ken. Heb hem nu 4x ontmoet. :) Dieper ga ik er ook niet op in, want nu wordt ik toch weer voor troll uitgemaakt:)
    Wat?
     
  8. Aftrek Gek

    Aftrek Gek Bezem.

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets kan juist de drang geven om beter te presteren.
     
  9. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Dus na 4x iemand ontmoet te hebben, ken je die persoon al redelijk goed? 8) Dan ken ik sommige mensen toch beter dan ik dacht :cool:
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    4x ontmoet en Robert lucht z'n hele hart over hoe het het verwerk van zijn vader heeft meegemaakt.



    Echt Daan, denk eens na :emo:
     
  11. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Pardon? Van relativeren heb je nooit gehoord zeker. Verder vind ik een doodverwensing naar mijn mijn ouders (jij weet niet eens of die zijn overleden of niet) een beetje buiten proporties. Mijn broer is ook overleden toen ik 12 was, echter, live goes on. Een jaar na een belangrijke gebeurtenis moet je gewoon kunnen doorgaan, als je alle wel en wee van het leven als excuus gaat gebruiken om minder te presteren... tja, dan hoor je gewoon niet thuis in de top. Was Contador zijn broer ook niet overleden, naar mijn weten heeft hij zowel 2 tour de Frances gewonnen als de Giro, of ik vergis mij, Armstrong, heeft hij niet voor zijn touroverwinningen ook wat lichamelijke probleempjes gehad? Volgend jaar Gesink zijn treurige optreden in de tour wijden aan een treurig trauma wat hij heeft opgelopen in zijn jeugd? Het jaar erna zijn babytijd erbijhalen? Denk eens na wat je zegt, het leven bestaat uit goede en slechte dingen, het is hoe je met die slechte en goede dingen omgaat die bepalen waar je staat. Natuurlijk vind ik het overlijden van zijn vader treurig en gun je dat niemand, echter, naar mijn mening mag je dat niet als excuus gebruiken, helemaal niet als dat al enige tijd geleden gebeurd is.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2011
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Ok misschien een streep onderzetten? Je kunt dit in ieder geval nooit 100% weten aan vormcrisis of dat Gesink slecht is. Gesink is niet slecht. Gesink KAN met de beste mee. Dauphiné ging ook lekker. Ik ben totaal geen Gesink fan, maar zeggen dat je dit zag aankomen is pure bullshit. Dat kan gewoon niet. Er zal wel meer spelen...
    Straks zal ik een stukje maken over morgen.
     
  13. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Kansloze discussie.

    Gesink is deze tour gewoon niet goed genoeg om wat voor reden dan ook. Maar het is jammer dat mensen hem maar een kans geven. Let maar op die gozer komt er heus wel weer boven op. Nu is het juist belangrijk om als ploeg in hem te blijven geloven. Als ze hem nu laten vallen, is het mischien wel over. Maar met de juiste ploeggenoten en ploegleiders komt deze jongen sterker terug.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Dat is nou juist de hele discussie 8).
    Iedereen die Gesink niet bij de beste klimmers vind horen kijkt OF alleen de TDF OF heeft oogkleppen. Hij heeft vaak bewezen dat hij goed kan rijden (en nee ik ga natuurlijk geen tdf 2010 zeggen :p)
    Ik geloof in ieder geval niet dat het met de dood van z'n vader te maken heeft.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2011
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Daan is hier weer bezig hoor! 8)
    Man, get a life.
     
  16. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Tyrant, ik kijk ook andere wedstrijden (al volg ik die niet zozeer live maar met samenvattingen behalve de Giro en de Vuelta), maar Wielrennen is hoe je het went of keert toch grotendeels de TDF. Een renner die 5 giros wint in zijn carriere zal altijd minder beoordeeld worden als een renner die eenmaal de Tour wint, helemaal bij het grote publiek. De tour is het WK onder het wielrennen, daar moet je toppen. Menchov was een supergoede wielrenner, toch zal zijn status nooit een status bereiken als die van een TDF winnaar.

    Gesink heeft naar mijn mening nooit kunnen bewijzen dat hij met de beste klimmers of ronderijders meekon in een TDR, zelfs toen hij 6e werd werd hij gelost door de echte top. Dat hij in andere koersen meekon met de rest zegt niet zoveel, bij het wielrennen draait alles om de Tour, het is als zeggen dat Suriname een goed voetballand is als het een oefenwedstrijd wint tegen Brazilie een maand voor het WK. Je moet pieken in de tour, nergens anders :)
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2011
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Je zegt het goed ja, bij het grote publiek....
    Verder weet iedereen dat van de grote koersen de Tour de France relatief het makkelijkst is. Giro winnen is echt knap. Misschien dat Menchov bij het grote publiek geen status heeft, maar daar hebben we het toch niet over? We hebben het over Gesink, en niet over status maar over kwaliteit. Dus waarom jij het grote publiek erbij haalt snap ik echt niet?

    Dus snap je dat ik het raar vind dat mensen Gesink afkraken puur omdat hij nu door het ijs zakt?
    Alsof andere koersen ook opeens compleet andere renners hebben :emo:
    Als je als enige met Evans meekan (parijs nice) of als enige met Valverde (Baskenland) zegt dat niks? Wat maakt het nou uit in welke koers je dat doet. Als je met mannen als Valverde of Evans meekan, kun je mee. Of dat nou in Baskenland is over 50 kilometer noordelijker. Beetje rare redenering dus. Koersen zijn anders maar de renners blijven hetzelfde.
    En voetbal met wielrennen vergelijken, waar ben jij met bezig...
     
  18. Aftrek Gek

    Aftrek Gek Bezem.

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo dan?
    Ik volg alleen de Tdf dus vandaar deze vraag.
     
  19. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    En als iemand niet fit is dan helaas.
    Je blijft nu wel doorzeiken over Gesink he. Je bent net de media die teveel hoopt en het weer groter maakt dan het is.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Giro is echt veel zwaarder, ok Vuelta ligt misschien gelijk.
    Maar Tour de France is helemaal niet de zwaarste koers die er is.
    Dus een roze trui is net zo veel waard als een gele (ok behalve bij jordo en het grote publiek ;)).
    Tour heeft daarentegen wel weer een zwaarder deelnemersveld.
     

Deel Deze Pagina