Waar slaat dit op? Je bent een topsporter, met deze gedachtegang mag je dus alles altijd maar goedpraten door externe factoren? Als hij een slechte Vualta rijdt zonder valpartij, ook maar zijn vader de schuld geven? Volgend jaar weer een slechte tour door doordat zijn relatie gestrand is? Ik zie een Contador die waarschijnlijk 2 grote rondes moet teruggeven die niet tot amper lost (al is dat met wat we weten dat hij kan voor mij al door het ijs zakken), ik zie een Hoogerland die een doodsmak heeft gemaakt die zelfs aanvalt, talloze renners die genoeg persoonlijke problemen hebben die het wel halen. Schei toch uit man, een jaar na het overlijden moet je verder, je kunt eigenlijk geen excuus geven voor slecht rijden, een topper zou externe en extreme factoren juist kunnen gebruiken om beter te rijden, ik ken een renner die juist extra gemotiveerd was na het overwinnen van kanker.....
Ik merk hier pure vaderlandsliefde voor Gesink, alles wordt hem maar vergeven, men vergeet dat andere renners het even moeilijk hebben, andere sporters hebben ook problemen, die gaan door, hij kan dat niet, en in het beste geval kan hij dat nog niet. Dit is topsport mensen, geen amateurwielrennen, hij verdient 8 ton, hij moet af en toe wel wat waarmaken, tenzij jullie de ronde van Oman als hoogtepunt van het jaar zien heeft hij nog nooit wat gepresteerd, schijnbaar gaat alle logica voorbij als het om Gesink gaat.
Laatst bewerkt: 14 jul 2011